به گزارش بخش اجتماعی ، فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن کارگری خطاب به کارفرمای خود با صدایی حزن آلود و لهجه‌ای جنوبی می‌گوید:«زنم مریض بود، آوردمش بیمارستان، گفتند ۱۰۰ هزار تومن هزینه‌اش می‌شود، ۱۰۰تومن فقط، گفتم ندارم، زنم را بردم خانه، یک ربع بعد مُرد، من اگر حقوق داشتم، اگر۱۰۰ تومن بهم می‌دادید، خانومم فوت می‌کرد؟»

۱۰۰ هزارتومان! برای خیلی از ما پول زیادی نیست. برای خیلی از مدیران ۱۰۰ هزارتومان اصلا پولی به حساب نمی‌آید. برای بخشی از مردم اما ۱۰۰ هزارتومان، یک دنیا پول است. ۱۰۰ هزار تومان می‌تواند جان‌شان را نجات دهد.

باورش سخت است اما هستند آدم‌هایی در این سرزمین که ۱۰۰ هزار تومان پول در جیب خود ندارند. ندارند که زندگی کنند؛ آنهم در جامعه‌ای که پول نداری، یعنی هیچ نداری، نه آبرو، نه اعتبار و نه حق زندگی!

نمی‌دانم آن مدیرانی که در اتاق‌های چند ده متری و صندلی‌های نرم می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند، می‌دانند زیر دستان‌شان چگونه زندگی می‌کنند؟ می‌دانند مردی یا زنی ۳ ماه حقوق نگیرد، چگونه باید زندگی کند؟ مگر می‌شود چقدر از این و آن قرض گرفت تا چرخ‌های از کار افتاده زندگی را راه انداخت؟

به خدا که نمی‌شود در این دنیایی که خدای خیلی‌ها پول است بی پول زندگی کرد. می‌بینید که اگر پول نداشته باشید، بیمارستان هم شما را راه نمی‌دهد.

در همه جهان بیمارستان جایی برای نجات دادن آدم‌هاست حتی در بسیاری از جنگ‌ها بیمارستان‌ها امن ترین جاهاست اما الان بیماری را پذیرش نمی‌کنند چون پول ندارد، یعنی جان آدمی ارزش ۱۰۰ هزارتومان را ندارد.

امیدوارم حرف‌های این کارگر در این فیلم دروغ باشد و بیمارستان، زن او را به خاطر ۱۰۰ هزارتومان رد نکرده باشد. کاش اصلا همه حرف‌های او دروغ باشد.

کاش فکر کنیم انسانیت هنوز زنده است و در این جامعه هنوز پول همه جا را نگرفته است و خدایی نمی‌کند.

با کاش‌ها اما نمی‌شود زندگی کرد و دیده‌ها حکایت از چیز دیگری دارد. جامعه ایران به راحتی به می‌گوید برای بسیاری، پول عزیزترین است. صفحات حوادث روزنامه‌ها به خوبی حکایت از این داستان دارد. برادر کشی می‌کنند، سر پدر و مادر را می‌برند تا به پول برسند.

سری به دادگاه‌ها و شکایت‌ها در مورد مهریه و ارث بزنید تا ببیند، «پول» چه خدایی می‌کند در این سررزمین.

حالا که خیلی از مسؤولان نمی‌توانند، چقدر خوب می‌شود ما مردم دست به دست هم بدهیم و با موسسه‌های خیره جور خیلی‌ها را در این سرزمین بکشیم و به داد مردم برسیم.

شاید برای همه ما لازم باشد سری به خودمان بزنیم و ببینم چقدر پول برای‌مان مهم است. پول را در یک کفه ترازو بگذاریم و عزیزان خود و انسانیت را در یک کفه و ببینم کدام سنگین تر است و وای به حال ما اگر پول سنگینی کند./ عصر ایران- مصطفی داننده

بعد از انتشار این فیلم دردناک، رضا صادقی با انتشار ویدئویی به شکل تندی به این اتفاق تلخ واکنش نشان داد که کلیپ او را در زیر می بینید:



نوشته واکنش تند رضا صادقی به مرگ زن یک کارگر+ فیلم اولین بار در / مهم. پدیدار شد.

مشاهده لینک واکنش تند رضا صادقی به مرگ زن یک کارگر+ فیلم

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 110



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها