شکستگی استخوان در کودکان به چه علت هایی رخ می دهد؟ آیا می توان از شکستگی استخوان در کودکان پیشگیری کرد؟ بازی و ورزش کردن از تفریحات سالم و لذت بخش برای کودکان است. اما این لذت در صورت رعایت نکردن موارد لازم می تواند منجر به درد و ناراحتی شود. ما به عنوان والدین بچه ها وظیفه داریم که همواره مراقب کودکان خود در حین بازی باشیم تا از صدمه و آسیب رسیدن با آنها جلوگیری کنیم. ما در این طلب قصد داریم شما را با موارد ایمنی بازی کودکان بیشتر آسنا کنیم. در این مقاله از بخش ارتوپدی روژان، به بررسی شکستگی استخوان در کودکان می پردازیم.

پیشگیری از شکستگی استخوان با انتخاب تیم ورزشی مناسب برای کودک

بهتر است که تیمی را که مناسب با سن، قد و توانایی فرزند شما باشد، انتخاب کنید زیرا بازی کردن در برابر بچه های بزرگتر می تواند برای آنها خطرناک باشد و منجر به آسیب شود. اگر کودک شما به تازگی می خواهد ورزشی را شروع کند، سعی کنید در تیمی که حس رقابت در آن کمتر است، عضو شد. فرزند شما می تواند مرحله به مرحله رو به جلو حرکت کند و مهارتهای خود را افزایش دهد. همیشه از با تجربه بودن مربیان کودک اطمینان حاصل کنید همچنین به کودکان فشار وارد نکنید و به آنها تکنیک هایی را آموزش دهید که ایمن بمانند و آسیبی به آنها نرسد.

شکستگی استخوان

پیشگیری از شکستگی استخوان با آماده شدن پیش از ورزش

قبل از شروع فصل مسابقات، بچه های خود را با یک برنامه تناسب اندام آماده کنید. به آنها بگویید هر روز چند دور بدوند تا بدن آنها شکل بگیرد. همچنین بهتر است مهارت های لازم تیم ورزشی خود را مانند پرتاب کردن و گرفتن توپ، پرتاب توپ داخل سبد، شوت کردن توپ فوتبال به هدف مورد نظر، تمرین کنند. اگر کودک شما به تازگی ورزش را شروع کرده و تازه کار است، قوانین ورزشی را به او آموزش دهید.

پوشیدن محافظ های ورزشی

هوشمندانه عمل کنید. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما این موضوع را می دانند که استفاده از تجهیزات و محافظ های ورزشی اختیاری نیست. باید هنگام بازی کردن ورزش هایی مانند بیس بال، لاکراس، هاکی، دوچرخه و رو روک از کلاه های محافظ استفاده کنند. برای برخی از بازی ها ممکن است نیاز به محافظ های مچ دست، زانو، پیشانی و آرنج باشد. بررسی کنید که همه چیز برای آنها خوب و متناسب است و آنها در بهترین حالت ممکن قرار دارند. اگر متوجه شدید که هر کدام از محافظ های کودک شما از بین رفته، پوسیده و یا ترک خورده، محافظ های جدیدی برای آنها خریداری کنید.

انتخاب کفش های راحت و مناسب

کفش راحت و مناسب بیشتر از قیمت و برند تجاری آن اهمیت دارد. بهتر است که از کفش های ورزشی برای ورزش استفاده کنید زیرا این کفش ها از لغزش و لیز خوردن بازیکنان در زمین بازی به ویژه فوتبال جلوگیری می کند. زمانیکه به خرید می روید، هنگام انتخاب جوراب ورزشی برای فرزندانتان، آنها را حتما امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای انگشتان پای کودک وجود دارد و پای کودک احساس راحتی می کند.

پیشگیری از شکستگی استخوان با گرم کردن و خنک کردن بدن

کودک شما کمتر آسیب می بیند اگر بدن او قبل از بازی گرم و آماده باشد. ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از اینکه کودک شروع به بازی کند، از او بخواهید که راه برود، در جای خود بچرخد و یا در مکان هایی که پله دارد، بر روی پله بالا و پایین بپرد. همچنین پس از پایان بازی، بدن او را خنک کنید. خنک کردن بدن بعد از بازی، ضربان قلب فرزند شما را پایین می آورد، ماهیچه های تنگ و منقبض شده را شل می کند و به ریکاوری و آرامش بدن پس از بازی کمک می کند.

شکستگی استخوان

بررسی کردن زمین بازی

امکان دارد که فرزند شما زمانیکه به سمت هدف و یا منطقه پایان می دود، متوجه سوراخ و یا گودالی که در زمین است، نشود و موجب لغزیدن و آسیب دیدن او شود. لازم است که قبل از شروع هر بازی، مربی و یا والدین بچه ها یک بار دور زمین پیاده روی کنند و زمین بازی را به خوبی بررسی کند. به دنبال هر چیزی مانند کنده های درخت، شاخه ها و یا هر چیزی که می تواند سبب لغزش بچه ها شود، باشید و اگر زمین بازی خیس و یا لغزنده است، به بچه ها اجازه ی بازی کردن را ندهید.

در صورت داشتن احساس درد، اجازه ی بازی ندهید

وقتی فرزند شما احساس درد می کند، این نشانه ای از این است که کودک شما آسیب دیده است و لازم است که او را از زمین بازی دور کنید زیرا آسیب می تواند بیشتر شود. اجازه دهید که پزشک کودک شما را معاینه کند زیرا ممکن است که به عکس برداری اشعه ایکس و یا سایر آزمایش ها برای تشخیص منبع درد، نیاز باشد. اگر شکستگی استخوان و یا سایر مشکلات جدی دیگر رخ داده باشد، باید فرزند شما تا بهبودی نهایی استراحت کند.

پیشگیری از شکستگی استخوان با مراقبت از کودک در زمین بازی

اگر فرزند شما خردسال است، بهتر قبل از شروع بازی، تجهیزات زمین بازی را کاملا بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ خطر پنهانی مانند نرده های مفقود شده وجود ندارد و در طول بازی چشم از او بر ندارید. همچنین از قرار دادن فرزند نوپای خود بر روی پایتان و سرسره بازی با او پرهیز کنید زیرا ممکن است پای کودک شما گیر کند و یا پیچ بخورد و سبب شکستن استخوان شود.

drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 68



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها