سید محمد بطحایی در جلسه هیئت نظارت بر تخلفات اداری ضمن تسلیت دوباره به خانواده های داغدار اظهار داشت: تمام همکاران ما در بازرسی‌هایی که انجام دادند تلاش کردند تا به بهترین نحو این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان امانت های مردم در دست ما هستند چرا که مردم به من و شما اعتماد کرده و نباید خود را از این قضیه جدا بدانیم و دیگران را مقصر بدانیم.

بطحایی عنوان داشت: ما نباید فراموش کنیم که وظیفه اداره آموزش و پرورش نظارت بر تمام دستگاه‌های زیرمجموعه خودش است و باید این حادثه و موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم زیرا مهمترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت حفاظت از روح و ذهن و جسم دانش آموزان است.

وی تاکید کرد: طی بخشنامه ای که فرستاده خواهد شد باید تیمی متشکل از بازرس های آموزش و پرورش ظرف مدت ۲۰تا ۲۵روز از همه مدارس غیرانتفاعی را بازرسی کنند چه بسا بسیاری دیگر از این مدارس ناایمن وجود داشته باشند.

بطحایی تصریح کرد: ما مدعی هستیم که امانتدار بچه های مردم هستیم، نباید اینگونه نشان دهیم که مسئولیت پذیری آموزش و پرورش در همین حد است لذا باید به مراجع قضایی شکایت شود و نگذاریم که اعتبار پایگاه اجتماعی آموزش و پرورش در معرض خطر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ۴۰سال از انقلاب اسلامی گذشته است و هنوز شاهد ادارات دولتی پر زرق و برق هستیم اما مدارس ما شبیه مخروبه است، ابراز کرد: مردم نباید اجازه بدهند که اینگونه مشکلات پدید بیاید و راضی نشوند که آجر های مدرسه روی سر فرزندان شان فرو بریزد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: واقعاً برای کشوری که ادعا دارد آموزه های حکومتی آن از نوع دینی، و انقلاب آن از نوع فرهنگی می باشد؛ فجیع است که تبعیض بین ساختمانهای مدارس و ادارات دولتی به این گونه باشد.

بطحایی اظهار کرد: نباید بگذاریم در استانی که مورد توجه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مقامات عالی کشور است چنین اتفاقاتی بیفتد اما باید خیلی سریع و بدون ملاحظات و طبق قانون برخورد کنیم و به هیچ عنوان طبق احساسات کاری را پیش نبریم.

وی تأکید کرد: من از همه مشکلات موجود آگاه و آنها را قبول دارم اما نباید این مشکلات به گونه ای شود که ما هیچ کاری انجام ندهیم چرا که مهمترین وظیفه ما در هر شرایطی مراقبت از بچه های مردم است.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بطحایی در پایان گفت: من از همه همکاران می‌خواهم با تمام فشارهای کاری زیادی که دارند این موضوع بسیار مهم را پیگیری کنند و نگذارند در کنار همه زحمات آنها یک کوتاهی و قصور باعث بروز یک اتفاق ناگوار شود.

۴۲۲۳۸

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 84



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها