جایو لی جیان با اشاره به نامه ارسالی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای رییس سازمان بهداشت جهانی و انتقادهای مکرر از چین در خصوص همه گیری کرونا گفت: هدف ترامپ «تخریب چهره پکن» است.

نامه ارسال ترامپ به رییس سازمان بهداشت جهانی و اینکه سازمان را «عروسک خیمه شب بازی چین» تشبیه کرده بار دیگر باعث بالا گرفتن «جنگ لفظی» دولتمردان آمریکا و چین شده است.

از زمان شیوع همه گیری کرونا سیاستمداران و مقام های دولت ترامپ بارها ازچین انتقاد کرده و از نبود «شفافیت» این کشور در خصوص کرونا و اینکه سازمان بهداشت جهانی «چین محور» بوده است ، گلایه کرده اند.

سخنگوی چین از «چانه زنی های ترامپ» با قواعد بهداشت جهانی و تلاش او برای انداختن مسوولیت هایش بر گردن سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و گفت که این نامه نگاری نیز احتمالا روشی برای «منحرف کردن افکار عمومی» است.

او گفت که هدف شاید این است که چهره چین تخریب شود و مسوولیت آمریکا و واکنش نامناسبش به همه گیری بر گردن دیگران بیفتد این البته یک سوء محاسبه است و امریکا به غلط هدفگیری کرده است.

شمار مبتلایان به کرونا از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دنیا فراتر رفته و بیش از ۳۱۷ هزار نفر جان باخته اند و دولت هادر تلاش برای مهار این ویروس خطرناک هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد که آمریکا در قبال کرونا روشی ناکارامد و کنترل ناکافی داشته است آمریکا باید سرزنش کردن ها را متوقف کرده و روی مهار کرونا متمرکز شود. 

وی از پیروی استرالیا از سیاست های آمریکا نیز انتقاد کرد و خواستار آن شد که این کشور به آنچه «انحصارگری سیاسی در همه گیری» توصیف کرد ، پایان دهد. 

310 310

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 31

برچسب‌ها

, , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها