ترجمه اختصاصی کارل تیلور عکاس انگلیسی است که بیشت از بیست سال است که عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال میکند و به واسطه ی عکاسی و پروژه های کمپانی ها و برند های مختلف به کشورهای مختلف سفر میکند.

 

به گزارش مجبه عکس نوریاتو، یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه در بررسی عکس های تیلور توجه به جزییات و عکاسی بسیار خلاق در حیطه ی تبلیغات است. کارل در سن شانزده سالگی با استعدادی بی نظیر در در هنر و بخصوص طراحی -دیزاین- مدرسه را ترک کرد . او در همان سن شغلی در صنعت طراحی پیدا میکند اما به سرعت آن را رها کرده و دراوان هفده سالگی در یک مغازه ی فروش تجهیزات عکاسی شروع به کار میکند.

 

این اتفاق باعث افزایش سطح تماس کارل تیلور با دوربین های مختلف و انواع تجهیزات عکاسی بود و در نتیجه افزایش دانش او در مورد نحوه ی کارکرد شاتر و دیافراگم در عکاسی.  نتیجه ی این دوره از زندگی او کمی بعد در عکس هایش نمایان بود. عکس های آغازین تیلور ساده اما با تکنیکی بسیار درست گرفته شدند. که بی شک این تکنیک بالا نتیجه ی مطالعه ی دقیق تجهیزات عکاسی در نوجوانی اوست.

 

او حرفه ی عکاسی را با فتوژورنالسیم (عکاسی خبری) در شرق آسیا آغاز میکند. در آغازبیست سالگی کارل تیلور به مدت سه سال به عکاسی خبری در شرق آسیا پرداخت و با نوشتن مقاله و عکاسی درمورد فرهنگهای مختلف روزهای خود را میگذراند. او کمی بعد به استرالیا رفت.

 

تیلور بعد از سفرهای طولانی به انگلیس  زادگاهش برگشت و استودیویی کوچک راه انداخت. خیلی سریع عکس های تبلیغاتی او نگاه آژانس های تبلیغاتی و برندها را به خود جلب کردند و این آغاز ورود تیلور به دنیای حرفه ای عکاسی تبلیغاتی بود. تجربه ی او در عکاسی آنالوگ در آغاز کارنامه ی کاریش بعدها در برخورد با تکنولوژی دیجیتال به او آموخت که یک عکس تنها با فشردن دکمه ی شاتر شکل نمی گیرد.

 

کارل تیلور حالا با برگزاری دوره های آموزش عکاسی در کنار دنبال کردن عکاسی به صورت حرفه ای تلاش میکند با آموزش درست عکاسی دیجیتال عشق به این حرف را گسترش دهد. در کنار آموزش عکاسی تیلور به آموزش حرفه ای فوتوشاپ میپردازد و اهمیت زیادی برای ادیت عکس قائل است.

 

سادگی و داشتن یک ایده ی محوری خلاقانه از ویژگی های عکاسی کارل تیلور است.  به گفته ی خود تیلور او ایده هایش را گاها از کارهای عکاسان بزرگ و اساتید عکاسی وام میگیرد و گاها صرفا با مطالعه ی جهان اطراف. اما اوریجینال بودن ایده برای او بسیار اهمیت دارد. تیلور گاهی برای اجرای یک ایده آن را روی کاغذ اسکیس میزند تا بعدتر به خلق آن بپردازد.

 

تیلور به محض اتمام یک فوتوشوتینگ بدنبال ایده برای عکس بعدی اش می گردد. به زمان ، لوکیشن و قصه ی عکس می اندیشد.

 

او خود در مورد  عکس هایش می گوید : « همیشه عکس هایم را بر اساس احساس و غریزه ام در لحظه میگیرم . همیشه فکر میکنم که هر چیزی همان طور که هست باید ثبت شود. این موضوع ناقض نورپردازی و ترکیب بندی درست نیست.  من تلاش میکنم با عکس هایم یک احساس را بازآفرینی کنم . نور شرط اساسی برای دیده شدن هرگونه احساس است. در هر صحنه ای که از زندگی به یاد می آورید محل منبع نور در احساس لحظه ی شما بسیار مهم است.

 

من به نور نگاه میکنم. مثلا در یک کافی شاپ نشسته ام و بازتاب نوری که از یک لیوان گذشته و به میز میتابد را نگاه میکنم. من به واکنش احساسی ای که با این نور مرتبط و وصل است فکر میکنم . گاهی وقت ها اشیا را جا به جا میکنم و از زوایای مختلف به آن ها نگاه میکنم. من مدام در حال مطالعه ی جزییات هستم.

 

چیزی در مورد لحظه هست.  شما آنجا هستید . آن  «لحظه» آنجاست. و وقتی  آن  «لحظه» رفت دیگر بر نمیگردد. اما شما میتوانید آن را با عکس یا حافظه اتان نگه دارید. این موضوع فوق العاده است. دیدن افرادی که عکس های من را دوست دارند حس لذتبخشی است. اینکه کسی زمان می گذارد تا عکس های من را مطالعه کند برای من بسیار ارزشمند است.

 

عکاسی می تواند مدیوم بسیار مناسبی برای مطرح کردن ایده ها و احساسات و یا حتی شرح یک لحظه باشد. عکس هایی هستند که نگاه انسان را به جهان تغییر داده اند و یا نحوه ی برخورد انسان را با جهان تغییر داده اند. پس اگر عکاسی از چنین قابلیت های انسانی بزرگی برخوردار است برای من آموزش دادن این قابلیت ها به افراد برای ایجاد تغییری هر چند کوچک در جهان افتخاری بزرگ است.

 

ورکشاپ های عکاسی و ادیت کارل تیلور سالهاست که بسیار معروف هستند و تاثیر گذار.  معلم بودن و در زمینه ای تخصصی دانش داشتن دو چیز کاملا جداست تیلور در هر دوزمینه چه عکاسی و چه آموزش عکاسی بسیار متبحر است.

 

او معتقد است یادگیری عکاسی باید با تفریح همراه باشد و غالبا خواهان برگزاری کلاسهایش در فضای بیرون است.

 

نوشته کارل تیلور؛ خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی

hotnewsعکس5 سال پیش • dahio.com • 66

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها