رونمایی از جنگنده هوایی «کوثر» به عنوان اولین جنگنده هوایی پیشرفته ایران و الحاق ناوشکن «سهند» به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش به عنوان پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا طی ماه‌های اخیر، سبب شده است دوست و دشمن نسبت به پیشرفت‌های خیره‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهارنظر کنند و دلایل آن را برشمارند.

وقتی «پیشرفت‌های عظیم حوزه دفاعی طی سالیان اخیر» با «کم‌کاری بخشی از صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی» قیاس می‌شود، این سوال را در ذهن تداعی می‌کند که چرا این صنایع پیشرفت‌های کُند و نامحسوسی داشته‌اند.

دل کندن از آمریکا و اروپا موجب «رشد مضاعف» خواهد شد

سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره ساخت تجهیزات پیچیده و مدرن دفاعی کشور اظهار کرد: اگر همان روحیه و مدیریت جهادی که بر بَر و بچه‌های دفاعی حاکم است بر نیروهای سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و صنایع کشور حاکم شود قطعا کارهای بزرگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای دفاعی کشور امروز پیچیده‌ترین تجهیزات دفاعی را تولید می‌کنند که «خودرو» حتی یک چرخ آن‌ها هم نمی‌شود، عنوان کرد: دل کندن از آمریکا و اروپا نیز موجب رشد مضاعفی در ارکان مختلف کشور خواهد شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا و ستون خیمه انقلاب، اساسی‌ترین نقش را در پیشرفت‌های دفاعی کشور داشته‌اند.

کمک وزارت دفاع به خودروسازان

در همین راستا امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در روز سوم دی‌ماه امسال، در مراسم افتتاح ۲ نمایشگاه دستاوردهای فناورانه، گفت: تمرکز ما برای تامین نیازمندی‌ها باید به داخل کشور باشد از این طریق ما می‌توانیم از تحریم‌ها که حتما اینبار مدت زمان آن کوتاه‌تر می‌شود عبور کنیم.

وزیر دفاع در ادامه همین صحبت خود، با اشاره به گلایه‌های خودروسازان در خصوص عدم دسترسی به قطعات اشاره کرد و گفت: من به آن‌ها اعلام کردم که قادر هستند نیازمندی‌های خود را از داخل کشور تامین کنند و امروز شاهد هستیم که یکی از شرکت‌های وزارت دفاع موفق به تولید چند ۱۰ هزار ای سی یو مورد نیاز خودروسازان را تولید کند.

نیروهای مسلح با کمترین امکانات بیشترین بهره‌گیری را داشته‌اند

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در خصوص پیشرفت‌های حوزه دفاعی کشور در مقایسه با سایر بخش‌ها و صنایع کشور اظهار کرد: اینگونه نیست که عده‌ای فکر کنند نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج و ناجا، از منابع مالی خیلی زیادی برخوردار بودند که توانستند به این پیشرفت‌ها برسند.

وی با بیان اینکه نوع مدیریت‌ها متفاوت است، عنوان کرد: مدیریت خوب آن است که با کمترین امکانات بیشترین بهره‌گیری را داشته باشیم و الحمدلله این اتفاق در نیروهای مسلح رخ داده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: «مدیریت جهادی»، «اعتماد به نیروی جوان» و «داشتن روحیه خستگی‌ناپذیری در کار» سبب تسریع در روند پیشرفت صنایع کشورمان خواهد شد.

روحیه جهادی و عملکرد انقلابی هنوز بر مدیران برخی صنایع کشور حاکم نشده است

سردار «پاشا محمدی» معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در نیروهای مسلح شعار «ما می‌توانیم» با تمام وجود باور شده است، اظهار کرد: امروز مدیریت انقلابی و جهادی در نیروهای مسلح حاکم است.

وی با بیان اینکه خودکفایی امروز عرصه دفاعی، نتیجه تنگناهایی است که در دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم، گفت: روزی در دفاع مقدس به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، اما ما امروز ناوشکن پیشرفته و جنگنده هوایی و موشک‌های دوربرد را در نهایت اقتدار و عزت می‌سازیم.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز با اخلاص و توکل بر خدا، پیچیده‌ترین تجهیزات دفاعی در کشور ساخته می‌شود.

سردار محمدی همچنین با بیان اینکه به نظر می‌رسد روحیه جهادی و عملکرد انقلابی هنوز بر مدیران برخی صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی، حاکم نشده است، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی و انقلابی در هر کجا که حاکم شود مشکلات کشور حل می‌شود.

۲۱۴۲۱۴

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 113



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها