سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ سامانه‌ای با بارش‌های شدید و رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقت از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۱۴ و ۱۵ دی) خبر داد.

حاکمسیت این شرایط جوی روز چهارشنبه در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام و پنجشنبه در خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطره آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها، راهداری ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و کولاک از چهارشنبه تا پنجشنبه( ۱۴ تا ۱۵ دی) در برخی استان‌ها خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه درچهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه در کرمانشاه، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو و مدیریت حامل‌های انرژی در دستورکار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی؛ بارش برف و کولاک در این استان‌ها

بیشتر بخوانید:

تداوم وضعیت «قرمز» کیفیت هوای تهران

بارش برف و باران در این استان‌ها طی روزهای آینده / هشدار وقوع سیل در چهار استان

۲۳۶ ۲۳۳

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 1

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها