امین حیایی گفت: علت موفقیت‌های چند فیلم اخیرم (از جمله شعله‌ور و درخونگاه)این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.

به گزارش سینماسینما، شامگاه ۸ مهر ماه مراسم اکران و نشست خبری فیلم سینمایی «درخونگاه» در پردیس سینمایی باغ کتاب برای اهالی رسانه با حضور علی علایی مجری نشست خبری، سیاوش اسعدی کارگردان، منصور سهراب پور تهیه کننده و امین حیایی بازیگر نقش اصلی مرد فیلم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امین حیایی گفت: از آنجایی که شما اهالی رسانه و اهل قلم متفاوت‌تر و جزیی‌تر فیلم را می بینید، باعث خرسندی ماست در خدمتتان هستیم.

علی علایی در ادامه درباره تقدیم کردن این فیلم توسط سیاوش اسعدی به مسعود کیمیایی و حواشی آن یادآور شد: موضوع پیشکش کردن فیلم، امری شخصی و خصوصی و بهتر است آن را تمام کنیم تا از حواشی بیشتر جلوگیری شود.

او افزود: بحث بعدی موضوع نمادگذاری است که باید از آن نیز پرهیز کرد و نظر شخصی من است که این فیلم نمادگذاری ندارد و فقط یک اثر خوش ساخت است.

در ادامه بخش سوالات اهالی رسانه آغاز شد و سیاوش اسعدی درباره تفاوت پایان بندی نسخه اکران شده فیلمش نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر گفت: مقداری از اصلاحات به فیلم وارد شد و آن را انجام دادیم و به این شکل درآمد. ما خودمان را با شرایطی که پیش آمد وفق و اصلاحات را انجام دادیم و البته این پایان بندی هم به نوعی برای من جذاب و امیدوار کننده تر است.

عباس یاری از منتقدان که در نشست حضور داشت، گفت: خوشحالم فیلم را دیدم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی برای سینمای ایران ، عوامل سازندگان فیلم و بخصوص برای امین حیایی است و البته شانس خوبی برای او بود که به جز فیلم نعمت الله یکبار دیگر شاهد بازی دلچسب و حساب شده‌ای از او بودیم.

او ادامه داد: تعییرات این فیلم من را به یاد «مادیان» علی ژکان انداخت که باید پایان‌بندی فیلم را عوض می کرد و البته بهتر شد چرا که آنقدر فیلم تلخ بود که پایان بندی تلخ مخاطب را آزار می‌داد اما این پایان امیدوار کننده بهتر است.

سهراب پور بیان کرد: به شخصه از پایان بندی نسخه جدید غافلگیر شدم و آن را دوست دارم و البته بگویم اصلاحات فیلم ربطی به ارشاد نداشت و باید منصفانه صحبت کنیم.

سیاوش اسعدی در خصوص انتخاب محمود جعفری گفت: برای انتخاب یک سری نقشهایی که در این فیلم است به اندازه کمتر از انگشتان یک دست گزینه داشتیم که محمود جعفری یکی از آن ها بود و شاید نقش او را در سینما فقط سه نفر می‌توانند بازی کنند. او در بازی‌اش مزه‌ای دارد که به پدر قصه نزدیک بود و شیرینی اش به تلخی فیلم اضافه می‌کرد و توانست به بهترین نحو اجرا کند.

کارگردان «درخونگاه» ادامه داد: امین حیایی هم اولین انتخاب من بود و حتی چند مرتبه‌ای که تهیه کننده عوض شد او و شریفی نیا همیشه انتخاب اول من بود.

حیایی درباره ایفای نقشش در این فیلم که مورد توجه قرار منتقدان گرفته، بیان کرد: علت موفقیت‌های چند فیلم اخیرم این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.

اسعدی در خصوص فضای فیلمسازی سینما، گفت:ما در شرایطی فیلمسازی می‌کنیم که فشارهای چند جانبه‌ای وجود دارد و متاسفانه از سوی بچه‌های خودمان بسیار این موضوع ‌دیده می‌شود چون انگار بیشتر به دنبال کشف و شهود و دادن گراهای سانسور شدن هستند و اینها را برای بزرگ کردن خودشان به زبان می آورند!

او افزود: منتقدی در برنامه تلویزیونی وجود دارد که هر توهینی می‌کند و متاسفانه حذف شدنی هم نیست این شخص باعث شد ارشاد روی فیلم ما حساس شود.

اسعدی درباره حذف صحنه‌هایی از فیلم بخاطر تهیه کننده بیان کرد: من از منیت و جایگاه خودم بخاطر تهیه‌کننده و شادی دل او خیلی پایین‌تر آمدم چون می‌دانم چقدر برای این فیلم زحمت کشید و ریال به ریال آن را به سختی به دست آورد و هزینه کرد.

وی در خصوص نقش امین حیایی، گفت: برای امین حیایی، برعکس محمود جعفری آدمهای بیشتری بود اما من می‌دانستم با حیایی درخشان می‌شود و اینطور شد. وقتی با امین به لحاظ هوش و تکنیک بازیگری و شخصیت و بزرگی بالایی که دارد کار می‌کنید سخت است با دیگر بازیگران کار کرد.

سهراب‌پور در خصوص کم رنگ بودن نقش جمشید هاشم پور در فیلم، بیان کرد: درباره هاشم‌پور بگویم که اسعدی موافق حضور هاشم‌پور در فیلم با این سکانس کم نبود ولی با نظر من اضافه شد. هاشم پور با حضورش در فیلم بر سر ما منت گذاشت و به شخصه و قطعا مردم این بازیگر محبوب را بسیار دوست دارند و کم و زیاد بودن نقش برای آنها مهم نیست.

این تهیه کننده ادامه داد: در مورد برخی لوکیشن‌ها هم بگویم که اسعدی آن ها را دوست نداشت و در اصل لوکیشن های ما جای دیگری بود اما مجبور شدیم بنا به شرایطی آن ها را عوض کنیم.

اسعدی در خصوص لزوم استفاده از «مهدی» شخصیت دیده نشده فیلم، اظهار داشت: مهدی برادر دوقلوی رضای قصه بود که هفت سال جبهه رفته هر دو جنگ کردند یکی جنگ صنعتی و دیگری جنگ در جبهه و هردو به نفع خانواده و کشور پیش رفتند.

در پایان نشست امین حیایی درباره رسیدن به شخصیت رضا و حساس بودن آن برای پرهیز از تکراری شدن، گفت: واقعا هرچه بود از فیلمنامه و با هماهنگی اسعدی اتفاق افتاد و واقعا لب مرز حرکت کردیم اما اینکه بخواهم از بیرون دنبال این نقش بگردم چنین نبود.

منبع: ایسنا

hotnewsفرهنگ و هنر4 سال پیش • dahio.com • 47



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها