به گزارش خبرآنلاین،خبرگزاری ان بی سی در گزارشی در مورد رشد قیمت خودروها در بازار جهانی نوشت: قیمت خودرو به زودی در امریکا و سایر نقاط جهان افزایش پیدا خواهد کرد.

 دلیل این اتفاق افزایش تعرفه های گمرکی بر روی کالاهای صادراتی در مکزیک می باشد.

تا تاریخ ۱ اکتبر آینده تعرفه های گمرکی برخی از محصولات صادراتی مکزیک تا ۲۵ درصد افزایش پیدا میکند و همین افزایش قیمت نه تنها باعث بالا رفتن هزینه تولید خودرو در مکزیک می شود بلکه باعث افزایش هزینه تولید خودرو در امریکا و بالارفتن قیمت خودرو در بازرا جهانی می شود.

با توجه به سخنان تحلیلگران اقتصادی در عرصه صنعت، کمپانی های امریکایی برای تولید خودرو نیازمند واردات قطعات اولیه از مکزیک هستند و با افزایش تعرفه های گمرکی بر روی کالاهای مکزیکی هزینه واردات از این کشور نیز افزایش پیدا می کند و همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو در امریکا و افزایش  قیمت خودرو در این کشور می شود.

رئیس انجمن بین المللی خودروهای امریکایی (کدی لاسک) در این مورد می گوید: “وضع تعرفه های جدید بر روی قطعات خودرو و کالاهای مکزیکی به معنای وضع مالیات جدید برای مصرف کنندگان امریکایی است واین اتفاق باعث بالا رفتن قیمت انواع خودروها می شود.”

با توجه به نتیجه تحقیقات کارشناسان، خودرو های امریکایی در اواخر ماه می (ماه گذشته) نسبت به سال گذشته با افزایش ۴درصدی رشد قیمت مواجهه شدند و به تبع صادرات خودروهای امریکایی در بازار جهانی نیز با رشد قیمت همراه خواهد بود.

پیش بینی می شود که صنعت خودروسازی امریکا در این ماه  پیش رو دچار رکود شود و میزان فروش محصولات این کمپانی های خودروسازی امریکایی ۲.۱ درصد کاهش پیدا کند.

وضع هر گونه تعرفه ای بر روی قطعات تولید شده در مکزیک بر روی تعداد زیادی از خریداران خودروهای امریکایی تاثیر می گذارد، نه تنها خریداران امریکایی بلکه تمام ملیتی هایی که از خودروهای امریکایی استفاده می کنند با افزایش قیمت این خودروها مواجهه خواهند شد.

حتی قیمت خودروهای امریکایی مونتاژ کشورهای اروپایی و آسیایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

طی دهه گذشته مکزیک تمام قدرتش را به کار گرفته است تا به بزرگترین تولید کننده قطعات خودرو در جهان تبدیل شود.

به عنوان مثال می توان از شرکت خودرو سازی نیسان نام برد که اغلب قطعات آن در مکزیک تولید می شود.

یک سوم فروش محصولات شرکت خودروسازی نیسان در سال گذشته در امریکا بوده است و فروش این محصولات نیز به احتمال قوی در سال پیش رو با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

از آنجایی که ۷۰درصد تولیدات خودرو در امریکا با استفاده از قطعات صادر شده از مکزیک صورت می گیرد افزایش قیمت خودرو ها در ماه آینده امری اجتناب ناپذیر است.

هنوز نمیتوان افزایش قیمت ها را به طور دقیق تخمین زد ولی آنچه بدیهی است این است که در ماه های آینده با افزایش قیمتی فاحش در صنعت خودرو سازی مواجهه خواهیم بود.

۲۲۶۲۲۷

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 122



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها