به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیداحمد فرزند جوان سیدحسن خمینی، در میان روحانیون و خانواده‌های روحانیون سرشناس یکی از آنهایی است که بیش از همه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و از علایقش گفته است. از سینما، ورزش و موسیقی. روی هشتگهای داغ اظهارنظر کرده و کم اتفاق نیفتاده که خودش سیبل شود و این حضور در ویترین شبکه‌های اجتماعی سیبلش کند. رفتارهایی که معمولا روحانیون آنها را انجام نمی‌دهند و انجامش را از منسوبین چهره‌های سرشناس کشور کمتر دیدهایم. این روحانی جوان اما رویه اش اینگونه بوده.
با او درباره همین رفتارها چندی قبل و در خلال جشنواره فیلم فجر همصحبت شدیم. علایقی که گاه باعث هجمههای سنگین به او و پدرش میشود و پاسخ‌هایش را شنیدهایم. او برای خود فلسفهای دارد که به تشریحش پرداخته. از اینکه یک سلبریتی نامیده شود تا علاقه به سینما و ورزش.

من همیشه می‌گفتم از اینکه احمد خمینی مورد انتقاد قرار می‌گیرد خیلی خوشحالم. بعضی جاها انتقادها را بی‌رحمانه می‌دانستم اما خوشحال بودم. شاید بعضی انتقادها باعث شد من مواظب باشم کار اشتباهی نکنم. حداقل ممکن است یک کار اشتباه کمتر کرده باشم.

این علاقه شما به سینما و فوتبال از کجا می‌آید؟

ورزش از اول که به دنیا آمدم همیشه در زندگی من بوده. بابااحمد فوتبال بازی می‌کردند، عموها و بابا هم علاقه به انواع ورزش‌ها نه فقط فوتبال داشتند. خانواده اما خیلی سینمایی نبودند. بابا خیلی سینمای خارج از ایران را روی نظم و مفصل و معمولا از وی‌اودی‌های داخلی دنبال می‌کنند. من هم از بچگی سینما می‌آمدم. سال‌های پیش هم در جشنواره چه خودم بلیت گرفتم یا دوستان زحمت کشیدند، ناشناس یا شناس رفتم. فکر می‌کنم از سال۸۵ همیشه رفته باشم. در طول سال هم معمولا سینما می‌روم. برای همین همه فیلم‌های جشنواره را در زمان جشنواره نبینم که حداقل یک ماه یک بار فیلمی برای دیدن در سینما داشته باشم و از این فضا دور نباشم. به خاطر اینکه هنر تنها چیزی است که متعلق به انسان است و ما باید هنر را بسیار باارزش بدانیم. من هنرمندهای حوزه‌های مختلف را دوست دارم و کارهای آنها را دنبال می‌کنم.

یک بخشی از حساسیت‌هایی که روی شما هست این است که می‌گویند با سلبریتی‌ها خیلی رفاقت داری و در این فضا هستی و یک مقدار این را در مقابل لباس روحانیتت می‌گذارند.

من که فکر نمی‌کنم روحانی تفاوتی با اقشار مردم داشته باشد. روحانی از جنس مردم است و فقط یک علم دیگر را دنبال کرده آن هم برای اینکه از همین مردم باشد. هنر که در مقابل اسلام نیست. ما اگر هنر را در مقابل اسلام قرار بدهیم اتفاقا به اسلام ظلم کردیم. اسلام در خدمت قدرت نیست، قدرت در خدمت اسلام است. هنر در خدمت اسلام است. همه اینها جمع می‌شوند که اسلام را بالا ببرند. خالق ما هنرمندترین است. چون همه این زیبایی‌ها، از زیبایی‌های طبیعت تا انسان، خالق همه اینها خداوند است. هنرمند اول جهان هستی خداوند است و بعد انسان‌های هنرمند. بازیگران، نوازنده موسیقی، شاعر یک قطعه خاص.

ولی در عرف طور دیگری فکر می‌کنند.

باید به عرف احترام بگذاریم. ما باید همانقدر که به عرف احترام می‌گذاریم، از آن طرف هم مراقب باشیم که عرف برایمان مسیر تعیین نکند. همانقدر که صاحب اخلاق هستیم، هر انسانی برای خودش چارچوبی دارد. یکی دوست ندارد لباس رنگ سفید بپوشد، چارچوبش است. نیازی ندارد عرف به او بگوید این چارچوب درستی است یا غلط. چارچوب‌های بعضی از انسان‌ها به هم نمی‌خورند. این خیلی عادی است. ممکن است چارچوب من با چارچوب یک انسان دیگر فرق کند. ممکن است یک گروهی یک چارچوبی داشته باشد. مثلا بگویند روحانیون این چارچوب را دارند برای مثال بگویند این چارچوب روحانیون است که نباید در حوزه سینما نظر بدهند. من تخصصی ندارم نظر بدهم ولی به عنوان یک علاقمند شرکت می‌کنم. به همه انواع هنر علاقه دارم. تئاتر هم دوست دارم و ربطی به این ندارد که مثلا بگویند تئاتر یک جاهایی شاید کج رفته. اتفاقا ما باید از فضای جشنواره فجر استفاده کنیم. جشنواره فیلم فجر بهترین چیز است که ما بخواهیم از آن الگو بگیریم. در همین پردیس ملت امسال تدارکاتی داده شده که فکر می‌کنم به نسبت سال‌هایی که در برج میلاد بود خیلی بهتر است. منتقدان همه جمع می‌شوند، خبرنگارها جمع می‌شوند. اولین قشری که می‌تواند از فساد جلوگیری کند خبرنگارها و مردم هستند. یعنی می‌شود گفت خبرنگارها تجلی مردم هستند و برای مردم یک مواردی را نشان می‌دهند. اگر من ۲۴ساعت جلوی دوربین خبرنگارها باشم، زندگی شخصی نه، زندگی عمومی، پایم نمی‌لغزد. من همیشه می‌گفتم از اینکه احمد خمینی مورد انتقاد قرار می‌گیرد خیلی خوشحالم. بعضی جاها انتقادها را بی‌رحمانه می‌دانستم اما خوشحال بودم. شاید بعضی انتقادها باعث شد من مواظب باشم کار اشتباهی نکنم. حداقل ممکن است یک کار اشتباه کمتر کرده باشم. در همین جشنواره منتقدان و خبرنگارها جمع هستند، عوامل فیلم فیلمشان را نمایش می‌دهند و منتقدان گاهی به شدیدترین لحن به فیلم انتقاد می‌کنند. خبرنگارها نظر می‌دهند. اگر این فضا در سیاست و ورزش کشور هم باشد که خیلی راحت جلوی سازنده تشکیلات و آثار صحبت کنند شاید خیلی از کژی‌ها راست شود.

به فوتبال برسیم. استقلالی هستید برخلاف بابا احمد.

بله. بابااحمد پرسپولیسی بودند.

پدرتان هم استقلالی هستند؟

بابا خیلی طرفدار تیم خاصی نیست.

ولی دوست‌های استقلالی بیشتر دارد؟

بله. بالاخره فوتبال است دیگر. آدم علاقه به یک تیم پیدا می‌کند. کری‌هایش لذت دارد ولی نباید هیچوقت از حد بگذرد.

خیلی هم رابطه خوبی با امیرقلعه‌نویی دارید.

بله. بالاخره پرافتخارترین مربی لیگ هستند. ان‌شالله که هر جا که هستند موفق باشند.

در همین جشنواره منتقدان و خبرنگارها جمع هستند، عوامل فیلم فیلمشان را نمایش می‌دهند و منتقدان گاهی به شدیدترین لحن به فیلم انتقاد می‌کنند. خبرنگارها نظر می‌دهند. اگر این فضا در سیاست و ورزش کشور هم باشد که خیلی راحت جلوی سازنده تشکیلات و آثار صحبت کنند شاید خیلی از کژی‌ها راست شود.

۲۵۸۲۵۸

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها