چربی بوکال نوعی زیر پوستی است که در گوشه لب ها ، داخل دهان و زیر گونه تجمع پیدا می کند و باعث چاقی این نواحی می شود. این نوع چربی به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند باعث از دست رفتن زیبایی چهره می شود و حالت بدی ایجاد می کند. راه حل به خصوصی که برای رفع این چربی توصیه می شود جراحی بوکال فت است که توسط کلینیک های زیبایی معتبر ارائه می شود. از این رو توصیه می کنیم برای آشنایی مفصل با جراحی بوکال فت و بررسی نتایج آن، با ما همراه شوید.

دلایل تجمع چربی بوکال

چربی لپ یا بوکال فت نوعی چربی زیر جلدی به حساب نمی آید و می توان گفت که ژنتیک در تجمع آن تاثیرگذار است؛ به طوری که در برخی افراد چاق این چربی را نمی بینم اما از سویی دیگر برخی افراد لاغر ممکن است این نوع چربی را داشته باشند. همچنین می توان گفت که راه حل این چربی رژیم و ورزش نیست و تنها با جراحی بوکال فت رفع این چربی مورد انتظار است.

علل تجمع چربی بوکال در افراد مختلف متفاوت است اما می توان گفت که اضافه وزن عمومی بدن به عنوان مهم ترین عامل منجر به تجمع چربی در زیر گونه و اطراف لب ها می شود. دلایل تجمع چربی بوکال (Buccal fat) و احتیاج به جراحی بوکال فت شامل:

  • اضافه وزن و چاقی : به دنبال چاقی عمومی بدن چربی بوکال نیز در ناحیه صورت ایجاد می شود. شایسته ذکر است که این چربی معمولاً در افراد لاغر ایجاد نمی شود و کاهش وزن نیز باعث کاهش آن نمی شود.
  • ابتلا به برخی بیماری ها : در افرادی که به بیماری هایی مثل اختلال کلیه، اختلال کبد یا کم کاری تیروئید مبتلا می شوند، تجمع چربی در اطراف دهان دیده می شود.
  • کم آبی بدن : کم آبی بدن ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی شود و تجمع چربی در اطراف دهان تنها یکی از عوارض آن است.
  • مصرف الکل : مصرف نوشیدنی هایی مثل مشروبات الکلی و قهوه بیش از حد، می تواند با ایجاد کم آبی در بدن چربی صورت را افزایش داده و بوکال فت ایجاد کند.

جراحی بوکال فت چگونه انجام می شود؟

بوکال فت که به چربی لپ هم معروف است، تنها با جراحی بوکال فت بهبود می یابد. آگاهی از مراحل این جراحی آسان می تواند استرس زیباجو را کاهش داده و نقش موثری در بهبود وی ایفا کند. در این مورد باید گفت که این چربی در زیر عضلات صورت تجمع می یابد و میزان آن در افراد مختلف متفاوت است؛ بنابراین برای رفع آن باید به این نواحی نفوذ پیدا کنیم.

در طی جراحی بوکال فت، ابتدا ناحیه تحت درمان با داروی بی حسی موضعی بی حس می شود؛ همچنین پزشک یک برش کوچک در داخل دهان به سمت گونه ها ایجاد می کند و چربی اضافه این قسمت را خارج می نماید. پس از تخلیه کامل چربی لپ، برش ایجاد شده با بخیه های ریز و قابل جذب بسته می شود؛ به طوری که جای زخم هرگز باقی نخواهد ماند. این جراحی آنقدر کم تهاجمی و ساده است که در دوران نقاهت تورم و کبودی زیادی دیده نمی شود و زیباجو می تواند چند ساعت بعد از عمل مرخص شود و حتی خودش تا منزل رانندگی کند.

ماندگاری اثر جراحی بوکال فت

چربی لپ (Buccal fat) یک چربی با منشاء جنینی است که در دوران بزرگسالی تحت تاثیر عوامل مختلف رشد می کند؛ بنابراین با از بین بردن این چربی توسط جراحی بوکال فت، بازتولید نمی شود و فرد برای همیشه از تجمع چربی های ناخوشایند در اطراف دهان خود آسوده خواهد بود. ضمناً مراقبت های بعد از این جراحی ساده است و بعد از اتمام دوره نقاهت، هیچ نگرانی بابت رژیم غذایی، سبک زندگی و بازگشت چربی بوکال وجود ندارد.

کاندیدای مناسب جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت به عنوان یک عمل زیبایی شناخته می شود که هر کس با مشکل چربی لپ مواجه باشد می تواند از آن بهره ببرد. از آنجایی که اغلب زیباجویان از وجود چنین تکنیکی اطلاع ندارند، بهتر است حتماً با پزشک جراح پلاستیک در این باره مشورت کنند. پزشک با توجه به شرایط و سلامت عمومی فرد و همچنین شدت مشکل بوکال فت، عمل زیبایی بوکال فت را به فرد توصیه می کند.

علاوه بر این معیارهای کلی برای شناسایی کاندیدای مناسب جراحی بوکال فت وجود دارد که شامل:

  • کسانی که زاویه فک و گونه شان به وسیله بوکال فت پوشیده شده است
  • افرادی که استخوان گونه و فکشان دیده نمی شود
  • کسانی که اصطلاحاً صورت پف کرده دارند و حجم چربی صورتشان بیش از حالت طبیعی است
  • کسانی که صورت خیلی گرد دارند

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، اغلب افرادی که به عمل بوکال فت احتیاج دارند، اضافه وزن دارند؛ اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و قصد کاهش وزن دارید، بهتر است بعد از کاهش وزن برای این جراحی اقدام کنید. علت این مسئله هم این است که با تغییر رژیم غذایی حجم مواد مغذی بدن کاهش یافته و روند بهبود بعد از جراحی کُند خواهد شد.

البته تشخیص این معیارها ابتدا با حدس و گمان صورت می گیرد و برای اطمینان کامل از نیاز به جراحی بوکال فت توصیه می کنیم با متخصصان کلینیک زیبایی رویان سلامت مشورت نمایید.

مراقبت های قبل از عمل بوکال فت

جراحی بوکال فت یک عمل زیبایی سرپایی است که بلافاصله بعد از معاینه و تصمیم گیری زیباجو قابل انجام است. این عنمل به بستری شدن احتیاجی ندارد و در کلینیک زیبایی نیز قابل انجام است. البته بهتر است زیباجویان برای نتیجه گیری بهتر از این عمل و تسریع روند بهبود خود مراقبت های زیر را مورد توجه قرار دهند:

  • مصرف دخانیات و الکل را دو هفته قبل از عمل قطع کنید.
  • استفاده از داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین حداقل یک هفته قبل از جراحی بوکال فت ممنوع است.
  • بهتر است قبل از عمل ناشتا باشید.
  • پیش از عمل مسواک بزنید و حتماً  از دهانشویه استفاده کنید تا احتمال عفونت بعد از جراحی را کاهش دهید.
  • استفاده از داروهای بی حسی و حتی آرامبخش در طول این عمل طبیعی است؛ پس بهتر است برای آن آماده باشید.

مراقبت های بعد از عمل بوکال فت

همانطور که می دانید برای کسب نتایج ایده آل در هر عمل زیبایی، لازم است علاوه بر مراقبت های قبل از عمل، مراقبت های بعد از عمل را نیز در نظر داشته باشید. شما عزیزان می توانید با رعایت چند توصیه ساده که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، از عوارض جراحی بوکال فت اجتناب کنید:

  • زخم های به جا مانده از عمل بوکال فت تا چند روز غذا خوردن را برای زیباجو دشوار می کند؛ بنابراین توصیه می شود تا چند روز از غذاهای آبکی و شل مثل سوپ استفاده کنید.
  • به احتمال زیاد پزشک استفاده از گن مخصوص صورت را به شما توصیه می کند که تا یک هفته بعد از جراحی لازم است به صورت مداوم آن را ببندید. وظیفه این گن کاهش تورم و التهاب ناحیه تحت درمان است.
  • استفاده از دهانشویه و آنتی بیوتیک برای کاهش احتمال عفونت ضروری است.
  • مصرف الکل و دخانیات تا یک هفته بعد از جراحی بوکال فت توصیه نمی شود.
  • مراقبت از زخم و بخیه ها و اجتناب از فعالیت های سنگین تا زمان بهبودی کامل ضروری است.

شما می توانید با رعایت این توصیه های ساده احتمال بروز عوارض خطرناک مثل عفونت را به حداقل برسانید.

عوارض جراحی بوکال فت کدام اند؟

همانطور که قبلاً عرض کردیم، جراحی بوکال فت یک عمل زیبایی سرپایی و کم تهاجمی است که معمولاً با عوارض جدی همراه نیست. اما در برخی موارد نادر که ناشی از انتخاب کلینیک و پزشک نامعتبر است، ممکن است برخی عوارض تجربه شود. مواردی مثل عدم تقارن صورت، سفت شدن فک، بی حسی چند روزه، محدودیت حرکتی سر و گردن، آسیب به غدد بزاقی، آسیب به اعصاب دهان، خونریزی بیش از حد و … با درست طی نشدن روند جراحی ممکن است بروز پیدا کند.

تمام عوارضی که ذکر شد با انتخاب کلینیک زیبایی مناسب از بین می روند. اما تورم یکی از محتمل ترین عوارض است که تا حد خاصی طبیعی محسوب می شود. گن صورت، داروهای ضد التهاب و کمپرس سرد می تواند این عارضه را به حداقل برساند. همچنین استفاده از دهانشویه، رعایت بهداشت شخصی و مصرف آنتی بیوتیک امکان بروز عفونت در دهان را به حداقل می رساند.

سخن پایانی

لازم به ذکر است که جراحی بوکال فت حتماً باید توسط متخصصین باتجربه و در یک مرکز زیبایی معتبر انجام شود تا احتمال آسیب ها و خسارات دائمی وجود نداشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم عمل بوکال فت را به کلینیک زیبایی رویان سلامت بسپارید و از نتایج آن لذت ببرید. این کلینیک با بهره مندی از بهترین متخصصان زیبایی کشور و تجهیزات به روز خود قادر است بهترین نتایج را با کمترین عوارض به عمل آورد؛ به همین دلیل است که کلینیک رویان تمام استانداردهای بین المللی مورد نیاز را اخذ نموده و در چندین مرکز به زیباجویان سراسر کشور خدمات ارائه می کند.

کلینیک زیبایی رویان سلامت حتی بعد از جراحی بوکال فت نیز در خدمت شما خواهد بود و با ارائه توصیه ها و خدمات اختصاصی خود راحت ترین و کم عارضه ترین عمل را برای شما به ارمغان می آورد.

5/5 – (2 امتیاز)

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 20

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها