به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، برای تعطیلات نوروزی ۲۰۰ المان و ۷۲ مرکز اقامتی تدارک دیده شده است.

نصب ۲۰۰ المان نوروزی در ارومیه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری ارومیه گفت: ۲۰۰ المان نوروزی در سطح شهر ارومیه نصب می شود.

علی شایگان اضافه کرد: این ۲۰۰ المان با هدف زیباسازی شهری و ایجاد نشاط اجتماعی در میادین و خیابانهای اصلی ارومیه نصب می شود.

وی اظهار کرد: با ورود به فصل بهار سازمان، ۳ میلیون بوته انواع گل های متنوع فصلی و دایمی و بیش از۱۳۰ هزار درخت و درختچه در مکان های مختلف شهر در حال کاشت است.

۶۰۰ کیلومتر از راه های استان تا عید نوروز خط کشی می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از خط کشی محور های اصلی و فرعی پر تردد پیش از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

آرامون اظهار کرد: بیش از ۱۲۸۱ فقره سرعت گیر هم در راستای آشکار سازی رنگ آمیزی شده اند که در آستانه عید نوروز نیز این عملیات ادامه خواهد داشت.

راه‌های استان آماده تعطیلات نوروز است

سیدمحسن حمزه لو بیان کرد: راه‌های آذربایجان‌غربی برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی آماده بوده و ایمن سازی‌های لازم و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای استان انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت بخش ریلی و هوایی در ایام نوروز گفت: در بخش ریلی تدابیری برای افزایش ظرفیت مسافر و در بخش هوایی آمادگی برای پروازهای فوق العاده در فرودگاه ارومیه انجام شده است.

تدارک ۷۲ مرکز اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی

رضا حیدری معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۷۲ مرکز اقامتی و پذیرایی شامل بر ۵۲۰۰ تخت در اماکن اقامتی همچون هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری برای ایمان مسافران نوروزی پیش بینی شده که از این تعداد ۴۰ هتل و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی تدارک دیده شده است.

وی افزود: نظارت‌ بر اماکن اقامتی، پذیرایی و گردشگری را در آستانه نوروز گسترش داده‌ایم و همچنین آژانس‌های مسافرتی نیز در خدمت علاقمندان و مسافران و مهمانان ورودی به استان هستند و تلاش داریم به بهترین نحو میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی باشیم.

حیدری به راه اندازی اتوبوس گردشگری در سطح استان در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: امسال اتوبوس‌های گردشگری برای بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی درون برخی شهرها از جمله ارومیه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر نقشه‌های کاغدی، اپلیکیشن گردشگری به همراه یک سایت معرفی که همراه آدرس در موتورهای جستجو بارگذاری شده است در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در ایام نوروز در ۱۹ شهر نوروزگاه برپا می‌شود و در ارومیه نوروزگاه به همت شهرداری در ۲ نقطه از جمله «پارک گوللر باغی» و حیاط موزه مردم شناسی برپا خواهد شد.

حیدری ادامه داد: امسال از طریق جامعه هتلداران، برای مسافرانی که ارومیه را مقصد سفر نوروزی خود قرار دهند بیش از ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده و برای فرهنگیان، معلمان، آموزش و پرورش و افراد تحت تکلف صاحبان کارت آموزش و پرورش و خانواده آنها ۵۰ درصد تخفیف لحاظ شده تا بتوانند از هتل‌های سطح استان برای اقامت استفاده کنند.

46

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها