دادستان‌های فدرال آمریکا در حال بررسی ارتباطات توماس باراک سرمایه دار آمریکایی با کشور های عربی هستند، باراک بزرگترین حامی مالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون است و بر اساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده ظاهرا بخشی از این پول توسط کشور های عربی پرداخت شده است.

ظاهرا باراک متهم است که قوانین ایالات متحده را نقض کرده است. بر اساس قانون کسانی که در مسیر منافع دولت ها و نفوذ در سیاست آمریکا فعالیت می کنند، باید اقدامات خود را به  وزارت دادگستری آمریکا گزارش دهند.

باراک همانند ترامپ یک سرمایه گذار در حوزه املاک و مستقلات است او یکی از دوستان نزدیک و مشاور ارشد ترامپ در کمپین مبارزات انتخابات ریاست جمهوری بود. او به ترامپ پیشنهاد داد که پال منفورت را به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی اش انتخاب کند.

منفورت مشاور انتخاباتی کمپین ریاست جمهوری جمهوری خواهانی چون جرالد فورد، رونالد ریگان، جرج هربرت واکر بوش، باب دول، جرج دبلیو بوش و جان مک‌کین بوده است.

توماس باراک منفورت را نخستین بار در در دهه ۱۹۷۰میلادی در بیروت دید در آن زمان هر دو برای دولت سعودی کار می کردند.

در آوریل ۲۰۱۶ هنگامی که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود دشمنی علنی خود را با مسلمانان ابراز کرد و اعلام کرد که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری از مهاجرت مسلمانان به آمریکا جلوگیری خواهد کرد. یوسف العطیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا به باراک که 10 سال بود که با کشورهای عربی تجارت می کرد، در ایمیلی پیام داد که “اشتباهات دوست شما دونالد ترامپ بسیار زیاد است” سفیر امارات هشدار داد که “تصویری که آقای ترامپ از خود ساخته بسیاری از مردم را نگران کرده است. “

باراک به سفیر امارات در ۲۶ آوریل ۲۰۱۶ پیام داد که نگران نباشید ترامپ دیدگاه خود را در مورد کشورهای عربی خلیج فارس تغییر داده و قصد دارد سرمایه گذاری مشترکی در امارات انجام دهد.

این ایمیل ها آغاز تغییرات بزرگی در نظرات دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری بود. او از کاندیدایی که مخالف مسلمانان بود به رئیس جمهوری تبدیل شد که به کشورهای عربی احترام می گذارد و اینگونه عربستان سعودی و ابوظبی تبدیل به بهترین دوست کاخ سفید شدند، این تاثیر منحصر به فردی بود که توماس باراک بر دوست و همکار خود گذاشت.

در طی کمپین انتخاباتی ترامپ باراک یک مشاور مورد اعتماد بود که ارتباطات ترامپ را با امارات و سعودی ها حفظ می کرد. او جلسه ای مخفی بین پال منفورت و پادشاه عربستان گذاشت. اما منفورت بعدها از سوی دادستان ویژه ایالات متحده به همکاری با روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم شد و این سوال مطرح می شود که آیا امارات و عربستان نیز که در انتخابات به دونالد ترامپ کمک کردند با روسیه هماهنگ بوده اند؟

ظاهرا گروه تحقیق دادستانی در ماه دسامبر از باراک سوالاتی کرده و منحصرا در مورد پال منفورت و همکارش ریک گیتس نیز سوالاتی مطرح کرده اند.

ریک گیتس، که در دوران مبارزات انتخاباتی ٢٠١۶ مشاور ستاد دونالد ترامپ بود، در ۲۳ فوریه ۲۰۱۸(اسفند ۱۳۹۶) اتهام‌های توطئه علیه آمریکا و دروغ گفتن به بازرسان اف‌بی‌آی را پذیرفت و گفت با تیم تحقیق درباره اتهام رابطه میان ستاد ترامپ و روسیه همکاری می‌کند.

باراک پس از روی کار آمدن ترامپ از پذیرفتن هرگونه سمت رسمی در دولت امتناع کرد او گفته است که به او پیشنهاد وزیر خزانه داری و سفیر مکزیک داده شده اما او نپذیرفته است. دونالد ترامپ تصمیم داشت او را به سمت فرستاده ویژه برای توسعه اقتصادی در خاورمیانه منصوب کند اما چنین سمتی در کاخ سفید پذیرفته نشد.

اکنون باراک هم در راستای پرونده ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و هم در مورد نفوذ در سیاست آمریکا و ارتباط با کشورهایی چون امارات متحده و عربستان سعودی قرار است مورد بازپرسی قرار گیرد.

310311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 72



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها