به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ۱۶ تیر امسال در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و  به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار ارومیه شهرک گلمان که پیش از این همگان آنرا به شهرک مساکن مهر می‌شناختند، بصورت رسمی تبدیل به شهر شد.

۳۱ تیرماه هم، محسن حمزه‌لو، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، ناصر ناصری قامت را به سمت نماینده تام‌الاختیار راه و شهرسازی و مجری ویژه تأسیس شرکت عمران شهر جدید گلمان، منصوب کرد.

ناصر ناصری‌قامت در مورد آخرین وضعیت و شرایط شهر جدید گلمان گفت: هم‌اکنون شهر جدید گلمان با مساحت ۲۱۱۲ هکتار تشکیل و تلاش می‌کنیم درصورت الحاق مساحت ۳۹۰ هکتاری خارج از محدوده مصوب، مساحت این شهر به ۲۵۰۲ هکتار برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه، شهرهای جدید طبق قانون توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید اداره و شرکت عمران شهر جدید گلمان ، شرکتی کاملا دولتی و زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و در شرف تاسیس می‌باشد، بعد از تاسیس شرکت عمران شهر جدید گلمان، تهیه و اجرای طرح‌های شهرسازی، معماری، نقشه‌های تفکیکی، آماده‌سازی اراضی، ایجاد بناها، تاسیسات شهری، مسکونی، تولیدی و اقتصادی و سایر اقدامات اجرایی دراراضی تامین شده شرکت فعالیت خواهدکرد، حفظ حقوق و اعمال مالکیت دولت نسبت به اراضی در محدوده شهر جدید، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، اخذ وام و تسهیلات از موسسات مالی و اعتباری براساس دستورالعمل‌های موجود در اساسنامه با رعایت قانون و مقررات، به‌عنوان بخشی از وظایف و اختیارات به عهده شرکت عمران شهرجدید گلمان خواهد بود.

نماینده تام‌الاختیار مدیرکل و مجری ویژه تأسیس شرکت عمران شهر جدید گلمان افزود: با تاسیس شرکت عمران شهر جدید گلمان، خدمات به بهترین شکل ارائه خواهدشد و بعد از تاسیس آن، از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان استفاده و در اولین فرصت بعد از تاسیس شرکت عمران شهر جدید گلمان، جلسه‌ای با رئیس و هیات رئیسه این سازمان برگزار خواهیم کرد تا علاوه بر ایجاد دفتر نمایندگی این سازمان در شهرجدید گلمان از ظرفیت آنها برای توسعه شهر جدید گلمان بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: شرکت عمران شهرجدید گلمان بعد از تاسیس، تهیه و اجرای طرح‌های شهرسازی، معماری، نقشه‌های تفکیکی، آماده‌سازی اراضی، ایجاد بناها، تاسیسات شهری، مسکونی، تولیدی و اقتصادی و سایر اقدامات اجرایی در زمینه‌های تامین شده فعالیت خواهدکرد ضمن اینکه حفظ حقوق و اعمال مالکیت دولت نسبت به اراضی در محدوده شهر جدید، واگذاری تاسیسات شهری، خدماتی، تولیدی، اقتصادی، مسکونی خود شرکت احداث یا واگذاری به دستگاهای اجرایی برحسب مورد هماهنگی، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، اخذ وام و تسهیلات از موسسات مالی و اعتباری براساس دستورالعمل‌های موجود در اساسنامه، به‌عنوان بخشی از وظایف و اختیارات با رعایت قانون و مقررات اجرا خواهدکرد.

ناصری‌قامت در خصوص آخرین وضعیت ساخت‌وساز در شهر جدید گلمان نیز گفت: ۱۱۳۸ واحد مسکن در این شهر با پیشرفت ۹۴ درصد درحال احداث است که ۱۰۳۸ واحد بهره‌برداری و ۱۰۰ واحد بزودی به بهره‌برداری خواهدرسید ضمن اینکه از ۲۶۸۸ واحد آپارتمانی که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارند ۱۷۶۴ واحد به بهره‌برداری رسیده و ۹۲۴ واحد باقیمانده، مشکلات حقوقی و اعضا با تعاونی‌های خود دارند  که با حل این مسائل و مشکلات، تحویل متقاضیان خواهدشد.

وی اضافه کرد: واحدهای انبوه‌سازی و ساختمان‌های پیش ساخته نیز درحال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد، ۱۷۸۴ واحد است که ۶۷۴ واحد متشکل از یک بخش ۲۷۶ واحدی و یک بخش ۳۹۸ واحدی، پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند که با حل راه دسترسی و حل زیرساخت‌های شرکت‌های خدمات رسان تحویل متقاضیان خواهدشد.

وی در خصوص ایجاد خدمات روبنایی و زیرساخت‌های شهرجدید گلمان اظهارکرد: هم‌اکنون دو مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و ۴ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات می‌باشند.

نماینده تام‌الاختیار مدیرکل و مجری ویژه تأسیس شرکت عمران شهر جدید گلمان خاطرنشان کرد: آب شرب شهر جدید گلمان در حال حاضر با ۳ چاه عمیق با ظرفیت ۱۲۰ لیتر در ثانیه تامین و تصفیه‌خانه در حال حاضر با ظرفیت ۶۸۴۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای ۴۵۰۰۰ نفر خدمات‌رسانی می‌کند

ناصری‌قامت ادامه داد:  با توجه به پیش‌بینی انجام گرفته برای افق ۱۴۲۰ و رسیدن جمعیت به ۱۸۰هزار نفر، با احداث فاز توسعه شبکه آب و فاضلاب، ظرفیت تصفیه‌خانه به ۲۷۳۶۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش و امکان خدمات‌رسانی به جمعیت پیش‌بینی شده اجرایی خواهدشد.

وی اظهارکرد: بنا به آخرین مکاتبه با شرکت فنی مهندسی آب فاضلاب کشور ، ظرفیت تامین ۱۵میلیون مترمکعب در سال برنامه‌ریزی شده که ۱۲میلیون مترمکعب آن از طریق تصفیه خانه شماره یک ارومیه و مابقی از طریق منابع آب زیرزمینی تامین خواهدشد.

آخرین وضعیت معابر گلمان

تهمینه بلندرفتار رئیس ناحیه منطقه گلمان در آخرین گفت‌وگوی خود گفته است: ۵۹۳۴۴ مترمربع از معابر سطح منطقه گلمان طی ۶ سال اخیر آسفالت شده است.
بلندرفتار همچنان گفته‌است: ۹۷۵۰۰ مترمربع فضای سبز شامل ساخت پارک، ایجاد فضای سبز در حاشیه منطقه و دلتاها، چمن ورزشگاه، بلوارها و  حاشیه شوارع احداث شده است.
وی در این گفت‌وگو، تعریض، ایمن‌سازی و تامین روشنایی مسیر منتهی به گلمان را مطالبات اصلی شهروندان ساکن گلمان دانسته است.

گلمان در ۱۵ کیلومتری شرق ارومیه و در مسیر جاده گلمانخانه و دریاچه ارومیه قرار دارد و پیش‌از این یکی از نواحی و شهرک‌های ارومیه محسوب می‌شد.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 19

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها