Peugeot

پژو ۵۰۸ GT لاین خودرویی تازه وارد با طراحی کاملا جدید از سوی کمپانی پژو و رقیبی برای خودروهای کره ای .

با توجه به فروش خوب خودروهای SUV فروش خودروهای سدان نسبتا بزرگ مدتی است که افت کرده است اما اگر جزو ان دسته از افراد هستید که به این سبک از ماشین ها علاقه دارید پژو ۵۰۸ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

peugeot

مقدمه

یک خودروی اندازه متوسط است که تولید آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شده‌است  این خودرو بر اساس کانسپت پژو SR1 که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد طراحی و توسعه یافته‌است. این خودرو رقیب مستقیم برای خودروهایی نظیر آئودی ای۴، ولوو ایکس‌سی۷۰، فولکس‌واگن پاسات و ب‌ام‌و سری ۳ در بازار اروپا محسوب می‌شود.

peugeotنسل اول

این خودرو به عنوان جایگزین پژو ۴۰۷ و خودروی شرکتی پژو ۶۰۷ معرفی شد و با سیتروئن سی۵ نسل دوم دارای پلت‌فرم و برخی قطعات مشترک است. این دو خودرو در خطوط تولید مشترک در شهر رن فرانسه و ووهان چین  تولید می‌شوند که خودروهای تولیدی در چین، مخصوص بازار داخلی چین بوده و کارکرد صادراتی ندارد. در پایان سال ۲۰۱۴، پژو نسل دوم ۵۰۸ را معرفی کرد که در چهره، تکنولوژی‌های استفاده شده در خودرو و موتورهای استفاده شده در آن تغییرات فراوانی مشاهده می‌شود. از جمله آنها می‌توان به چراغ‌های جلو مجهز به تکنولوژی FULL LED و معرفی نسخهٔ چهار چرخ متحرک با تکنولوژی HYbrid4 اشاره کرد.

peugeot

این خودرو توسط ایکاپ – شرکت سرمای گذاری مشترک ایران خودرو و پژو – به کشور عرضه شده است. علیرغم آنکه نسل جدید این خودرو توسط کمپانی سازنده ( پژو فرانسه ) معرفی و تولید شده بود، ایران خودرو نسل قبلی این خودرو را عرضه کرد که این موضوع باعث ایجاد برخی حواشی شد. این موضوع در کنار قیمت گذاری نادرست باعث شد تا پژو ۵۰۸ نیز به سرنوشت پژو ۴۰۷ ایران خودرو دچار شود.

قیمت

peugeot

پژو تمام تلاش خود را انجام داده است تا با تولید خودرویی کامل از نظر ایمنی ، پیشرانه و ظاهری بتواند جایگاه خوبی در بازارهای جهانی پیدا کند. قیمت گذاری نسل جدید این خودرو از محدوده ۵۳٫۹۹۰ دلاری برای مدل GT Fastback و با ۲۰۰۰ دلار بیشتر برای مدل Spotswagon شروع می شود.

پژو تصمیم گرفته است که فقط یک تریم GT_ از این خودرو تولید کند. ضمانت ۵ ساله بدون محدودیت کیلومتر برای این خودرو نشان دهنده اطمینان این شرکت از کیفیت محصولاتش است وهمچنین خبر خوبی برای خریدارن محسوب می شود.

همچنین یک برنامه سرویس ۵ ساله برای خریداران نیز در نظر گرفته شده است.

پیشرانه

۵۰۸ از موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری توربوشارژ بهره می برد که ۱۶۵ کیلو وات در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۰۰ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه تولید می کند. این پیشرانه نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند و این وظیفه بر عهده گیربکس جدید این خودرو که سیستم اتوماتیک ۸ سرعته ساخت کمپانی آیسین است انجام می شود.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو رقم ۶٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است در حالیکه در جاده این مقدار به ۷٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر افزایش می یابد.

peugeot

شتاب

پژو شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را ۸٫۱ ثانیه برای مدل Fastback تخمین زده است در حالیکه مدل Sportwagon 0.1 ثانیه کندتر است. پژو در سال‌های اخیر نشان داده است که در زمینه‌ی تولید پیشرانه‌های کم‌حجم توربوشارژر مهارت زیادی دارد. این دسته از پیشرانه‌ها در کنار مصرف اندک سوخت، توان زیادی تولید می‌کنند.

لیست تجهیزاتی پژو در ۵۰۸ قرار داده است قابل قبول است و می تواند تا حدودی با دیگر خودروها رقابت کند.

امکانات

 

peugeot

شما دراین خودرو مجموعه ای از سیستم های کمک راننده  از جمله راهنمایی دستیار نیمه خودکار رانندگی ، کروز کنترل تطبیقی ​​و سیستم کمک به نگه داشتن خودرو بین خطوط را دریافت می کنید.

لوازم داخلی خودرو با استفاده از پوشش چرمی قابل قبولی پوشیده شده اند . ماساژور های صندلی جلو ، چراغ های LED جلو و عقب ، صفحه کیلومتر ۱۲٫۳ اینچی و صفحه نمایش ۱۰ اینچی با قابلیت سیستم ناوبری ماهواره ای ، Apple CarPlay و Android Auto از جمله امکانات این خودرو بشمار می روند.

peugeot

علاوه بر کروز کنترل تطبیقی ، سیستم ناوبری ، بلوتوث و اپل کارپلی این خودرو بدون هیچ مشکلی در تست های انجام شده کار می کنند.

سیستم ۱۰ اینچی infotainment وضوحی بالا و به سرعت به دستورات پاسخ می دهد و سیستم صوتی عالی این خودرو که جزو گران ترین بخش های این خودرو بشمار می رود. می توانند تا حدودی خریداران به سمت این خودرو جذب کنند.

peugeot

فضای داخلی

نمای داخلی این خودرو یکی از بهترین و زیباترین بخش های ۵۰۸ است. پژو در طراحی این قسمت تمام تلاش خود را کرده است تا خودرویی متناسب با نیاز مردم تولید کرده و هماهنگ با سیستم های پیشرفته روز باشد.

فضای باری این خودرو برابر ۴۸۷ لیتر در نسخه Fastback و ۶۱۲ لیتر در نسخه Wagon است که با خواباندن صندلی های عقب این فضا به ترتیب به ۱۵۳۳ لیتر و ۱۸۱۷ لیتر افزایش می یابد.

peugeot

پژو در سال‌های اخیر هیچ‌گاه به کیفیت بالای محصولات، شهرت نداشته است. با این حال شرایط ۵۰۸ کمی متفاوت است و این شرکت فرانسوی دقت زیادی در روند توسعه و تولید خودرو کرده است. با بررسی نظر کاربران ۵۰۸ می‌توان‌ ارزیابی مناسبی از کیفیت این سدان داشت.

peugeotرانندگی راحت را می‌توان یکی از مشخصه‌های اصلی ۵۰۸ عنوان کرد. اما کابین خودرو در بعضی شرایط و در سرعت‌های بالا، فضای آرام خود را از دست می‌دهد. این موضوع با افزایش عمر خودرو محسوس‌ خواهد شد. با این حال عمده مشکلات گزارش‌شده در رابطه با ۵۰۸، خرابی سیستم‌های برقی آن است. تعداد زیادی از کاربران مشکلاتی از قبیل قطع شدن جریان برق چراغ‌ها، کار نکردن سیستم چندرسانه‌ای و اتصالی در مدار برق خودرو را گزارش کرده‌اند.

peugeot

۵۰۸ در ایران

پژو ۵۰۸ در بازار ایران رقبای بسیار قدرتمندی دارد. تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما را می‌توان اصلی‌ترین رقبای ۵۰۸ دانست که تمامی آن‌ها در کلاس خود جزو بهترین‌ و پرفروش‌ترین‌های جهان هستند. هوندا آکورد و رنو تالیسمان نیز از دیگر خودروهای بازار ایران هستند که در کلاس سدان‌های سایز متوسط خانوادگی حضور دارند. با توجه به علاقه‌مندان زیاد برند‌های ژاپنی و کره‌ای و ذهنیت مردم از برند پژو، تنها راه موفقیت ۵۰۸ قیمت آن است که در صورت عرضه با مشخصات فنی قابل توجه و قیمت اعلام‌شده که امروزه در حدود ۴۹۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان است شرایط برای ورود این خودرو به لیست خودروهای پر طرفدار داخلی کمی سخت تر شده است.

منبع : caradvice

نوشته پژو ۵۰۸ GT لاین ۲۰۲۰ خودرویی فوق العاده از کمپانی پژو اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 362



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها