حمید اصغری روز گذشته در نشست با مدیران سازمان فنی و حرفه ای کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: آموزش بعنوان یک ابزار در جهت برنامه‌های توسعه‌ای است که اگر می‌خواهیم از این ابزار جهت توسعه استفاده کنیم باید به توازن آن نیز توجه کنیم.

 وی افزود: در حال حاضر توازن در این زمینه وجود ندارد و عدم توازن سبب شده نتوانیم مولفه‌های مربوط به توسعه را با هم داشته باشیم.

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور ، بیان کرد: در ۳۰ سال گذشته برای توسعه آموزش عالی نه تنها به اهداف ترسیم شده رسیدیم، بلکه فراتر از آن نیز محقق شده است.

اصغری عنوان کرد: در زمینه اشتغال، قانون مدیریت خدمات کشوری مدرک را محور قرار داده و این سبب شد که همه به سمت گرفتن مدرک سوق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در مشاغلی مانند معلمی مهارت آموزشی مهمتر از سواد است، تصریح کرد:  نکته مهم در موضوعات مربوط به آموزش به خصوص آموزش مهارتی فضای کسب و کار است.

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه بیشترین بیکاری را در قشر دانشگاهی داریم ضرورت مهارت بسیار احساس می‌شود.

اصغری با عنوان اینکه اکنون بیش از ۳۵ درصد بیکاری در قشر دانشگاهی داریم که باید برای رفع بیکاری این افراد برنلامه ریزی شود،  گفت: اکنون نیاز مند مهارت آموزی برای بازار کار هستیم.

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور،  عنوان کرد: برای تجهیز مراکز فنی و حرفه ای توجه ویژه ای داریم و در این حوزه ظرفیت را بالا می بریم.

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها

, ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها