امروزه بیشتر فرش ها به گونه ای طراحی شده اند که با نگهداری و تمیز کردن ساده، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط داخلی، دوام و طول عمر بالاتری پیدا خواهند نمود. فرش ها فضای اتاق را راحت تر و بسیار گرم تر می کنند. همچنین فرش ها برای پاهای خسته شما، فضای نرمی ایجاد کرده و کودکان نیز می توانند بدون دریافت سرمای کف اتاق، بر روی آن بنشینند یا بازی کنند.

در عین تمام مزایایی که فرش ها برای شما دارند، باید توجه کنید که فرش ها بسیار بزرگ هستند و به راحتی می توانند انواع گرد و خاک و ذرات ریز موجود در هوا را درون خود حفظ کنند.

مهم ترین کاری که شما می توانید برای تمیز کردن فرش های خود انجام دهید، استفاده از خدمات یک قالیشویی حرفه ای است. اگر می خواهید فرشی داشته باشید که دوام بیشتری داشته باشد و در یک خانه تمیز و عاری از گرد و غبار راحت باشید، از خدمات قالیشویی نیاوران استفاده کنید. اگر از این مسئله مهم غافل شوید و مدام آن را به تعویق بیندازید، ظاهر فرش شما آسیب می بیند و چرخه عمر آن کوتاه می شود که این ممکن است در طولانی مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

مبل و فرش

منابع اصلی آلودگی و چگونگی کاهش آن

میزان آلودگی هایی که پس از مدتی به خانه و فرش شما وارد می شود، به سبک و روش زندگی شما بستگی دارد. اگر شما یک خانواده بزرگ با تعدادی کودک هستید، عدم آلودگی فرش اجتناب ناپذیر است. بنابراین با رفت و آمد هر روز اعضاء خانواده گرد و غبار و لکه های زیادی به فرش وارد می شود.

نظافت کف حیاط، پارکینگ و ورودی های خانه که به خانه متصل است و به خصوص در تابستان، از آن بیشتر استفاده می کنید، در تمیز بودن فرش شما اهمیت دارد. بنابراین باید تمیز کردن، جارو کشیدن و شستن کف حیاط و ورودی های خانه را حداقل هر دو ماه یک بار انجام دهید، تا آلودگی های وارد شده به خانه شما کاهش یابد.

نکته خوب دیگر برای کاهش آلودگی های با منبع خارج از خانه این است که چند قطعه فرش قدیمی را که برش داده اید، در کناره های ماشین قرار دهید. به این ترتیب بیشتر آلودگی کفش ها قبل از ورود به خانه، روی این تکه های فرش باقی می مانند. این کار می تواند اولین خط دفاعی شما برای جلوگیری از ورود آلودگی ها به فرش باشد. این روش حتی اگر خیلی ساده باشد اما بسیار کارآمد است.

به اعضای خانواده خود آموزش دهید که تمیز باشند

یک ایده ساده دیگر نیز وجود دارد. شما باید به اعضای خانواده و همچنین میهمانان خود بیاموزید که نمی خواهید آنها با کفش وارد خانه شوند اما به جای آن دمپایی بگذارید. برای این کار باید همیشه یک یا دو دمپایی اضافی در سالن داشته باشید و باید یک نیمکت کوچک، یک صندلی یا چهارپایه قرار دهید تا در هنگام تعویض کفش به جای خم شدن، از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید یک پادری کوچک نیز جلوی درب ورودی خانه قرار دهید. به این ترتیب پیش از ورود به خانه، رطوبت و سایر آلودگی های کفش ها و لباس های شما، بر روی این پادری ها جذب شده و وارد فرش شما نخواهند شد.

پادری های کوچک به راحتی تمیز می شوند، فقط کافیست آنها را بیرون ببرید، چند بار آنها را با دست بزنید و بتکانید تا کثیفی از آن ها خارج شود . پس از آن نیز می توانید آن ها را بشویید و یا این پادری ها و قالیچه ها را نیز هر چند وقت یک بار به یک قالیشویی حرفه ای نظیر قالیشویی زعفرانیه بسپارید.

تمیز کردن فرش با جارو برقی

فرش های داخل خانه با استفاده از جاروبرقی به راحتی تمیز می شوند. 8 درصد از آلودگی هایی که در فرش ها گیر کرده از نوع آلودگی خشک و 20 درصد این آلودگی های فرش، از نوع مرطوب هستند. جاروبرقی ها برای از بین بردن گرد و خاک خشک و بقایای آن طراحی شده اند. بنابراین استفاده از جاروبرقی باعث کاهش بیشتر آلودگی های موجود در فرش می شود.

مهم است که فرش خود را به طور مکرر، یا حتی در صورت امکان هر روز جاروبرقی بکشید. این کار وقت زیادی نمی گیرد و نهایتا پنج تا ده دقیقه طول می کشد اما در عین حال از ورود گرد و غبار به عمق فرش جلوگیی می کند. نفوذ گرد و خاک به عمق فرش، تمیز کردن آن را  دشوارتر خواهد نمود و زمان بیشتری نیز می طلبد.

صرف غذا و نوشیدنی در آشپزخانه

همچنین باید صرف غذا و نوشیدنی را در قسمت های دیگر خانه به غیر از آشپزخانه، محدود کنید. علاوه بر این، اگر نشت یا لکه ای روی فرش ایجاد شد باید فوراً آن را تمیز کنید. اگر نمی دانید که چگونه باید آن را تمیز کنید، می توانید به خدمات قالیشویی مینی سیتی اعتماد کنید.

جاروبرقی

تمیز کردن فرش با قالیشویی نیاوران

بنابراین بهترین کار برای تمیز نگه داشتن فرش این است که مرتب آلودگی های سطحی را پیش از وارد شدن به عمق فرش، با جاروبرقی از بین ببرید. با کفش بر روی فرش نروید. پیش از ورود به خانه، از پادری استفاده کنید تا آلودگی ها را جذب کند. غذا را صرفا در آشپزخانه میل کنید و همچنین بهترین کاری که می توانید برای فرش های خود انجام دهید، استفاده منظم از خدمات قالیشویی حرفه ای نظیر قالیشویی زعفرانیه است تا بتوانید از نظافت خانه خود، احساس خوبی داشته باشید.

یک قالیشویی مجرب و حرفه ای می تواند با در نظر داشتن نوع فرش، میزان آلودگی ها و نوع لکه های باقی مانده بر روی آن، بهترین نحوه شست و شو را انتخاب کرده و فرش شما را به بهترین شکل ممکن بدون هرگونه آسیب، تمیز نماید. تمیز کردن حرفه ای با قالیشویی زعفرانیه موجب خارج شدن آلودگی های عمقی فرش شما خواهد شد. تمیز کردن عمیق فرش باعث جذابیت بیشتر فرش شده و رضایتمندی شما را از یک فرش تمیز و زیبا افزایش خواهد داد.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت3 سال پیش • dahio.com • 7

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها