چگونه به راحتی تا حدود ۱۰۰ پوند، کاهش وزن داشته باشیم؟ هنگامی که وزن زیادی برای از دست دادن دارید به این معنا می‌باشد که مدت زمان زیادی را برای آب کردن آن باید اختصاص دهید. در حین کم کردن این وزن زیاد شما با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنید. کارشناسان تغذیه و دیگر کسانی که این راه را پیموده‌اند معتقد هستند برای کاهش کالری باید با گرسنگی بجنگید، ورزش‌های آسان و سبک انجام دهید اما در انجام دادن ورزش پشتکار و پیگیری لازم را داشته باشید. ممکن است در این راه خسته شوید اما باید مقاومت کنید. در این مقاله از بخش تغذیه و پزشکی روژان، به بررسی راه های کاهش وزن می پردازیم.

کاهش وزن و صبحانه بزرگ و حجیم

افرادی که صبحانه بیشتری می‌خورند و شام کمتری در برنامه غذایی خود گنجانده‌اند بیشتر از افراد دیگر وزن کم می‌کنند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد کسانی که روز خود را با یک وعده پروتئین گرم و جامد شروع می‌کنند به شما کمک می‌کند تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. شما با خوردن ۲۵ گرم پروتئین ۳۵۰تا۴۰۰ کالری دریافت می‌کنید.

کاهش وزن

کاهش وزن با عکس گرفتن از وعده های غذایی خود

از مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنید عکس بگیرید و از آن‌ها نگه داری کنید تا زمانی که وسوسه خوردن غذایی جدید به سراغ شما آمد، آنچه را که قبلا خورده‌اید را به یاد آورید. ین عکس‌ها به شما کمک می‌کند تا کنترل وعده‌های خورده شده در طول روز را کنترل کنید.

از یک برنامه بر روی گوشی همراه خود استفاده کنید

با استفاده از نرم افزار و برنامه‌های موجود شما می‌توانید مقدار کالری خورده شده در طول روز را اندازه بگیرید مقدار کالری از دست داده در طول روز به وسیله پیاده روی و یا ورزش را بدانید و مقدار کالری از دست داده به وسیله ورزش‌های انجام شده را به خاطر بسپارید. ین برنامه‌ها به شما کمک می‌کند تا با خودتان صادق باشید. با برنامه شما به طور کامل‌تری می‌توانید وزن کم کنید.

یک برنامه غذایی جایگزین داشته باشید

هر روز یک وعده غذایی اصلی داشته باشید و دیگر وعده‌ها را با سوپ ، نوشیدنی‌ها و … پرکنید. اگر بتوانید این برنامه غذایی را ادامه دهید بعد از سپری شدن ۶ماه تا یکسال نتایج شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

برای کاهش وزن ، مواد غذایی وسوسه انگیز را حذف کنید

از ذهن خود از دید خود و از دهان خود خارج کنید هر آنچه را که در مقابل آن نمی‌توانید مقاومت کنید. مواد غذایی سالم از جمله میوه‌ها در طبقه‌های جلویی یخچال قرار دهید تا بتوانید سریعا آن‌ها را ببینید و به احتمال زیاد هنگام باز کردن در یخچال علاقه مند به خوردن میوه‌های تازه می‌شوید.

هوشمندانه خرید کنید

وعده‌های غذایی خود را بدون برنامه آماده نکنید. مواد غذایی مورد نیاز برای هر وعده غذایی را مشخص کنید آن‌ها را یکجا خریداری کنید تا احتیاج نباشد که به صورت مکرر مشغول خرید باشید.

پیدا کردن یک باشگاه

ساپورت شدن از طرف عده‌ای زیادی از افراد به شما انگیزه بیشتری برای کم کردن وزن می‌دهد تا اینکه به صورت تنهایی در خانه مشغول به کم کردن وزن باشید. شما در این گروه‌ها و باشگاه‌ها تشویق می‌شوید و با دوستان خود رقابت می‌کنید و این موارد از جمله انگیزه‌های لازم برای کم کردن وزن است. پشتیبانی از طرف دوستان و خانواده نیز می‌تواند به شما بسیار کمک کند از آن‌ها بخواهید که در این راه از شما پشتیبانی کنند.

رژیم غذایی بیماران کلیوی

تراپی های فیزیکی

یاد بگیرید که با بدن خود ارتباط برقرار کنید. یک درمانگر فیزیکی سعی می‌کند با افرادی کار کند که دچار مسائل پزشکی هستند و مشکلات حرکتی در زندگی‌های روزمره خود دارند. بخ آن‌ها به عنوان کسی که می‌خواهد با بدن خود آشتی کند کمک بگیرید. درمانگر به شما کمک می‌کند تعادل خود را حفظ کنید، قدرت ماهیچه‌های خود را بالا ببرید و محدوده حرکتی خود را بالا ببرید. همچنین انجام چنین تمریناتی می‌تواند دردهای مفصلی شما را کاهش دهد.

از عضلات خود کار بکشید

شما شاید متوجه نشوید ولی تنها کاری که از عضلات خود کشیده‌اید تحمل چربی‌های اضافی بوده است. زمانی که این چربی‌ها را حذف می‌کنید باید ماهیچه‌های خود را قوی کنید. تمرینات ورزشی چربی و کالری‌ها را می‌سوزاند. شما می‌توانید با یک توپ ورزشی عضلات خود را قوی کنید.

به استخر بروید

شنا کردن ورزشی کامل برای بدن است. شنا کردن باعث سوخت مقدار زیادی از کالری‌های بدن شما می‌شود. آب کمک می‌کند تا شما را روی سطح آب نگه دارد به همین دلیل فشاری بروی ماهیچه‌های شما وارد نمی‌کند. علاوه بر اینکه شنا کردن ترکیبی از ورزشی برای قلب و عضلات شما می‌باشد.

پیاده روی و آپنه خواب

شما ممکن است در زمان استراحت آنطور که می‌خواهید خستگی خود را دفع نکرده باشید. این مشکل ممکن است ناشی از به درستی نفس کشیدن باشد و معمولا برای افرادی این اتفاق رخ می‌دهد که دارای وزن زیاد باشند. نرسیدن اکسیژن کافی به بدن می‌تواند خواب شما را مختل کند. کمبود خواب هورمن‌های کنترل گرسنگی را کنترل می‌کند. این امر ممکن است باعث علاقه شما به غذا و افزایش وزن شود پس باید این مشکل را حل کنید.

drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 53



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها