دکتر نمکی:

وزارت بهداشت در دام سیاست زدگی نخواهد افتاد

وزارت بهداشت در دام سیاست زدگی نخواهد افتاد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه هیچ گاه مصالح ملی را فدای سیاست زدگی نخواهد کرد، گفت: تمام فعالیت های وزارت بهداشت در راستای سلامت شهروندان است و از این چارچوب و استاندارد دور نخواهد شد.

سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات سلامت کشور را انجام دهد، گفت: کشور در بخش‌های بهداشت روان، قلب و عروق، افزایش چاقی و قند مسائل متعددی دارد و در حاشیه شهرها سلامت و بهداشت در خطر است که سلامت خود این افراد و حتی هسته مرکزی شهرها تحت الشعاع شرایط نابسامان قرار می گیرد.
وی افزود: در تمامی این مسائل وزارت بهداشت نقش جزئی دارد و نیاز به مشارکت جمعی برای بهبود شرایط بیش از گذشته و در عرصه های بین المللی است. دانشگاه آزاد نیز با اقدامات خود توانسته مشارکت حائز اهمیتی داشته باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بخش های دیگر نیز باید از بیرون به وزارت بهداشت کمک کنند. موضوع مشارکت عمومی یک ادعا نیست، بلکه نیاز غیرقابل اجتناب وزارت بهداشت است.
وی تصریح کرد: امروز وزارت خانه دست تمنا و خواهش به سوی همه شهروندان دراز می‌کند تا بتوانیم بهتر از گذشته در عرصه بین الملل بدرخشیم. مسئله مهم گره‌گشایی است که نیازمند گفتمان ملی و استاندارهای مشترک است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیاز است استانداردهای مشترک برای کشور تعیین شود، تاکید کرد که در حمایت از مردم و در چارچوب قوانین وزارت خانه محکم ایستاده است و به هیچ دلیل و مصلحت های سازمانی از موضع خود کوتاه نمی آید.
نمکی عنوان کرد: وزارت خانه مقابل همکارانی که بخواهند در مسیر استاندارد و قانونی قفلی ایجاد کنند، می ایستد و هیچ گاه مصالح ملی را فدای سیاست‌زدگی نمی کنیم. همچنین تمامی فعالیت ها در راستای سلامت شهروندان است و از این چارچوب و استاندارد دور نخواهیم شد. وزارت بهداشت به هیچ عنوان در دام سیاست زدگی نخواهد افتاد؛ گرچه همه افراد اندیشه های سیاسی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آموزش عالی کشور یکی از مشکلات این است که انسان های تک بعدی تربیت شده اند. بین طبیب و حکیم فرق وجود دارد. آموزش عالی طبیبی جامعه محور تربیت نمی کند و دندانپزشک فقط یونیت خود را می شناسد و با جامعه آشنایی ندارد.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید در رفتار آموزش عالی تغییر ایجاد شود، افزود: در دوره ابتدایی نیز این مسائل وجود دارد و به دانش آموزان تقویت حافظه آموزش می دهیم، نه تقویت درست زیستن. باید دیوارهای دانشگاه برداشته شود و دانشگاهیان به داخل جامعه بیایند.
وی با اشاره به اینکه جذب نیروی متخصص، فوق تخصص و پرستاری نیازمند بازنگری است، گفت: باید برنامه‌ ریزی کنیم که چه افرادی با چه سطحی و از چه معلوماتی برای چه جایگاه و ارائه خدمت توسط چه کسی تربیت کنیم و به جامعه ارائه دهیم که نیاز به تفاهم و بررسی های بین بخشی دارد.
وی ادامه داد: به دلیل عدم متناسب سازی و برنامه ریزی، ۴۴ درصد بیکاران را مدارک لیسانس به بالا تشکیل می دهند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در تمام عرصه ها بدون وفاق ملی کاری جلو نمی رود و بنا به گفته رهبری دشمن نیز زمانی می تواند نقشه های خود را عملی سازد که گسست را حس کند.
نمکی تصریح کرد: آموزش پزشکی و نظام سلامت بیشتر از همه عرصه ها نیاز به وفاق ملی دارد و دیواری بین دستگاه‌های دولتی، آزاد و خصوصی حس نمی شود و بخش خصوصی نیز باید با بخش دولتی همکاری داشته باشد، اما نیازمند برنامه ریزی صحیح است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ایران در کاهش شاخص های مرگ و میر در ۲۳ کشور شرق مدیترانه رتبه اول را دارد. همچنین زیر ساخت های بهداشتی ۱۰ برابر سال ۵۷ رشد داشته است.
وی افزود: در حالی که قبل از انقلاب اکثر مرگ و میرها به علت بیماری های عفونی بود، ما توانستیم با ۵ دلار و با واکسیناسیون کودکان را از بیماری های مهلک و واگیردار نجات دهیم.
بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی در تهران افتتاح شد.

نقل از ایرنا

منبع

شاید دیگر مطالب روژان را هم دوست داشته باشد




مطلب قبلیپایان همکاری پلاتینیوم گیمز و Cygames در ساخت بازی Granblue Fantasy: Relink


مطلب بعدیزلزله ۵ ریشتری هرمزگان را لرزاند



drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها