قاسم احمدی‌لاشکی با مثبت ارزیابی کردن سفری که از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی هماهنگ شده بود تا سلسله مذاکراتی را در حوزه کمیسیون مربوطه داشته باشند، اظهار کرد: با رئیس گروه دوستی پارلمان کره جنوبی دیدار داشتیم موضوعاتی از جمله بحث خرید نفت از ایران با توجه به تحریم‌ها و بازی‌های که آمریکا در آورد مطرح شد و پیام‌های خوبی رد و بدل شد.

وی با اشاره به اینکه با رئیس کمیسیون آموزش پارلمان کره جنوبی هم دیدار کردیم و مباحث مختلفی صورت گرفت و از سوی ما دعوتی به منظور سفر آنها به کشور ایران صورت گرفت، افزود: موضوعاتی در بحث تقویت بورسیه‌های دانشگاهی از سوی کره جنوبی برای دانشجویان ایران مطرح شد و طرف کره‌ای به ما قول دادند که این بخش را تقویت کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر در کشور کره جنوبی حدود ۶۰۰ نفر دانشجوی ایرانی داریم و بیشتر آنها پس از ماجرای تحریم‌ها، حساب‌های بانکی آنها دچار مشکل شده است و طرف کره‌ای برای رفع این دغدغه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: آنها برای ارتباط با دانشگاه صنعتی شریف، علامه طباطبایی و امیرکبیر اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر نیز ارتباطات بسیار خوبی در حال انجام است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی «هانگوک» به زودی برای یک سال فرصت مطالعاتی به ایران خواهد آمد، گفت: تاکنون ۱۲۰ دانشجوی کره‌ای فارغ التحصیل از ایران داشتند که در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل کردند و در حال حاضر نیز ۳۰ دانشجوی جدید نیز جذب کردن و علاقه‌مند به تقویت این بخش بودند.

وی خاطرنشان کرد: دیداری با رئیس مؤسسه شورای ملی علم و فناوری داشتیم که ۲۵ مؤسسه تحقیقاتی کشور کره‌جنوبی زیر نظر وی قرار دارد و گفته بود دو دانشجوی ایرانی که در کلاس درس وی حضور داشتند از نوابغ بودند و بنابراین انتظار بود که در این زمینه بیشتر با آنها تبادل علمی داشته باشیم.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه در کره‌جنوبی به گزینش معلمان بسیار بها می‌دهند، ابراز کرد: در آنجا به طوری افرادی را برای معلمی انتخاب می‌کنند که در دوران مدرسه‌اش باید بالاترین نمره را داشته باشد و این طور نیست که هر کس علاقه دارد بتواند معلم شود و چون امتیازات خوبی به معلم می‌دهند طبیعتاً انگیزه‌های خیلی خوبی وجود دارد و بنابراین ما هم باید در کشورمان انگیزه‌ها را برای معلمان بالا ببریم.

وی گفت: بودجه آموزش و پرورش در کره‌جنوبی ۲۰ درصد است و حتی به دنبال افزایش سالانه این رقم نیز هستند در حالی که در کشور ما ۹.۷ درصد است و تنها امیدواریم که شاید یک روزی بتوانیم آن را به ۱۵ درصد برسانیم تا بلکه مقداری از مشکلات کم شود.

۶۴۲۳۱

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 90



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها