همین چند وقت پیش بود که خودروسازان گران کرده بودند و تولیداتشون رو دو قیمته کردند.
قیمت کارخانه را که به یک نسبتی گران کردند.
 قیمت بازار هم که دو برابر قیمت جدید کارخانه شد و هنوز هم هست؟
باز هم راضی نشدند و ناجوانمردانه دبه کردند و سایپا گران تر شد ؟
وقتی حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در کشور بی صاحب باشه ، بی دلسوز باشه ، بی هدف و بی مدیر و بی برنامه باشه ، بی ناظر و بی ناظم باشه حتما کار معاش و زندگی مردم میفته دست فرصت طلب و سودجو نمک به حروم که متاسفانه افتاده ؟
به همین دلیل حتما کالا و خدمات بدون هیچ قاعده ای بی کیفیت میشن و بی حساب گرون میشن .
و نتیجه اینکه بازار گرونی از یک طرف و  بازار قاچاق کالای بد کیفیت از طرف دیگه گرم و داغ میشه که هم ضد تولیده و هم ضد مردم ؟
چند وقت قبل در یادداشتی برای جناب آقای دکتر نهاوندیان نوشتم چرا نباید کالا و خدمات شناسنامه هویت و فرآیند کیفیت داشته باشه و معلوم بشه اگر این کالا دست مردم است ، شروعش از کجا بوده و طی چه فرآیندی به اینجا رسیده ؟
نوشتم ،  چرا نباید کالا و خدمات شناسنامه فرآیند قیمت داشته باشه ، تا مردم بدونند به چه دلیلی قیمت کالا اینه و باید این مبلغ را بپردازند ؟
نوشتم بجز تولید کنندگان و تجار که تامین کنندگان عمده کالا در کشور هستند تعداد ۸۰۰۰ اتحادیه صنفی و حدود ۳ میلیون نفر شاغل در کسب و کارهای صنفی داریم که حقیقتا بلاتکلیفند؟
پرسیدم چرا ریش و قیچی کار این اتحادیه های صنفی باید دست یک عده بسیار معدودی برای قیمت گذاری کالاها و خدمات باشه درصورتیکه دولت میتواند با کمک اتحادیه ها قیمت ها و کیفیت های کالا و خدمات  را بر روی سایت هایشان بگذارند و بصورت یکنواخت و ملی اطلاع  رسانی کنند .
پاسخش را ندادند؟
ظاهرا یا بفکرشان نرسیده و یا نمیخواستند پاسخ بدهند؟
ممکنه خیر و صلاح در این باشه که هرکی هرکیه باشه ثباتی در اقتصاد نباشه تا فرصت طلبان بتونند ماهی های خودشون رو از آب گل آلود شده صید کنند و مردم بخاطر هیچ و پوچ دور خودشون بگردند ؟
وقتی نابسامانی شد یعنی هرکی هرجوری دلش خواست میگه و خر خودشو میتازونه و با مردم رفتار میکنه.
هیچ کی هم ازشون نمی پرسه چرا ؟
نگاهی به اتفاقاتی که یک سال قبل افتاد بندازیم ببینیم ،
اول ارزش پول ملی به تقریبا یک سوم رسید +
بعد نوبت گران شدن خودرو و قطعاتش شد +
بعد نوبت نوبت سفره های مردم شد ، انواع لبنیات و انواع گوشت مرغ و گوسفند گران شد +
بعدش مجددا خودرو و قطعاتش گران شدند +
و بعدش این مسیر با قدرت تمام و بدون سئوال و جواب ادامه دارد ؟
اخیرا هم برای برای جبران این ضررهای چندین میلیونی حدود ۳۰۰ هزارتومان به حساب سرپرست های خانواده های کم درآمد میریزند .
که چه شود ؟ که جبران ضرر و زیان شود ؟
نمیدانم که میدانند در جنگ اقتصادی هستیم ،
میدانند که باید به مردم آموزش بدن که چگونه با اتفاقاتی که میفته مقابله کنند و چه کار باید کرد .
بجای آموزش و هدفمند کردن مردم فقط یاد گرفتند که بگذارند فرصت طلبان بی حساب گرون کنند و مردم هم ضعیف بشن و نتونند بخرند و توقع هم دارند که همه چی هم وفق مراد باشه ؟
حتما میدونند که در این نوع شرایط جنگ اقتصادی با گرون شدن کالا و خدمات ثروتمندان ، ثروتمند تر و مستضعفان و فقرا ،  مستضعف تر و فقیرتر میشن ؟
حتما میدونند که این وسط هم محیط فساد و احتکار و رانت ایجاد میشه
و مردم هم  مجبور میشوند  برای حفظ خودشون و حفظ حداقل های زندگیشون دست به هرکاری بزنند و تازه این اول بدبختی و بی اخلاقیه .
خدایا از دست این همه بی نظمی خسته شدیم .
یعنی حقیقتا تو این کشور با این همه تحصیلکرده ، دوتا آدم تو این مملکت نیستند که بنشینند فکر کنند و راهکار بدن و نظارت کنند و جوابگو باشن ؟
وقتی نتونستند و نمیتونند دوتا قیمت ساده رو مدیریت و کنترل کنند و نمیتونند خیلی ساده روی سایت ها فرآیند کیفیت و کمیت و قیمت کالا و خدمات رو بگذارند و دلیل بیارند که چرا این قیمت ها اینطوری هستند ،
چطور میخواهند ملت رو از بحران هایی که سال هاست ایجاد شده خارج کنند  و خوشبخت و بی نیازشون کنند ؟
نمیگم میخواستیم کشور اول منطقه بشیم که نشدیم .
حداقل ما رو به ته جدول کشور آخر منطقه نفرستید و شرایط زندگی رو بدتر از این نکنید ؟
واقعا این کارها سئوال برانگیزه چه دست هایی این وسط است که با عملکرد ضعیف و ناتوان مردم رو دستی دستی و با برنامه میکشند به سمت نارضایتی ؟
مگر قرار نبود و دولت ها سالها قول ندادند استضعاف و فقر و محرومیت از کشور میرود و محو میشود .
حتما میدونید که حاصل این نوع افسار گسیختگی در مدیریت و فرآیند در قیمت گذاری کالا و خدمات آخر استضعاف و رسوندن مردم به فقر و محرومیته ؟
چی باید گفت که هر چی بگیم تف سربالاست ؟

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 102



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها