سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۰ خردادماه اهواز همزمان با روز جهانی قدس، با تقدیر از حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: به وکالت از مقام معظم رهبری سلام ایشان را به همه مردم خوزستان ابلاغ می‌کنم. هشت سال از روزهای جوانی ام را در کنار شما برای دفاع از کشور گذراندم. قلبهای ملت ایران برای خوزستان می‌تپد.

وی ادامه داد: خوزستان بعد از تهران دومین منطقه حیاتی ایران است. در سیل اخیر علاوه بر حماسه مردم در جنگ با سیلاب، از استان‌های دیگر هم به کمک آمدند چون قلب مردم کشور با این استان است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: حمایت مقام معظم رهبری و امام راحل از مسئله فلسطین حمایت تاکتیکی برای به چالش کشیدن آمریکا نیست، بلکه برای تداوم آرمان های قرآن و انقلاب اسلامی است. طرفداران انقلاب، حمایت از آرمان فلسطین را به عنوان یک راهبرد اساسی می‌شناسند و تا نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی آن را ادامه می‌دهند.

سردار رحیم صفوی افزود: روز قدس به لحاظ رویکردهای ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شناساندن سرزمین‌های اشغالی به عنوان سرزمین‌های رژیم صهیونیستی مهم است و وضعیت خاصی را شاهد هستیم. تلاش‌های برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تغییراتی است که شاهد آن هستیم.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خطاب به همه جوانان می‌گویم که تاریخ منطقه غرب آسیا، تاریخ اشغال فلسطین و تاریخ ملت را بخوانید. کسانی که تاریخ را نخوانده باشند مجبور به تکرار آن می‌شوند. فلسفه به وجود آمدن این غده سرطانی برای ایجاد بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا و تسلط بر منابع نفتی کشورهای منطقه است. تمامی بحران‌ها و اختلاف میان کشورهای عربی و دولت‌های منطقه برای تضمین بقای رژیم صهیونیستی بوده است. به همین دلیل از همان ابتدا که این غده سرطانی ایجاد شد، امام راحل مبارزه با آن و آزادی قدس شریف را به عنوان یک حکم شرعی اعلام کردند.

سردار رحیم صفوی با اشاره به اینکه معامله قرن ترامپ برای نجات صهیونیست‌ها است، گفت: ارزیابی‌ها آشکارا نشان دهنده از بین رفتن این رژیم تا ۲۵ سال آینده است. اگرچه لابی صهیونیست‌ها بزرگترین عامل تاثیرگذار بر دولت‌های آمریکا است و توطئه راه‌اندازی داعش را برای عقب انداختن این نابودی ایجاد کردند اما این توطئه با حمایت مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی و تشکیل ده ها هزار نیروی مردمی در سوریه و حشدالشعبی در عراق با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو وضعیت داریم؛ یکی وضعیت بحرانی در داخل دولت رژیم صهیونیستی و یک وضعیت دولت فلسطین. بحران صهیونیست‌ها بحران دولت – ملت سازی است. آمار مهاجرت و خروج از اسراییل بیش از آمار جمعیت ورودی به آن است که به دلیل، بحران هویتی و شکاف دینی و اقتصادی است. نرخ رشد فلسطین سه و یک دهم درصد و رشد جمعیت اسراییل یک و سه دهم است و تا ۲۰۲۵ جمعیت فلسطینی‌ها بر جمعیت اسراییلی‌ها غلبه پیدا می‌کند.

سردار صفوی ادامه داد: هم اکنون در تصویر کلی از حاکمان رژیم صهیونیستی، چهره‌های باورپذیر کمتر وجود دارد و ترکیب دولت‌ها یک دست نیست، حتی خاخام ها با هم اختلاف دارند. پس از اینکه نتانیاهو با حمایت ترامپ توانست با اختلافی اندک پیروز شود، نتوانست تشکیل کابینه دهد و در تاریخ ننگین رژیم صهیونیستی این اولین بار است که دولت نتوانسته تشکیل کابینه دهد و این دلیلش اختلاف با لیبرمن است که به خالص سازی فلسطین اعتقاد دارد و می‌گوید باید همه مسیحیان و عرب ها از سرزمین اشغالی بیرون روند.

وی گفت: اکنون تحت تاثیر امواج مکتب مقاومت و جهاد مسلحانه، مسلح کردن کرانه باختری در جریان است و این جریان مقاومت بر فلسطین تاثیر گذاشته است و آن را راهبرد خود قرار داده اند. ادامه رژیم صهیونیستی از نظر عقلانی و وعده‌های الهی ناممکن است. آمریکا و هم پیمانانش هرگز نمی‌توانند از کابوس ناامنی و نابودی این رژیم را نجات دهند و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است.

حاتمی: وزارت دفاع می‌تواند نیاز خودروسازان را تأمین کند
همچنین ایرنا نوشت:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع با داشتن سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص و همچنین وجود بسترهای پیشرفته صنعتی آمادگی دارد نیاز قطعه سازان داخلی خودرو را تأمین کند.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» اظهارداشت: رونق تولید نشان دهنده عمق حکمت و تدابیر راهبردی رهبر معظم انقلاب است که تنها راه برون رفت از مشکلات اخیر بویژه فشار اقتصادی دشمن در جنگ اقتصادی رونق تولید است.

وی با برشمردن ابعاد گوناگون دشمن از حربه اقتصادی علیه ملت ایران گفت: ایجاد یأس، ناامیدی مردم و تضعیف انگیزه ملی مهمترین هدف تهاجم سنگین دشمن در جنگ امروز اقتصادی علیه ایران اسلامی است.

امیر سرتیپ حاتمی با ابراز امیدواری از عبور از وضعیت کنونی گفت: به لطف تدابیر و تلاش مسئولین در ارکان دولت و نظام به خصوص تلاش مسئولین متعهد استان زنجان انشاالله رونق تولید به شایستگی محقق شود.

وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت، توانمندی و داشتن منابع عظیم داخلی اظهار داشت: امروز می‌توانیم با تبدیل مواد خام به محصول و همچنین تولید قطعات بومی تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و خود را از دام تحریم‌ها رها سازیم.

وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های ۴۰ ساله صنعت دفاعی خاطرنشان ساخت: بسیاری از پیشرفت‌های دفاعی در حوزه موشکی، ساخت جنگنده‌ها، زیردریایی و انواع تجهیزات دفاعی در این دوران به دست متخصصین همین کشور ساخته شد و بنابراین اساس می‌شود با فکر و اندیشه ایرانی نیاز کشور در حوزه‌های مختلف را با قطع وابستگی از کشورهای بیگانه مرتفع ساخت.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به مشکلات خودروسازان در ساخت و تأمین قطعات خودرو اظهار داشت: وزارت دفاع با داشتن سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص و همچنین وجود بسترهای پیشرفته صنعتی آمادگی دارد نیاز قطعه سازان داخلی خودرو را تأمین کند.

۲۷۲۱۲
hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 65



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها