حسین فاضلی هریکندی در شورای مدیران دادگستری استان البرز با اشاره به تحولات اخیر در این مجموعه و برگزاری نخستین دوره کارآموزی قضایی گفت: این دوره با هدف آشنایی قضات تازه جذب شده با شرایط دادگستری و استان برگزار می‌شود و پس از اتمام این دوره تعدادی از کارآموزان قضایی جذب و به مجموعه قضات دادگستری استان البرز اضافه خواهند شد. وی با تبیین برنامه‌های دادگستری استان البرز برای جذب قضات و کارمندان جدید تصریح کرد: مترصد هستیم با اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی با معاونت منابع انسانی قوه قضائیه از بین فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های برتر کشور و نیز فارغ التحصیلان بومی علاقه‌مند به امر قضاوت و کار قضایی را به منظور کارآموزی و اشتغال در دادگستری استان جذب کنیم.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز، دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: این سفر با توجه به شرایط سخت کاری کارکنان قضایی و اداری استان، موجب تقویت روحیه کلیه کارکنان شد و با استقرار هیئت بازرسی و استخراج کمبودها، چشم انداز خوبی پیش روی دادگستری استان البرز قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پس از ارائه گزارش تهیه شده در خصوص نیازها و کمبودهای استان در شورای عالی قضایی با حسن نظر رئیس قوه قضائیه، همه برنامه‌های پیشنهادی برای رفع آن‌ها که عمدتا در زمینه مالی، عمرانی و منابع انسانی بودند مورد تایید قرار گرفت.
مصوبات شورای عالی قضایی
رئیس شورای قضایی استان البرز به بخشی از مصوبات اشاره و تشریح کرد: جذب ۴۱ قاضی، ۸۰ کارمند، تخصیص اعتبار از محل حساب خاص و طرح‌های مصوب و عمرانی به منظور تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز و مجتمع قضایی ماهدشت، احداث مرکز بایگانی راکد، احداث دادگستری‌های اشتهارد و چهارباغ؛ منازل سازمانی در شهرهای کرج، فردیس، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد، احداث مجتمع‌های حقوقی و خانواده در کرج، مجتمع قضایی در کمالشهر، ساختمان دادسرای ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس و تهیه تجهیزات و ملزومات از این مصوبات است.
وی در ادامه بخش دیگری از اقدامات دادگستری استان که پیرو سفر رئیس قوه قضائیه و دستورات آیت الله رئیسی انجام شد را  برشمرد و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف واحدهای تولیدی به فاصله ۷۲ ساعت پس از دستور رئیس قوه قضائیه، بررسی مشکلات مربوط دو کارخانه بزرگ در نظرآباد، یک کارخانه صنایع غذایی در ساوجبلاغ، تسریع در ساماندهی نیابت‌های قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم و پرشاکی از جمله این اقدامات بوده که بخشی انجام شده و بخش دیگری در حال انجام است.
۸۰۰۰ چاه غیرمجاز در استان البرز
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰۰ چاه غیرمجاز در استان، یکی  از تاکیدات رئیس قوه قضائیه را ساماندهی چاه‌های غیرمجاز بیان کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه ۶۵ درصد آب شرب تهران از منابع آبی استان البرز تامین می‌شود، ضرورت دارد برای پیشگیری از بحران آب در استان از هم اکنون به فکر ساماندهی این شرایط باشیم.
فاضلی هریکندی یکی از الزامات دوره تحول قضایی را حرکت سریع و هماهنگ با تصمیمات و دستورالعمل های ابلاغی رئیس قوه قضائیه دانست و تاکید کرد: امروز به دلیل سرعت بالای رسیدگی به درخواست‌های مردمی در قوه قضائیه، انتظارات عمومی افزایش یافته است و مردم به راحتی دغدغه‌های خود را با رئیس قوه قضائیه در جریان می‌گذارند؛ در این شرایط که فضای امیدواری در جامعه ایجاد شده همه مکلف هستیم با تلاش و کار مضاعف در حفظ این روحیه سهیم باشیم.
۷۰ درخواست مردمی در سفر رئیس قوه قضائیه به البرز
وی با اشاره به ارجاع بیش از ۷۰۰ درخواست مردمی که در سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز وصول شده گفت: بخش عمده این درخواست‌ها مربوط به تقاضای عفو و اعمال ماده ۴۷۷  و تقاضای تسریع در رسیدگی‌ است که به سرعت در حال بررسی و رسیدگی هستند.
رئیس کل دادگستری استان البرز یکی از دغدغه‌های مهم استان در سال‌های اخیر را وجود پرونده‌های مسن و معوقه دانست و بیان کرد: در این خصوص با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه از ابتدای حضور در دادگستری استان اقدامات متعددی در ارتباط با ساماندهی و احصای پرونده‌های مسن و رسیدگی به آن با تهیه نرم افزار خاص از طرف معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان انجام شد.
وی افزود: همچنین با توجه به دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها، اقدامات متعددی از سوی دبیرخانه شورای تحول دادگستری استان در جهت رسیدگی به پرونده‌های مذکور در جریان است و در این زمینه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت مضاعف کارکنان قضایی و اداری راهکارهای تشویقی توسط قوه قضائیه و شورای تحول دادگستری استان پیش‌بینی شده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد کاهش قابل توجه در پرونده‌های مسن و معوق باشیم.
وی تصریح کرد: بر اساس یکی از راهکارهای مدون شده عضویت در کمیسیون‌های شبه قضایی تنها مختص قضات کمک کننده به کاهش پرونده‌های مسن و معوق خواهد بود.

46

hotnewsسایر4 سال پیش • dahio.com • 18

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها