وکیل کیفری از جمله وکلای مهم در قانون ایران محسوب می شود. از آن جایی که بخش قانون کیفری به مفهوم جرم و مجازات مرتبط است و قانون در این بخش امکان دسترسی و تاثیرگذاری در زندگی، جان یا مال افراد را دارد، خود به خود اهمیت ویژه ای پیدا می کند. به طور مثال در خصوص برخی جرایم، قانون می تواند در خصوص زنده ماندن یا نماندن مجرم ( اعدام ) تصمیم گیری کند. از این رو اساسا گفته می شود که یک وکیل کیفری مثلا یک وکیل کیفری تهران کارکردی سخت و بسیار پر اهمیت دارد.

اما این مسئله باعث نمی شود که اهمیت وکلای مختلف حقوقی زیر سوال برود. فرض کنید که ممکن است کمیسیون ماده صد شهرداری به هر دلیلی دستور تخلیه و تخریب منزل شما را صادر کرده باشد. در این صورت اهمیت یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را به خوبی درک خواهید کرد. در این حالت است که اهمیت این دست از وکلا برای شما از هر نوع وکیل کیفری بالاتر خواهد بود.

در کلام ساده تر اگر بخواهیم بیان کنیم، اهمیت و کارکرد وکلا بسته به نیاز شما و آن دعوی دارد. از این رو شما در گام اول باید بتوانید نیاز و توان خودتان را از دید قانون به درستی بسنجید. بعد از آن است که بهترین و مهم ترین وکیل برای شما کسی خواهد بود که بتواند مشکل قانونی شما را در بهترین شکل و سریع ترین زمان ممکن حل کند. از این رو کاملا مشخص است که بهترین تصمیم پیش از هر کاری شناخت این نیاز و توان است. کارشناسان متخصص گروه وکلای پارسا می توانند شما را در کشف این نیاز راهنمایی کنند.

بهترین وکیل کیفری کیست؟

بهترین وکیل کیفری همان است که بتواند نیاز شما را در خصوص دعاوی که درگیر آن هستید، برطرف کند. در کلام ساده تر شاید فردی به عنوان بهترین وکیل کیفری تهران شناخته شود اما این موضوع نمی تواند دلیل کافی بر این باشد که بتواند نیاز شما را به بهترین نحو ممکن برطرف کند. با این حال می توان برای انتخاب بهترین وکیل کیفری ویژگی های خاصی را برشمرد.

اولین ویژگی مهم این وکیل، تخصص و دانش آن است. هر وکیل باید در حوزه تخصصی خود از دانش و آگاهی خوبی برخوردار باشد. از این رو بسیاری از وکلای مجرب، تنها در یک یا دو حوزه کاری فعال هستند. به طور مثال شما از یک وکیل قتل نمی توانید بخواهید که بهترین عملکرد خود را در یک پرونده سرقت نشان دهد. بنابراین تخصص هر وکیل در حوزه کاری خودش است. در برخی از موارد و حوزه های کاری علاوه بر قوانین مربوطه لازم است که وکیل به قوانین شرعی و فقهی مربوطه نیز مسلط باشد. همه این ها در کنار یک دیگر می توانند بهترین مسیر را برای رسیدن به هدف مشخص کنند.

اما در کنار تخصص، تجربه نیز اهمیت بالایی دارد. در واقع این تجربه است که مشخص می کند در هر موقعیتی وکیل باید چه تصمیمی بگیرد و از کدام یک از ابزاری که در اختیار دارد، استفاده کند. یادتان باشد که مسیرهای قضایی به اندازه کافی پر پیچ و خم هستند. این ابهام و سختی می تواند هر وکیلی را سر در گم کند. از این رو گفته می شود که بهتر است سراغ وکیلی بروید که از تجربه کاری خوبی برخوردار باشد. این تجربه کاری می تواند باعث شود که شما سریع تر و ساده تر از مسیر انتخابی خود عبور کنید و به نتیجه برسید. گروه وکلای پارسا بر اساس همین دو ویژگی مهم، می تواند بهترین وکلا را در حوزه های مختلف به شما معرفی کند. تنها کافی است شما یک بار با کارشناسان گروه وکلای پارسا تماس گرفته و با آن ها صحبت کنید.

وکیل کیفری تهران و وکیل کمیسیون ماده صد چه کارکردی دارند؟

وکیل کمیسیون ماده صد چه کمکی به ما می کند؟

در کنار وکلای کیفری، نقش وکلای حوزه حقوقی بسیار پررنگ است. حوزه حقوقی به قوانینی گفته می شود که در خصوص روابط انسان در جامعه نظر می دهد. در واقع قوانین حقوقی مشخص کننده چارچوب روابط و حقوق انسان ها در جامعه محسوب می شود. از این رو کاملا طبیعی است که وکیل کمیسیون ماده صد وکیلی باشد که بخواهد بر اساس قوانین مربوطه از جمله قوانین شهری و قوانین مدنی از حقوق موکل خود دفاع کند.

به طور کلی کمیسیون ماده صد، یک مجمع کوچک حقوقی ( غیر قضایی ) محسوب می شود که بر اساس ابزارهایی که در اختیار دارد امکان صدور رای و اجرای آن را به دست آورده است. این کمیسیون به تخلفات ساختمان های شهری از نظر ایمنی و نظام شهری رسیدگی می کند. بنابراین اگر این کمیسیون تشخیص دهد که ساختمانی امن ساخته نشده و یا قوانین شهری را رعایت نکرده است، بر اساس نوع تخلف جریمه می شود. همانطور که در بالاتر بیان شد این کمیسیون می تواند حتی دستور به تخریب ساختمان بدهد. اینجاست که کارکرد یک وکیل کمیسیون ماده صد می تواند برای ما مهم باشد.

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها