جعفر بدری امروز سه شنبه در جمع مسئولان شهرستان ازنا با اشاره به آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی،  اعتیاد و قاچاق اظهار داشت: شرایط اقتصادی به مسئله افزایش جرم و ناهنجاری ها دامن می زند.

ایجاد مرکز جمع آوری معتادان با همکاری سپاه

وی با بیان اینکه در مورد مراکز ترک اعتیاد، سپاه آمده طرحی داده و توافق نامه ای شده بین سپاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دارند مرکزی را ایجاد می کنند برای جمع آوری معتادان خیابانی تصریح کرد: البته باید در خصوص مراکز خصوصی ترک اعتیاد نظارت را بیشتر کنیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه این مرکز جمع آوری معتادان متجاهر تا دو سه ماه دیگر آماده بهره برداری می شود، افزود: البته نیازمندی های ما خیلی بیش از این است، ویروس های آلوده ای که در شهرها می گردند و بچه ها و جوانان را هدف قرار می دهند را باید جمع آوری کنیم.

کارشناسان فرهنگی برای کاهش آمار خودکشی فعال شوند

بدری با اشاره به اینکه در خصوص پدیده خودکشی آمار یک مقدار نگران کننده است، باید کارشناسان فرهنگی بروند کار کنند و افراد در معرض آسیب را شناسایی کنند. گرچه خیلی از این افراد نیز قابل شناسایی نیستند، ادامه داد: انتظار داشتیم آمار جرم بعد از فشار اقتصادی، بیشتر شود و به همین نسبت بالا برود. ولی مثلا در حوزه سرقت ۱۰ درصد افزایش داشته ایم که خیلی افزایش قابل توجهی نبوده و باید تشکر کنیم از مراقبت نیروهای انتظامی و همکاری خوب سپاه و اطلاعات با ماموران انتظامی.

وی به وضعیت خودروهای شوتی اشاره کرد و اظهار داشت: این خودروها از جنوب جنس بار می زنند و می برند تهران، این ها خودشان صاحب کالا نیستند، برخی از این ها این راه پرخطر را با سرعت طی می کنند برای ۱.۵ میلیون دستمزد، گفت: به هر حال باید چاره اندیشی شود و به نحوی برخورد شود؛ البته این ها واقعا صاحب اصلی کالا نیستند، باید برویم سراغ صاحب اصلی کالا، برخی از سر ناچاری این کار را می کنند و واقعا زندگی آن ها وابسته به همین است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان افزود: تاکید ما این است برویم سراغ سرنخ های اصلی که دارند جامعه را آلوده می کنند، قاچاقچی های حرفه ای را بگیریم، در عین حال مجازات شوتی ها هم سنگین است و هم ماشین توقیف می شود و هم معادل کالا جریمه می شوند.

هرکسی از سلاح استفاده غیرمجاز کرد مجوزش لغو و سلاح هم مصادره می شود

بدری با اشاره به اینکه در مورد سلاح هم قبلا بخشنامه کرده ایم، محیط زیست و اداره منابع طبیعی توجه کنند، هرکسی از سلاح استفاده غیرمجاز کرد مجوزش را لغو و سلاح را هم مصادره کنند،  اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز باید این موارد را پیگیری کند، به ویژه در مراسم عروسی و مناسبت ها،  صاحب تالارها را صحبت کنید که اجازه ندهند در تالار کسی تیراندازی کند. هر ۶ ماه با صاحبان تالارها جلسه بگیرید و توجیه کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: چندماهی به انتخابات مانده است، اما بعضی جاها شنیده ام تبلیغات غیررسمی را آغاز کرده اند. انتخابات باید سالم برگزار شود؛ اگر دستگاه های اجرایی بخواهند به عنوان ابزار تبلیغاتی یک نفر وارد کار شوند منجر به سلب اعتماد از مردم می شود، همین ها باعث سو ظن و سو نیت می شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان یادآور شد: اگر انتخابات را خوب هم برگزار کنید همین مانورها و نمایش هایی که برخی می آیند در شهر و روستا می دهند باعث می شود مردم سلب اعتماد کنند.

بدری با تاکید بر اینکه از حالا باید جلسات پیشگیری برگزار شود و دستگاه های خدمات رسان حواسشان باشد که ابزار دست نامزدهای انتخاباتی نشوند،  اگر ابزار شدند بزرگترین آسیب در اعتماد سازی بین مردم است، افزود: عزل و نصب های هدفدار باعث می شود سلب اعتماد شود.

جلسات پیشگیری از جرایم انتخاباتی برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه بنا بر این است که فضای انتخابات را برای مشارکت همه سلیقه ها فراهم کنیم، گفت: در دوره های قبلی تلاش دستگاه قضایی با همکاری دستگاه های نظامی و اطلاعاتی بر این بوده که اختلافات دستگاه ها و اشخاص و تهمت زدن ها در فعالیت های انتخاباتی وارد نشود. گاهی دیده می شود کسی رای نمی آورد و فوری کسی دیگر یا دستگاهی را متهم به دستکاری در صندوق ها می کند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی را برگزار کنیم و مراقب باشیم فضا به سمت و سویی نرود که باعث سو ظن و سلب اعتماد مردم شود، تصریح کرد: با هرکسی که بخواهد در مسیر برگزاری انتخابات سالم سنگ اندازی کند مقابله می کنیم.

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 50



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها