شمایی که این مقاله را سرچ کردید، حتما بصورت موضعی یا شکم و پهلو دارید و یا دارای چاقی موضعی ران و باسن و یا بازو هستید. چاقی های موضعی بدترین نوع چاقی است. اگر شما کلا چاق باشید یک رژیم لاغری می گیرید و کلا ۱۵ کیلو و یا بیشتر کم میکنید و متناسب با کاهش وزن قسمت های دیگه بدن هم لاغر میشه!! اما کسی که قد و وزنش نرماله و یا صورتش کوچیکه و نمی خواد از این کوچکتر بشه با چاقی موضعی چیکار کنه!! وقتی رژیم میگیرید از سر تا نوک پا لاغر میشه اما روش های موضعی باعث تغییر سایز ناحیه مدنظر شده و تاثیری بر سایر قسمت های بدن ندارد (رژیم لاغری | چگونه لاغر شویم؟). ورزش پیشنهاد خوبی برای لاغری موضعی است اما ورزش حرفه ای هم تا حدی باعث از بین رفتن چربی های سمج میشه و گاها بعد از یک مدت هیچ تغییر سایزی نخواهید داشت. پس از تلاش های زیاد به مرحله آخر درمان می رسیم یعنی دستگاه های لاغری موضعی، حتما تو اینترنت انواع مختلف را دیده اید. در اینجا سعی کردم تا مجموع دستگاه های لاغری موضعی را در یک مقاله بیارم که کار شما راحتتر بشه و بتونید راحتر باهم مقایسه کنید:

۱- کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز یا “یخچال چربی” یک روش جدید است که شامل سرد کردن غیر تهاجمی چربی بدن برای تجزیه سلول های چربی است، که باعث کاهش چربی بدن بدون آسیب به دیگر بافت ها می شود. این اثر چند ماه طول می کشد تا دیده شود (چه چیزی باعث لاغری می شود؟).

در طی مراحل:

اپلیکاتور خلاء روی پوست قرار داده می شود و با پانل های خنک کننده تماس می یابد. بیماران چند دقیقه احساس سردی می کنند، زیرا باعث ایجاد اثر بیهوشی می شود. چربی برای یک ساعت سرد می شود.

عوارض بالقوه کرایولیپولیز چیست؟

  • قرمزی در ناحیه تحت درمان که بیش از چند ساعت طول می کشد.
  • کبودی موضعی که معمولا ظرف چند ساعت برطرف می شود.

پس از استفاده از کرایولیپولیز چه اتفاقی می افتد؟

  •  این عمل هیچ زمان بهبودی ندارد بیماران می توانند فعالیت های طبیعی خود را در همان روز از سر بگیرند.
  •  در این عمل معمولا به جلسات متعدد درمان نیاز است.
  •  بیماران در دو تا چهار ماه اول کاهش قابل ملاحظه ای در چربی مشاهده می کنند

خطرات و عوارض احتمالی درمان با کرایولیپولیز چیست؟

– عوارض جانبی زیادی در رابطه با این عمل وجود ندارد.

– از آنجا که این عمل غیر تهاجمی است، هیچ زخم بازی ایجاد نمی شود و بنابراین هیچ عارضه ای وجود ندارد.

– با این حال، برخی از بیماران ممکن است قرمزی، بی حسی، درد، کبودی، سوزن، تورم یا ناراحتی در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند – این مسئله به این دلیل است که بافت بین دو لوله خنک کننده در طول فرایند قرار می گیرد.

– هرگونه عوارض جانبی مانند موارد ذکر شده موقت است و ظرف چند ساعت یا چند روز ناپدید می شود.

– عوارض جانبی پس از درمان شامل ظاهر شدن چربی در ناحیه تحت درمان بعضی از درمان می باشد. چنین عوارض جانبی می تواند با تکنیک های لیپوساکشن درمان و حل شود.

بعد از درمان با استفاده از کرایولیپولیز چه باید بکنید؟

بعد از درمان به توصیه های پزشک توجه کنید. مشاوره پس از درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  استفاده از داروهای مسکن برای درمان درد در ناحیه تحت درمان 
  •  استفاده از کمپرس های سرد برای درمان تورم در منطقه تحت درمان

اکثر بیماران بعد از این عمل به رژیم طبیعی خود باز می گردند، اما اگر در ناحیه تحت درمان احساس درد شدید داشته باشید، ممکن است بخواهید در روزهای بعد از عمل، برای شستشو از مراقبت بیشتری بهره مند شوید.

چه مدت طول می کشد تا کرایو لیپولیز جواب بده؟ 

– این عمل کاملا غیر تهاجمی است و بنابراین در اکثر موارد بیماران می توانند در همان روز همانند به حالت طبیعی خود بازگردند، اگر چه ممکن است بخواهید چند روز استراحت کنید.

– ممکن است سه هفته پس از درمان تغییرات را ملاحظه کنید، اما بیشتر علائم تغییر را بین یک تا سه ماه پس از درمان تجربه می کنید. بدن شما هنوز از طریق متابولیسم سلول های چربی را از بین می برد و همچنان به مدت چهار تا شش ماه بعد از درمان این روند ادامه دارد.

– درمان های اضافی ممکن است دو تا چهار ماه پس از عمل اولیه برای رسیدن به کاهش بیشتر چربی انجام شود.

چه زمانی استفاده از کرایولیپولیز مناسب است؟

این دستگاه برای افرادی مناسب است که چاقی موضعی کم داشته و یا دارای اضافه وزن هستند. در افراد چاق با شکم و پهلوی بزرگ خیلی خوب جواب نمیده (بهترین ورزش برای لاغری سریع شکم و پهلو).

چه کسی نمی تواند از کرایولیپولیز استفاده کند؟

محدودیت استفاده از این دستگاه وجود نداره و همه افراد بجز بیماران خاص می توانند از این دستگاه استفاده کنند.


۲- دستگاه لاغری موضعی اولترا کویتیشن

کویتیشن و لاغری موضعی 

در ابتدا، اولترا کویتیشن یک روش سونوگرافی برای از دست دادن وزن در سالن ها است. نیازی نیست پزشک برای درمان حضور داشته باشد. پس از چندین جلسه، کاهش چند اینچی دیده می شود. اطلاعاتی در مورد زمان شروع درمان وجود ندارد.  این روش از تکنولوژی کویتیشن (سونوگرافی) برای حمله به رسوبات چربی استفاده می کند (چگونه شکم را لاغر کنیم؟). مناطقی که نیاز به توجه فوق العاده کویتیشن دارند عبارتند از:

  •  زانوهای داخلی
  •  سینه مرد (ژنیکوماستی یا بزرگ‌ شدن سینه مردانه: علل و درمان)
  • بالای بازو
  •  باسن
  • پهلوها
  •  شکم

این روش باعث داشتن پوستی نرم تر می شود – اما کاهش وزن پایدار نیست (چگونه کم بخوریم ولی سیر شویم،چاق هم نشویم؟).

چگونه اولترا کویتیشن انجام می شود؟

این عمل در اصل با فرکانس پایین کار می کند. اولتراسوند امواج الاستیک است که برای افراد قابل شنیدن نیست (بالاتر از۲۰۰۰۰ هرتز). یک اثر پیزوالکتریک با استفاده از مواد کوارتز یا سرامیک امواج را تولید می کند. صدا تولید می شود و به راحتی از طریق حالت های مختلف فیزیکی منتقل می شود. بنابراین، اولترا کویتیشن یک برنامه کاربردی است که با استفاده از سونوگرافی، بدون هیچگونه عملیات جراحی برای انتقال سیگنال انرژی از طریق پوست انسان انجام می شود که باعث اختلال در بافت چربی می شود.

مزایای استفاده از اولترا کویتیشن 

این روش نتایج کوتاه مدتی را فراهم می کند. بسیاری از مشتریان به طور آشکار شهادت داده اند که بعد از چند جلسه، میزان کاهش قابل توجهی را ملاحظه کرده اند. با این وجود، بعضی پس از پنج یا ده درمان نیز تغییری مشاهده نکرده اند. درست مانند مکمل های کاهش وزن، هیچ دو نفر تجربه مشابهی نخواهند داشت. نتایج بر اساس متابولیسم بدن، ساختار بافت، منطقه مورد نظر، سن و تغییرات هورمونی از یک فرد به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.
احتمالا مهمترین چیز برای یادآوری این است که اگر سلولهای چربی کمتری ندارید، به این معنی نیست که سلولهای چربی دیگر با رژیم غذایی ناسالم، بزرگتر نخواهند شد (زیره برای لاغری شکم).

نتایج اولترا کویتیشن چیست؟

در طی اولترا کویتیشن، چند جلسه نیاز است تا نتایج قابل مشاهده شوند. اثربخشی مرتبط با تعداد سلولهای چربی نابود شده است.

اولترا کویتیشن- آیا موثر است؟

اولترا کویتیشن برای کاهش چربی و با هدف اصلاح ظاهر بدن انجام می شود. به این ترتیب این روش موثر خواهد بود. اما، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این روش مناسب نیست. شواهدی وجود ندارد که روش لیزری نیز برای کاهش وزن موثر باشد.


۳- دستگاه لاغری موضعی رادیو فراکانسی (RF)

دستگاه لاغری موضعی ار اف

– درمان های RF باعث گرم شدن سلول های چربی در لایه های چربی می شود. این بافت همبند شکسته، عمدتا از آدیپوسیت ها تشکیل شده و انرژی را در چربی ها ذخیره می کند. گرما از RF آدیپوسیت را مجبور به آزاد سازی اسیدهای چرب (که به عنوان یک فیلتر برای بدن عمل می کند) و انتقال به سیستم لنفاوی می کند. هنگامی که اسیدهای چرب از بافت چربی ها آزاد می شوند، آنها کوچک می شوند و بدن لاغرتر می شود. 

– علاوه بر لاغری بدن، تکنولوژی RF هر دو لایه پوستی و زیر پوستی را گرم می کند. دستگاه Ultra Slim Plus II از فرکانس رادیویی تری پولار استفاده می کند و انرژی یک قطبی و دو قطبی را در یک دستگاه تلفیق می کند. انرژی تری پولار در حین محافظت از لایه سطحی به لایه چندتایی پوست منتقل می شود. این روند گرمایش در طول درمان، باعث می شود فیبر کلاژن در لایه های پوست منقبض شود. انقباض فیبرها پوست را سفت می کند و ظاهری روشن تر و جوان تر به آن می دهد. در نتیجه افزایش متابولیسم فیبروبلاست ها، فیبرهای جدید کلاژن و الاستین زیر سطح پوست ایجاد می شوند. این تولید باعث اثرات طولانی مدت می شود.

– تمایل به سفت شدن پوست در بیشتر مواقع برای پوست صورت می باشد. درمان های RF عمدتا به طور معمول در صورت استفاده می شود تا بافت صورت را سفت کنند. بهترین نتایج معمولا بر روی افراد در اواسط دهه ۳۰ تا ۵۰ دیده می شود (چرا هر چی می خورم باز گرسنه هستم؟).

– انرژی RF از روش های انرژی لیزر (نور) متفاوت است زیرا در روش لیزر انرژی نور جذب لایه های بالایی پوست می شود و باعث می شود گرما بدون آسیب، سخت تر به لایه های عمیق تر برسد. در حالی که لیزرها بر کلاژن در پوست فوقانی تأثیر می گذارد، انرژی RF قادر به نفوذ عمیق تر به پوست (زیر عضله) است و بر لایه های عمیق تر و لایه های زیر جلدی تاثیر می گذارد و باعث ایجاد سفتی و بهبود ساختار بافت زیرین می شود.

پبام پزشک: 

این دستگاه برای سفت کردن شکم بسیار مناسب است مخصوصا زمانی که با کویتیشن کار شود. افرادی که شکم آویزون و شل دارند می توانند از این دستگاه استفاده کنند.


۴- لاغری موضعی با مزوتراپی

لاغری موضعی مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع درمان برای سلولیت است که هدف آن “ذوب” چربی است. گرچه مزوتراپی به طور فزاینده ای محبوب شده است، هیچ گونه استاندارد سازی درمانی در بین متخصصین پوست و سایر متخصصان وجود ندارد. برخی از خطرات بهداشتی و عوارض جانبی نیز با مزوتراپی امکان پذیر هستند، بنابراین قبل از انجام این درمان باید با پزشک یا متخصص پوست تماس بگیرید.

مزوتراپی یک روش است که برای اولین بار توسط دکتر مایکل پیستور در سال ۱۹۵۲ در فرانسه به کار گرفته شد. در سال ۱۹۸۷ مزوتراپی به عنوان یک درمان زیبایی غیر جراحی در آکادمی پزشکی فرانسه تصویب شد. مزوتراپی شامل تزریق یک محلول مخصوص مایع زیر پوست برای تجزیه سلول های چربی است.

کاربرد مزوتراپی:

مزوتراپی از یک محلول که معمولا ترکیبی از عصاره های گیاهی، هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی، و همچنین مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین است تشکیل شده است. متأسفانه، محلول مایع تزریق استاندارد نشده است و اکثر متخصصان مزوتراپی فرمول خاص خود را دارند. این محلول معمولا به مقدار کمی تزریق می شود. به نظر می رسد این عمل برای کمک به تنظیم لنف و گردش خون، و همچنین تجزیه چربی های رسوب کرده از جمله سلولیت می باشد (دم کرده این میوه، یک چربی سوز قوی است).

اثرات مزوتراپی

به گفته کلینیک جراحی Transmed Cosmetic، معمولا مزوتراپی برای خلاص شدن از چربی های سلولیت و چربی های رسوب کرده زیر پوست استفاده می شود اما گاهی اوقات برای جوان سازی پوست در ناحیه دست، گردن و دیگر مناطق بدن نیز استفاده می شود. در بعضی موارد، مزوتراپی برای درمان ریزش مو و کاهش وزن استفاده می شود. ایده استفاده مزوتراپی برای کاهش وزن این است که محلول تزریقی چربی های رسوب کرده را حل می کند. با این وجود، هیچ تحقیق پزشکی قطعی در انسان در خصوص استفاده از مزوتراپی انجام نشده است.

ملاحظات لازم در مزوتراپی:

مزوتراپی اساسا یک درمان زیبایی غیرقابل کنترل است که پزشکان می توانند بدون هیچ گونه آموزش رسمی و در محیط آب و هوایی به جای کلینیک انجام دهند. کمبود استاندارد برای فرمول مزوتراپی که در زیر پوست تزریق می شود نیز خطرات جدی سلامتی را برای بیماران ایجاد می کند، زیرا پزشکان بی تجربه می توانند ترکیب خود را تولید کنند. میزوتراپی می تواند عوارض خفیف تا شدید، از جمله بثورات، لکه ها، ناهنجاری های پوستی و حتی عفونت ها را ایجاد کند.

هشدار

احتمال دارد طیف گسترده ای از اثرات نامطلوب را از مزوتراپی تجربه کنید. علاوه بر خطرات عفونت ها، بثورات و جوش ها، همچنین تغییر رنگ پوست، زخم و تکه های زیر پوست نیز ممکن است ایجاد شود. ممکن است پس از مزوتراپی درد، آمبولیسم و رنگدانه دائمی یا زخم داشته باشید. در برخی موارد، مزوتراپی به طور بالقوه می تواند خطرناک باشد.

پیام پزشک:

مزوتراپی به تنهایی توانایی برای لاغری موضعی ندارد و بهتره به همراه سایر روش ها مانند کرایولیپولیز و کویتیشن و شاک ویو و ….. استفاده شود. برای سلولیت خارج از ران و قسمت های سفت پهلو مناسب است.


۵- لاغری موضعی با لیپوساکشن:

– لیپوساکشن، همچنین نوعی جراحی زیبایی است که باعث تجزیه چربی بدن می شود. لیپوساکشن در بیشتر موارد بر روی شکم، ران، باسن، گردن، چانه، بالا و پشت بازو و پشت انجام می شود. در طول لیپوساکشن، چربی از طریق یک دستگاه توخالی – یک کانول – که زیر پوست قرار می گیرد برداشته می شود. خلاء قوی و فشار بالا برای کانول استفاده می شود. در هنگام انجام لیپوساکشن در مناطق بسیار کوچک بی حسی موضعی استفاده می شود.

– لیپوساکشن یک روش برای کاهش وزن نیست. لیپوساکشن نمیتواند سلولیت یا علائم کششی روی بدن را حذف کند. هدف زیبایی شناسی است – بیمار آرزوی تغییر و تقویت بدن خود را دارد.

– لیپوساکشن به طور دائم سلول های چربی را حذف می کند و شکل بدن را تغییر می دهد. با این حال، اگر بیمار پس از عمل از شیوه زندگی سالم استفاده نکند، خطر رشد سلول های باقی مانده چربی وجود دارد.

– لیپوساکشن دارای خطرات احتمالی زیادی است، از جمله عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، پوست ممکن است خالی شود. لیپوتامیک تکنولوژی تخصصی است که یک ارتعاش ثابت ایجاد می کند. با لیپوماتیک، جراح می تواند بدون استفاده از نیروی فیزیکی، که در لیپوساکشن استاندارد طبیعی است، عمل را به آرامی انجام دهد.

– این به این معنی است که دقت حرکت در طول عملیات همیشه ثابت است و به این معنی است که عملیات کوتاه تر و زمان بهبودی بهتر است.


۶- لاغری موضعی با لیپوماتیک:

لیپوماتیک یک دستگاه تایید شده به وسیله FDA است که از روش سنتی برای انجام لیپوساکشن استفاده می کند و استفاده از آن در حین عمل ایمن و مؤثر است. تکنولوژی پیشرفته لیپوماتیک به دقت به برداشت حجم زیادی چربی کمک می کند و دسترسی به قسمت های دشوار و ظریف بدن مانند باسن، ران ها و زانوها را راحت می کند، که باعث کاهش مدت زمان عمل و همچنین دوره بهبودی بیمار می شود.

لیپوتامیک چگونه کار می کند؟

لیپوتامیک دستگاهی است که با کمک هوای فشرده شده که به یک کانول متصل شده است به طور خودکار ۳۶۰ درجه چرخش می کند. کانول دارای یک حرکت ارتعاشی ثابت است که به طور موثری سلولهای چربی را بدون آسیب رساندن به پوست و بافت ها معلق می کند و باعث می شود بیمار احساس آرامش داشته باشد. کار با این دستگاه بسیار راحت است به طوری که به جراحان پلاستیکی اجازه می دهد به دقت در طول عمل تمرکز داشته باشند تا بهترین نتایج را کسب کنند.

مزایای استفاده از لیپوماتیک

  •  کاهش کبودی روی پوست
  •  حداقل یا بدون درد
  •  امن و موثر
  •  بهبودی سریع
  •  بازخورد عالی پوست پس از عمل
  •  اگر کانول با بافت های غیر چربی مواجه شود، توقف سریع صورت می گیرد

لیپوماتیک و لیپوساکشن شایع ترین جراحی در سراسر جهان است، زیرا مردم بیشتر به زیبایی و بدن توجه می کنند. اغلب وقت ها و پس از انجام ورزش های سنگین و رژیم های شدید، زمانی که بیماران به نتیجه دلخواه خود نمی رسند، به دنبال روش های جراحی هستند. لیپوماتیک، یک روش جدید جراحی برای لاغر شدن است. مزایای جراحی به شرح زیر است:

  •  امن، موثر و آسان است
  • مدت زمان کوتاهتر عمل
  •  بهبود سریع
  • حداقل خطرات و عوارض

ملاحظات مهم قبل از لیپوماتیک

  1.  کسانی که لیپوساکشن انجام می دهند نباید فشار خون بالا داشته باشند
  2. میزان گلوکز و دیابت باید کنترل شود
  3. خطر بیماری قلبی عروقی باید در نظر گرفته شود
  4.  بیماران باید سالم باشند
  5.  اگر عمل جراحی پلاستیک شکم انجام داده اید، باید به جراح خود اطلاع دهید
  6. هر گونه آزمایش خون مورد نیاز است
  7. آزمایش بارداری باید انجام شود

عمل جراحی لیپوماتیک

– لیپوماتیک تحت بیهوشی موضعی انجام می شود. جراحان پلاستیک برش های طول ۲ تا ۶ میلی متر را در ناحیه انتخابی ایجاد می کنند. لوله کانولا وارد بافت های چربی می شود و آنها را از طریق حرکت چرخشی و ارتعاش تخریب می کند. این حرکات هیچ عارضه ای را به رگ های بیماران وارد نمی کند.

– بعد از جراحی، بیماران تغییرات و کاهش وزن را به زودی احساس می کنند. چربی های برداشته شده را می توان برای پر کردن بخش عمده ای از قسمت ها مانند لب ها، گونه ها و دست ها استفاده کرد.

– ورزش تاثیر کمتری بر شکم و پهلوها دارد (تست BMI لاغری). لیپوماتیک شکمی چربی اضافی این منطقه را برمی دارد. اغلب اوقات، این جراحی به صورت همزمان با لیپوماتیک پهلوها انجام می شود تا نتیجه بهتری به دست آید.

خطرات احتمالی لیپوماتیک

مانند جراحی های دیگر، لیپوماتیک دارای خطرات و عوارض است. مانند:

– برخی از بیماران ممکن است کبودی یا خونریزی داشته باشند که چند روز پس از جراحی از بین می رود. این مشکل همیشه در افرادی که قبل از عمل از آسپیرین استفاده می کنند دیده می شود. بنابراین، جراحان توصیه می کنند ۲ هفته قبل از عمل جراحی از مصرف دارو بپرهیزید.

– حساسیت به لیدوکایین ممکن است باعث خارش یا سوزش شود.

– خطر ابتلا به عفونت کمتر است.


۷- لاغری موضعی با اندرمولوژی یا LPG

– اندرمولوژی آخرین درمان پزشکی با تکنولوژی بالا برای سلولیت و شکل دادن بدن است که یکپارچگی پوست را مختل نمی کند. Endermologie در اواخر دهه ۱۹۷۰ در فرانسه پدیدار شد و به سرعت در خارج از کشور بررسی شد و در حال حاضر در مراکز زیبایی ایالات متحده استفاده می شود. دستگاه CELLU M6 Keymodule  بافت همبند پوست را بازسازی می کند، گردش خون و لنفاوی را تحریک می کند و حذف سموم را راحت می کند. با فعال کردن فرایند طبیعی بدن برای سوختن چربی اضافی، حجم اندومولوژیک سفت تر می شود و این وضعیت منجر به پوستی صاف و لاغری می شود.

– یکی دیگر از مزایای اندرمولوژی این است که با اثر آرامش بخشی استرس را کاهش میدهد. علاوه بر این، ممکن است با مسائل مربوط به پیر شدن هم مبارزه کند.

– با افزایش سن، فرایندهای متابولیک بدتر می شود و پوست الاستیسیته خود را از دست می دهد. درمان اندرمولوژی بافت های همبند را بازسازی می کند و به کاهش چین و چروک و محل کیسه های چربی با افزایش گردش خون کمک می کند. بنابراین، این عمل با عواقب ناگوار پیری مبارزه می کند.

درمان LPG به زنان آنچه را همیشه می خواهند می دهد: یک روش غیر تهاجمی برای جوان تر و زیباترین شدن بدن.

چگونه ال پی جی (LPG)  بر بدن تاثیر می گذارد؟

این درمان سلولیت تقریبا ۳۵ دقیقه طول می کشد و دو بار در هفته در ۱۴ تا ۲۰ جلسه انجام می شود.

پیام پزشک: 

ال پی چی بیشتر برای افرادی مفید هست که میخواهند به بدن خود فرم بدهند، با این دستگاه نباید توقع کاهش وزن و یا کاهش سایز خارق العاده ای را داشته باشید. در این روش شما لباس مخصوص می پوشید و به صورت مکانیکی و با مانور های مختلف قسمت های مختلف بدن شکل دهی پیدا میکند. برای فرم دهی باسن دستگاه مناسبی است. 


۸- دستگاه موضعی شاک ویو

شاک ویو و لاغری موضعی

شاک ویوها امواج صوتی با انرژی بالا هستند که خارج از بدن تولید شده و جهت درمان در نقطه یا ناحیه خاصی از بدن به کار می روند .این امواج با فشارهای مثبت بالا تا ۱۰۰ مگاپاسکال ( تا صد برابر فشار اتمسفر ) و منفی در محدوده ۵ تا ۱۰ مگاپاسکال مشخص می شود  این امواج پس از تولید داخل بدن از محیط مایع و بافت نرم عبور می کنند و اثر آنها در مرز مشترک دو بافت امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود . شاک ویوهـا در برخورد با مرز مشترک دو بافت با امپدانس های مختلف صوتی به دو شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافتها و تغییرات بافتی می گردد.

پیام پزشک:

شاک ویو علاوه بر کاربرد های درمانی، ابزار مناسبی برای از بین بردن سلولیت یا همان پوست پرتغالی است. این دستگاه بهتره بصورت ترکیبی با کویتیشن و آر اف کار شود زیرا به تنهایی نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت. برای سلولیت خارج از ران نیز کاربرد خوبی داره، گاها ترکیب مزوتراپی و شاک ویو مفید خواهد بود.


۹- دستگاه لاغری موضعی پرسوتراپی

این دستگاه کارش نوعی تخلیه سیستم لنفاوی با ماساژ است. در طول پرسوتراپی ، حرکت لنف از مرکز به مناطق محیطی بدن فعال شده و رکود برداشته می شود. در نتیجه بدن تعادل آب را بر میگرداند، تنش عضلانی را کم می کند، اکسیژن رسانی را زیاد کرده و خون رسانی وریدی را بهبود می بخشد. بزودی درباره این دستگاه لاغری موضعی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.


۱۰- هایفولیپولیز یا لیپوسونیک

هایپوسونیک و لاغری موضعی

شاید اسم هایفوتراپی را برای اولین بار برای صورت و لیفت کردن آن شنیده باشید. اما یکی دیگر از کارهای هایفوتراپی لاغری موضعی است،اساس کار تبدیل انرژی امواج  صوتی به گرمای شدید کانونی است و دمای بالا راهی برای ذوب کردن چربی های زیرجلدی است. در این روش چربی های جامد بافت زیر جلدی به مایع تبدیل شده و براحتی از طریق جریان لنف و خون دور می کند. در حال حاضر جدیدترین دستگاه لاغری موضعی است که در آینده بیشتر به آن می پردازیم.

دور دوشی

۷ سوال مهم درباره دستگاه هایفو لاغری یا لیپوسونیک:

 ۱٫ لیپوسونیک یا هایفولیپولیز است؟

لیپوسونیک دستگاه جدیدی است که برای برداشت دائمی سلولهای چربی و کاهش سایز کمر استفاده میشود. لیپوسونیک از امواج متمرکز سونوگرافی استفاده می کند تا به طور دائم از سلول های چربی در مناطق مورد نظر شما کاسته شود. لیپوسونیک بدون عمل جراحی و با حداقل عوارض جانبی از این سلول های چربی می کاهد.

سال ها، مردم تلاش می کردند با استفاده از کمربند، تزریق، ورزش و بسیاری از دیگر روش های جراحی زیبایی، چربی های قسمت های خاصی از بدن را آب کنند. تاکنون، تنها راهی که واقعا باعث حذف چربی از یک منطقه انتخابی می شد لیپوساکشن بود. در حال حاضر لیپوسونیک نیز وجود دارد.

۲٫ لیپوسونیک چگونه کار می کند؟

علیرغم محبوبیت این درمان، بسیاری هنوز این سوال را میپرسند: ” لیپوسونیک چیست و چگونه کار می کند؟” لیپوسونیک از تکنولوژی ویژه ای به نام سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) استفاده می کند تا باعث مرگ سلول های چربی شود. تمرکز انرژی سونوگرافی لیپوسونیک در ۱-۲ سانتی متر زیر پوست مانع از هرگونه سوختگی یا آسیب به پوست می شود و درمان را راحت تر می کند. سلول های چربی توسط HIFU مختل می شوند و در نتیجه باعث کاهش ۴-۵ سانتیمتر (۱٫۵-۲ اینچ) در یک درمان یک ساعته می شود.

۳٫ پس از لیپوسونیک چه اتفاقی می افتد؟

سلول های چربی مختل شده پاسخ های التهابی و بهبودی بدن را جذب می کنند. سلول های خاصی که ماکروفاژها نامیده می شوند، باعث دفع چربی و سلول می شوند. ماکروفاژها سپس چربی را از طریق سیستم لنفاوی و وریدی انتقال می دهند و در نهایت به کبد می رسند. این روند ۲-۴ هفته طول می کشد، بنابراین هیچ تغییری در چربی، تری گلیسیرید، و یا هر گونه ماده شیمی دیگر رخ نمیدهد. کبد چربی ها را از ماکروفاژها هضم می کند. کبد چربی را مصرف می کند و به طور معمول آن را متابولیزه می کند. مطالعات بعد از استفاده از لیپوسونیک، افزایشی در اندازه گیری های دیگر بدن نشان نمیدهد. این بدان معنی است که هیچ توزیع قابل اندازه گیری چربی وجود ندارد. ما می دانیم چربی نمی تواند به منطقه بازگردد زیرا این سلول ها دیگر وجود ندارد.

۴٫ چه کسی نامزد خوبی برای لیپوسونیک نیست؟

لیپوسونیک برای بیماران خاص مناسب است. هر دو زن و مرد می توانند از این روش استفاده کنند. شما باید حداقل یک اینچ چربی در ناحیه مورد نظر داشته باشید. لایه چربی کمتر از یک اینچ احتمالا به درمان نیاز ندارد. همچنین باید نسبتا نزدیک به وزن ایده آل باشید. افراد دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۳۰ می توانند (تست BMI لاغری ) از این روش استفاده کنند. اگر BMI شما بیش از ۳۰ باشد، بهتر است لیپوساکشن انجام دهید. در حال حاضر لیپوسونیک برای استفاده در شکم و پهلوها مورد تایید قرار گرفته است. در برخی از بیماران می توان برای سایر قسمت های مناطق بدن نیز از این روش استفاده کرد.

۵٫ چه نوع نتایجی را می توان از لیپوسونیک انتظار داشت؟

لیپوسونیک به طور دائم سلول های چربی در منطقه درمان را مختل می کند. یک درمان در منطقه توصیه می شود. درمان یک ساعت طول می کشد. مطالعات فعلی کاهش دور کمر ۴٫۶ سانتی متر و یا ۱٫۸ اینچ پس از ۳ ماه را نشان میدهد. این نتایج دستگاه نسل اول لیپوسونیک است.

نوآوری های پزشکی نسل دوم لیپوسونیک است. مطالعات بالینی برای دستگاه نسل دوم لیپوسونیک اکنون در حال انجام است. گزارش های اولیه نشان می دهد با استفاده از دستگاه نسل دوم لیپوسونیک کاهش کلی رخ می دهد. اگر چه بعضی نتایج از لیپوسونیک اغلب در عرض ۱-۲ هفته مشاهده می شود، اغلب ۳-۶ ماه طول می کشد تا نتایج نهایی به دست آید.

۶٫ برخی عوارض جانبی لیپوسونیک چیست؟

عوارض جانبی لیپوسونیک اغلب حداقل است. بیمارانی که از دستگاه نسل دوم لیپوسونیک استفاده می کنند تنها ناراحتی خفیف یا بدون احساس را تجربه می کنند. از آنجا که هر فرد دارای تحمل درد متفاوتی است، داروهای مختلفی برای کنترل اضطراب یا درد در دسترس هستند. ما توصیه می کنیم بیشتر بیماران حدود ۳۰ دقیقه قبل از شروع درمان از قرص استفاده کنند. اگر دارو مصرف میکنید، به کسی نیاز دارید تا شما را به خانه برساند و در طول شب در کنار شما بماند.

بعضی از بیماران قرمزی، تورم و کبودی پس از لیپوسونیک دارند. قرمزی معمولا بعد از چند ساعت از بین می رود. تورم از لیپوسونیک معمولا در چند روز برطرف می شود. کبودی لیپوسونیک معمولا ۲ هفته بعد برطرف می شود. مکمل های Arnica که ۳ روز قبل از درمان لیپوسونیک مصرف شده اند و ۲ روز پس از لیپوسونیک مصرف می شوند باعث کاهش کبودی و تورم می شوند.

۷٫ آیا لیپوسونیک به کاهش وزن کمک می کند؟

لیپوسونیک روش کاهش وزن نیست. سلول های چربی به طور دائم با درمان لیپوسونیک مختل می شوند. با این حال، چربی داخل سلول نابود نمی شود. چربی به کبد شما منتقل می شود همانند غذایی که می خورید. هنگامی که چربی توسط کبد پردازش می شود، چربی های آزاد شده توسط درمان لیپوسونیک به سلول های چربی بدن منتقل می شود. از آنجاییکه سلولهای چربی، به دلیل استفاده از لیپوسونیک دیگر وجود ندارند، چربی نمی توانند به محل درمان بازگردد. توجه داشته باشید: لیپوسونیک به طور دائم سلول های چربی را مختل می کند اما چربی را از بین نمی برد. شما نمی توانید از لیپوسونیک برای کاهش وزن استفاده کنید.

منابع: celluliteremovalcentro.com و www.livestrong.com و www.dietspotlight.com و www.asds.net و www.consultingroom.com

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 101



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها