عباس پاپی زاده روز یکشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: شبکه آب و فاضلاب دزفول مربوط به ۴۰ سال پیش بود که همین امر به بحران جدی در حوزه آب و فاضلاب در  سالهای گذشته تبدیل شد. 

وی اظهار داشت: برای حل مشکل آب و فاضلاب دزفول سه مسیر خط انتقال آب جدید برای مرکز، شرق و غرب اجرا شده که رو به اتمام است و با بهره برداری تا ۲ ماه دیگر معضل آب دزفول برای ۴۰ سال آینده رفع می شود.

وی افزود: فاضلاب زیباشهر  نیز به رودخانه دز می ریزد که حل این مشکل نیز در دست اجرا است. 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به وضعیت راه و شهرسازی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: جاده سازی در دزفول طی ۳۰ سال گذشته فراموش شده بود که با پیگیری های فراوان موفق شدیم طرح جاده زاگرس را با دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت در این شهرستان آغاز کنیم.

وی افزود: با اجرای این طرح راهسازی تردد از خوزستان به مرکز کشور تسهیل می یابد و دزفول به محل ترانزیت شمال خوزستان به مرکز کشور تبدیل می شود.

پاپی زاده پیشرفت این طرح را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: طرح دیگر راهسازی، بزرگراه آوج به هفت تپه است که با اجرای آن ۲۰ کیلومتر از مسیر دزفول به اهواز کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طرح راهسازی در دزفول در دست اجراست،  اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان نیز در سالهای گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودیم به طوری که تنها بیمارستان خیریه دزفول از سیستم سرمایشی بی بهره بود و بیماران با مشکلات فراوانی روبرو بودند.

وی با بیان اینکه هشت بیمارستان در این شهرستان در حال ساخت است، افزود: با اجرای این طرح ها، دزفول به قطب درمانی غرب کشور تبدیل می شود.
وی گفت:  بیمارستان زنان و زایمان دزفول ساخته شده و قسمتی از تجهیزات آن نیز نصب شده است ضمن اینکه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی دزفول نیز در حال ساخت است.

وی افزود: بیمارستان تامین اجتماعی نیز ساخته شده و در مرحله نصب تجهیزات و استخدام است که با بهره برداری از آن خدمات درمانی رایگان  به ۲۴۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان  ارائه خواهد شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت برق این شهرستان نیز گفت: معضلات زیادی در حوزه برق در شهرستان دزفول وجود داشت که احداث پست ۴۰۰ مگاواتی برق با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد همچنین سه پست ۳۰۰ مگاواتی نیز با اعتبار  ۷۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی درخصوص توسعه صنایع در شهرستان دزفول نیز گفت: طرح های صنعتی زیادی در دزفول در دست اجراست که با تکمیل آنها دزفول به عنوان  یکی از صنعتی ترین شهرهای استان خوزستان مطرح خواهد شد.

پاپی زاده افزود: فاز سوم کارخانه فولاد سال آینده افتتاح خواهد شد که با بهره برداری از این فاز، برای یکهزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی افزود : ۲ کارخانه چغندرقند نیز بین ۲ تا سه هزار نفر اشتغالزایی خواهند داشت.
مدیر امور  آب و فاضلاب دزفول نیز گفت: ۲ لایه آبخوان شمالی و جنوبی در دزفول وجود دارد که لایه شمالی از پارک دولت تا شمال شرق و لایه جنوبی از مصلا به سمت محمدبن جعفر است.

جمال الدین برفر  افزود: با وجود زمین های کشاورزی اطراف دزفول و تاثیر سموم کشاورزی بر آبهای زیرزمینی امکان توسعه لایه آبخوان جنوبی نیست و طرح توسعه فقط در لایه آبخوان شمالی اجرا می شود.

وی افزود: در سال ۹۲، تولید آب در دزفول  در حد مصرف روزانه نبود به همین دلیل با مشکلات زیادی روبرو بودیم .

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول اظهار داشت: بحران آب که منجر به قطعی چندین ساعته آب در سطح شهرستان میشد پیگیری شد چرا که در سال ۹۱، بیش از ۹۰ هزار انشعاب آب فعال در دزفول داشتیم و ۲۰ روستا نیز تحت پوشش آب و فاضلاب بود.

برفر افزود: برای مصرف روزانه آب ۱۰ تا ۱۱ حلقه چاه کمبود داشتیم لذا در نشست های مکرر، حفر چاه در دستور کار قرار گرفت که  هزینه های آن یکهزار میلیارد ریال برآورد شد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده ۱۲ حلقه چاه تجهیز و وارد مدار شد و ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب ۹۰۰ میلی متری تکمیل و تحویل آبفا شد همچنین ۲مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی نیز با حضور  وزیر نیرو بهره برداری شد .

وی افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول و جاده شوشتر  نیز با مشکل کمبود آب مواجه بود که با حفر چاه اجازه قطعی آب صنایع داده نشد و مشکل آنها حل شد.

برفر بیان داشت:برای ادامه کار نیز خط انتقال آب شرق به سمت جنوب دزفول در  دستور کار است که برآورد می شود مشکل کمبود آب مناطق بهاران، فرهنگ شهر، انتهای خیابان شریعتی، خیابان فردوسی را تا ۵۰ سال آینده حل کند.
وی ادامه داد: در سال ۹۱، ۱۳ هزار انشعاب فاضلاب  در دزفول وجود داشت که با اجرای طرح های فاضلاب این تعداد به ۴۵ هزار انشعاب آب خانگی رسیده است.

وی بااشاره به دیگر برنامه های فاضلاب در دزفول گفت: امسال قرارداد سه پروژه فاضلاب در دزفول بسته شده که یکی از آنها  پروژه خط انتقال زیباشهر با ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال است .

وی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری گفت: بزودی شاهد کلنگ زنی اجرای پروژه فاضلاب زیباشهر خواهیم بود .
وی در خصوص انتقال آب شمس آباد نیز  گفت: بعد از ۵۰ سال خط  انتقال آب شمس آباد با بیش از هشت کیلومتر  در حال اجرا بوده که  یکهزار متر آن باقی مانده است و تا یکماه آینده بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه فعال آب و فاضلاب در دزفول در دست اجراست گفت: از این میزان یکهزار میلیارد ریال در حوزه آب می باشد.
وی افزود: یک برنامه پنج ساله مدون نیز در آب و فاضلاب دزفول در دست اجراست که به منظور بهبود وضعیت آب و جمع آوری شبکه فاضلاب اجرا خواهند شد.

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 94



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها