آیا شما هم از موهای کم پشت و نازک رنج می بردید؟ آیا به دنبال شامپوهایی هستید که نه تنها موهای شما را پرپشت تر نشان دهند، بلکه باعث درمان کم پشتی و نازکی آنها شوند؟ مشکل ریزش مو هم زنان و هم مردان را درگیر خود می کند. علت این مشکل گاهی دلایل ژنتیکی است. شامپو های ضد ریزش باعث رشد موها شده و به شما کمک می کنند که موهای پرپشت تری داشته باشید. در این مقاله از زیبایی، پوست و موی روژان به بررسی دلایل ریزش مو و چند شامپوی مناسب برای موهای کم پشت و نازک می پردازیم.

موهای کم پشت و نازک و شامپوی مناسب آن

با چه ترفندهایی میتوان موهای کم پشت و نازک را درمان کرد؟ در بیشتر افراد، ریزش مو علتی ارثی دارد و قسمتی طبیعی از فرآیند پیری است، اما خبر خوب این است که راه های زیادی برای کمک به پرپشت کردن موهای شما و داشتن موهایی زیبا وجود دارند. اولین روش درمان، استفاده از درمان های موضعی مربوط به رشد است. شامپو های پرپشت کننده موی زیادی وجود دارند که برای جلوگیری از ریزش مو طراحی شده اند و باعث تحریک رشد موهای جدید از طریق استفاده از آمینواسید، آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات می شوند و این مواد به رشد مو کمک زیادی می کنند.

موهای کم پشت

دلایل ریزش مو و موهای کم پشت

با توجه به دانشگاه آسیب شناسی پوست در آمریکا، هر فرد در طول روز حدود ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو از دست می دهد. شما این ریزش را حس نمی کنید زیرا هر روزه موهای جدیدی برای پر کردن جای موهای از دست رفته، رشد می کنند. ریزش مویی که تحت بیماری شناخته می شود، هنگامی اتفاق می افتد که موهای جدید رشد نمی کنند. با توجه به اظهاریات منتشر شده توسط مراکز آسیب شناسی پوست، حدود ۴۲ درصد از مردان بین سن ۱۸_۴۹ ریزش موی خفیف تا شدید را تجربه می کنند. در حالی که ریزش مو بین مردان رایج تر از زنان است، اما مطالعات نشان داده اند که ۴۰ درصد از زنان تحت تاثیر ریزش موی مربوط به زنان قرار دارند و از سن ۵۰ سالگی این اتفاق برای آن ها می افتد.

چه عواملی سبب ریزش مو در مردان می شوند؟

ژنتیک:

عمدتا ریزش مو به علت عوامل ژنتیکی اتفاق می افتد، به علاوه سطح هورمون ها و فرآیند طبیعی پیر شدن هم روی میزان ریزش مو تاثیر گذارند. اگر طاسی در خانواده شما ارثی است، احتمال ریزش مو در شما بالا می رود.

عارضه های سلامتی:

شمار زیادی از مشکلات سلامتی و عارضه های سلامتی باعث ریزش مو می شوند. از جمله این موارد می توان به پسوریازیس، عفونت قارچی اشاره کرد. به علاوه، داروهای زیادی وجود دارند که می توانند با عوارض جانبی خود باعث ریزش مو شوند. داروهای سرطان، التهاب مفاصل و افسردگی از جمله این موارد هستند.

استرس:

اگر تحت شرایط روانی آسیب زایی هستید ممکن است موهایتان شروع به ریختن کنند. ریزش مو حدود سه ماه پس از این آسیب اتفاق می افتد. در این شرایط، ریزش مو موقتی است و موهای شما پس از چند ماه بعد دوباره شروع به رشد می کنند.

مدل مو:

مدل موهای خاصی همچون دم اسبی به موها فشار بسیار زیادی وارد می کنند. با گذر زمان، این کشش موها باعث کشیدن رشته مو شده و می تواند به فولیکول مو هم آسیب بزند.

موهای کم پشت

چه عواملی سبب ریزش مو در زنان می شوند؟

ریزش مو در زنان دلایل یکسانی با ریزش مو در مردان دارد. به علاوه، ریزش مو در زنان می تواند به علت های زیر باشد:

بارداری:

نوسانات شدید هورمونی در طول دوران بارداری می تواند روی چرخه رشد مو تاثیرگذار باشد، که این پدیده باعث ریزش بیش از حد معمول موها می شود. به این عارضه کم شدن جریان رشد مو هم می گویند. این عارضه پس از ۶ ماه حل می شود.

یائسگی:

در طول دوران یائسگی، بدن استروژن و پروژسترون کمتری تولید می کند. این دو هورمون نقشی اساسی در چرخه طبیعی رشد مو دارند. ممکن است بدن شروع به تولید اندروژن بیشتری کند، که این هورمون جزو دسته هورمون های مردانه است. این موارد سبب ریزش مو می شوند.

عارضه های سلامتی:

عارضه های سلامتی نظیر کم خونی، بیماری تیروئید و سندرم تخمدان پلی کیستیک که بین زنان بسیار رایج هستند می توانند باعث ریزش مو شوند.

بیش از حد مدل دادن به مو:

سشوار، اتو مو و رنگ کردن مو، فشار زیادی به موهای شما وارد می کنند و روی چرخه طبیعی رشد مو تاثیر زیادی دارند.

موهای کم پشت

بهترین شامپو های پرپشت کننده مو برای موهای کم پشت

حال بیایید بررسی کنیم کدام شامپوها می توانند در پرپشت کردن موهایتان به شما کمک کنند و ریزش موهایتان را کاهش دهند.

بهترین شامپو برای اولین مراحل ریزش مو – شامپوی تمیز کننده نیوکسین سیستم یک

این شامپو برای افرادی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند مناسب است. با این که این شامپو نمی تواند باعث رشد مجدد موهایی که مدت ها پیش از دست داده اید شود اما می تواند باعث کاهش سرعت ریزش مو شود و آلودگی ها را از فولیکل های موی شما پاک کند و محیطی سالم برای رشد موهای جدید فراهم کند.

مزایا:

  • به موهای کم پشت و آسیب دیده، حجم می دهد.
  • به راحتی قابل استفاده است.
  • بوی خنک و نعناعی دارد که به افراد حس طراوت می دهد.

معایب:

  • نمی توان این شامپو را برای موهای رنگ شده استفاده کرد.
  • باعث رشد مجدد موهای ریخته شده نمی شود.
  • حاوی سدیم لورت سولفات است که می تواند باعث حساسیت و سوزش پوست سر شود.

بهترین شامپوی بیوتین برای موهای کم پشت – شامپو بیوتین

شامپوی بیوتین با موادی طبیعی نظیر روغن نارگیل، روغن زینک و جوجوبا ساخته شده که باعث تقویت پوست سر می شود و به سالم نگه داشتن فولیکول مو کمک می کند. ادعا شده است که این محصول باعث انسداد DHT می شود که DHT نوعی اندروژن است که در فرآیند طاسی زنان و مردان نقشی مهم دارد. بهتر از همه این است که شامپوی بیوتین ضمانت برگشت وجه دارد.

مزایا:

  • شامل تمام مواد طبیعی است.
  • باعث ایجاد موهای ضخیم تر، محکم تر و سالم تر می شود.
  • حاوی هیچ گونه سولفات، پارابن یا سایر مواد مضر نمی باشد.

معایب:

  • باعث به هم پیچیدن غیر عادی موها می شود.
  • برخی از افراد بوی دارو مانند این محصول را دوست ندارند.

موهای کم پشت

محبوب ترین شامپو برای موهای کم پشت – شامپوی ضد ریزش اورجینال PURA D’OR با برچسب طلایی

این شامپو محصولی بسیار محبوب است که توسط هزاران نفر برای مقابله با ریزش مو استفاده می شود. این شامپو شامل روغن آرگان است. روغن آرگان ماده ای طبیعی است که اثبات شده است که در ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده نقشی بسیار اساسی دارد. این شامپو هیچ گونه سولفاتی ندارد و برای افرادی که پوست حساسی دارند انتخاب مناسبی است.

مزایا:

  • هزاران بازخورد مثبت دریافت کرده است.
  • به موهای نازک و کم پشت ضخامت، حجم و درخشندگی می بخشد.
  • حاوی هیچ گونه مواد مضر شیمیایی نمی باشد.

معایب:

  • نسبتا گران قیمت است.
  • برخی از افراد اظهار کرده اند که این شامپو باعث خشک شدن پوست سرشان می شود.

بهترین شامپوی طبیعی برای موهای نازک و کم پشت – شامپوی جوان کننده مو

این شامپو با موادی طبیعی نظیر بیوتین، روغن آرگان، روغن کرچک و نخل اره ای ساخته شده است و به پرپشت کردن موهای نازک و کم پشت کمک می کند. این شامپو حاوی هیچ گونه مواد مضر شیمیایی نیست و به راحتی می توان از این شامپو بر روی موهای رنگ شده استفاده کرد.

مزایا:

  • حاوی هیچ گونه مواد مضر شیمیایی نیست.
  • ریزش مو را کاهش می دهد.
  • بوی نعناعی خوشایندی دارد.

معایب:

  • گران قیمت است.
  • در بطری کوچک هشت اونسی قرار دارد.

بهترین شامپو برای انسداد DHT – شامپوی Hairgenics Propidren

این شامپو برای ارتقاء رشد موهای سالم و جلوگیری از خشکی مو ساخته شده است. این محصول حاوی مواد با کیفیتی نظیر عصاره نخل اره ای است که از نظر علمی ثابت شده که این ماده باعث انسداد DHT می شود. این شامپو در آزمایشگاه های معتبر FDA/GMP ساخته شده است و ضمانت برگشت وجه دارد.

مزایا:

  • به آسانی و به سرعت قابل استفاده است.
  • بوی بسیار خوبی دارد.
  • حجم موها را افزایش می دهد.

معایب:

  • گران ترین شامپو در این لیست است.
  • خیلی کف نمی کند.

عوارض جانبی شامپوهای مناسب برای موهای کم پشت و نازک

با این که بسیاری از افراد مشکلی با استفاده از شامپو های ضد ریزش مو ندارند، ممکن است برخی از استفاده کنندگان به این نتیجه برسند که این شامپو ها با موها و پوست سر آن ها سازگار نیست. برخی از عوارض جانبی رایج شامل موارد زیر هستند:

  • خشک و شکننده شدن موها
  • خارش پوست سر
  • قرمز شدن و سوزش پوست سر
  • ریزش سریع مو

اگر هر یک از عوارض بالا را مشاهده کردید، استفاده از شامپو را قطع کنید و به یک متخصص پوست برای مداوا مراجعه کنید.

نکته:

نازک شدن و ریزش مو بیشتر به دلایل ژنتیکی اتفاق می افتد، اما می تواند  در نتیجه عارضه های سلامتی، استفاده از دارو، استرس و سبک مو و مدل دادن به مو هم اتفاق بیفتد. شامپو های ضخیم کننده موی بسیاری در بازار وجود دارند که برای کاهش ریزش مو، ارتقاء رشد موهای جدید و افزایش حجم مو استفاده می شوند.

drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 256



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها