چگونه عفونت ادراری را در خانه درمان کنیم؟ درمان عفونت ادراری با یک سری از روش های خانگی مانند اصلاح نوع لباس، مصرف آب فراوان، مصرف انواع دمنوش و … امکان پذیر می باشد.

عفونت ادراری یکی از انواع عفونت های شایع در میان بانوان و آقایان است. این بیماری معمولا در خانم ها شایع تر است؛ چرا که سیستم ادراری خانم ها حساس تر از آقایان می باشد. به همین خاطر، لازم است که خانم ها برای درمان عفونت ادراری اطلاعات کافی داشته باشند.

اگرچه در صورت تشدید عفونت مجاری ادراری، نیاز است که افراد از آنتی بیوتیک ها و داروهای مناسب استفاده کنند. ولی در صورت خفیف بودن این بیماری، می توان از روش های خانگی نیز برای درمان این بیماری استفاده نمود. در ادامه این مقاله قصد داریم چندین روش اصولی برای درمان عفونت ادراری را به شما توصیه کنیم.

عفونت ادراری

پاسخ سوال چگونه عفونت ادراری را در خانه درمان کنیم؟

عفونت ادراری یکی از بیماری های شایع در میان بانوان است. برای درمان این بیماری معمولا لازم است که بانوان و یا آقایان از آنتی بیوتیک های مناسب استفاده کنند. ولی روش های خانگی نیز وجود دارند که برای درمان عفونت ادراری مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند روش کمکی برای درمان این بیماری باشند.

به طور کلی، این نوع عفونت باید به سرعت درمان شود. زیرا می تواند تشدید شود و علائم دیگری را به دنبال داشته باشد. در ادامه برخی از روش های خانگی را برای درمان عفونت ادراری ذکر می کنیم.

درمان عفونت ادراری با نوشیدن آب فراوان در روز

بسیاری از بیماری های مربوط به کلیه، با نوشیدن آب فراوان بهبود پیدا می کنند. البته مصرف بیش از حد آب برای بدن مضر است. به همین خاطر، لازم است که افراد دارای بیماری عفونت مجاری ادراری، هر روز 8 لیوان آب مصرف کنند.

مطالعات بسیار زیادی وجود دارند که نشان می دهند مصرف آب می تواند نقش موثری در درمان عفونت های مجاری ادراری داشته باشد. پس حتما آب کافی مصرف کنید.

 چگونه عفونت ادراری را در خانه درمان کنیم؟ مصرف دمنوش گیاهی

قطعا یکی از موثرترین روش‌های درمان عفونت ادراری مصرف انواع دمنوش گیاهی است. حال سوال اینجاست که بهترین دمنوش برای عفونت ادراری کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دمنوش آویشن، دمنوش زرشک، دمنوش لیمو، دمنوش بابونه، دمنوش زنجبیل و دمنوش دارچین از بهترین دمنوش‌های گیاهی برای درمان عفونت ادراری برای بزرگسالان و کودکان در خانه است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد و کنترل نشده از هر یک از دمنوش‌های بالا ممکن است اثرات منفی بر روی عملکرد بدن شما داشته باشد. در نتیجه با مشورت با یک پزشک متخصص و آگاهی قبلی اقدام به مصرف هر یک از دمنوش‌های نام برده شده با میزان معیین کنید.

شما می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت انواع دمنوش‌های ارگانیک و طبیعی را که در این مقاله بعنوان درمانی برای عفونت ادراری معرفی شد را بدون واسطه و مستقیم از تولیدکننده تهیه کنید. برای خرید انواع دمنوش گیاهی و ارگانیک و همچنین دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان از کارشناسان به این آدرس مراجعه کنید: https://ananas2.com

اصلاح لباس پوشیدن و درمان عفونت های ادراری

نوع لباسی که می پوشید، نقش بسیار موثری در ابتلای شما به عفونت ادراری دارید. اگر می خواهید که این بیماری را درمان کنید، باید لباس پوشیدن خود را اصلاح کنید. اصلاح لباس پوشیدن باید از لباس زیر شما صورت گیرد. حتما لباس های گشادتر بپوشید و از پوشیدن لباس های زیر تنگ خودداری کنید. از پوشیدن لباس های زیر پلاستیکی جدا خودداری کنید و تا حد امکان لباس های زیر نخی و پنبه ای خریداری کنید.

نوع شلوار شما نیز می تواند نقش موثری در درمان عفونت مجاری ادراری داشته باشد. سعی کنید که از پوشیدن شلوارهای لی تنگ و چسبان جلوگیری کنید. این کار باعث بهبود علائم عفونت شما شده و نقش موثری در کاهش شدت این بیماری دارد.

نگه نداشتن ادرار برای درمان عفونت ادراری

دفع مناسب ادرار، می تواند به خروج عفونت از ادرار کمک کند. بنابراین، اگر عادت دارید که ادرار خود را به مدت زمان طولانی نگه دارید، این عادت را دور بیندازید و هر زمان که احساس ادرار داشتید، ادرار خود را دفع کنید.

نگه نداشتن ادرار باعث درمان عفونت ادراری می شود. با نوشیدن مایعات فراوان، می توانید میزان ادرار خود را افزایش دهید و راحت تر این عفونت را درمان کنید.

کاهش علائم این بیماری با استفاده از کیسه آب گرم

بسیاری از افرادی که دارای بیماری عفونت ادراری می باشند، علائم زیادی را تجربه می کنند. احساس درد در هنگام دفع ادرار، سوزش ادرار و … می توانند از علائم این بیماری باشند. در صورتی که از این علائم رنج می برید، می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید. استفاده از کیسه آب گرم، باعث کاهش این علائم می شود. ولی دقت داشته باشید که کیسه آب گرم شما زیاد داغ نباشد که باعث ایجاد عوارض دیگری شود!

عفونت ادراری در زنان

رعایت بهداشت؛ مهم ترین قدم برای درمان این بیماری

برای درمان عفونت مجاری ادراری در خانه، باید بهداشت خود را رعایت کنید. شستشوی مداوم مجاری ادراری و خشک کردن این بخش در درمان این بیماری نقش بسیار مهمی دارد. سعی کنید که تا حد امکان موهای ناحیه تناسلی خود را بتراشید. این کار باعث کاهش علائم این بیماری شده و از عود کردن این بیماری جلوگیری می کند.

تا حد امکان از دستشویی های بیرون از منزل استفاده نکنید!

اگر هر یک از روش های بالا را برای درمان عفونت مجاری ادراری امتحان می کنید، در آخر باید به شما یک تذکر بدهیم. استفاده از دستشویی های خارج از منزل، باعث افزایش احتمال بروز عفونت های ادراری می شود.

سعی کنید که از این سرویس های بهداشتی استفاده نکنید و یا تا حد امکان خود را در این سرویس های بهداشتی نشویید. در صورتی که مجبور به استفاده از سرویس های خارج از منزل شدید، حتما بعد از رسیدن به منزل، به حمام بروید.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 7

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها