عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست زیرساخت ها و فرصت های گردشگری البرز افزود: امروز  توسعه صنعت گردشگری البرز از دغدغه هابه شمار میرود .

وی ادامه داد :  تمام دستگاه های اجرایی استان البرز باید در حوزه گردشگری تلاش کنند و طرح ها و  ایده های موثر دراین زمینه ارائه شود.

استاندار البرز گفت: شهرستان های استان البرز نیز باید ظرفیت های قابل توجه در حوزه گردشگری را معرفی کنند تا از این بخش مهم در رونق تولید هرچه بیشتر در مسیر توسعه استان بهره برده شود.

وی اضافه کرد: بنابراین باید کارگروه توسعه صنعت گردشگری در شهرستان های البرز  فعال شود صدور مجوز رایگان برای اجرای طرح های گردشگری و سایرامتیازات در تمام شهرداری های این استان مدنظر قرارگیرد.

شهبازی ادامه داد: دستگاه های مانع اجرای طرح های گردشگری باید از  سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  معرفی شوند .

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضا برای فعالیت بازار صنایع دستی از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد .

استاندار البرز اظهارداشت: استان البرز کم وسعت  اما پراستعداد و دارای ظرفیت های کشاورزی، استارت آپ  و دانش بنیان است .

شهبازی افزود: روستاها و بخش های صنعتی البرز قابل توجه بوده و باید امروز موانع را هرچه بیشتر از پیش پای سرمایه گذاران برداشت.

وی با  اشاره به وضعیت مکان دفن زباله در حلقه دره البرز گفت : سایت دفن زباله حلقه دره معضلی جدی بود و سلامت عموم را تهدید می کرد و این مکان نباید در محدوده ثقل  جمعیتی قرار می گرفت.

استاندارالبرز اضافه کرد: کارگروه پسماند بحث حلقه دره را جدی بگیرد چراکه جمعیت قابل توجهی را در این منطقه شاهد هستیم.

وی از دهیاران خواست تا با همراهی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی موضوع محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن روستاها را به صورت جدی دنبال کنند.

شهبازی در ادامه اظهار داشت: امروزه  تغییر کاربری ها به سمت فضاهای آموزشی، درمانی و گردشگری خواهد بود چرا که رئیس جمهوری درجلسه اخیر با استانداران البرز، قم و تهران موضوع مهم گردشگری  را مورد تاکید قرار داد.

وی یادآورشد: ظرف یک ماه روند اجرای طرح گردشگری در اراضی هزار هکتاری باغستان تسریع شود و دستور اکید رئیس جمهور برای شکوفایی ظرفیت های گردشگری البرز است.

استاندار البرز گفت: ایجاد هتل پنج ستاره در کرج ، مطالبه مردم  و رئیس جمهوری است که باید به جد دنبال شود چرا که ظرفیت هایی مانند کویرگردی و صنایع دستی فرصتی بی بدیل برای حوزه گردشگری البرز به شمارمی رود.

وی خاطرنشان کرد: باید مکان ظرفیت های گردشگری برای مسافران و گردشگران اطلاع رسانی شود و ازسوی دیگر فرصت هایی را در ۶ شهرستان البرز شاهد هستیم که باید معرفی کرد.

شهبازی تاکید کرد: فرصتی از سوی رئیس جمهوری برای انجام اقدامات موثر درحوزه گردشگری داده شده که تلاش بیشتری را دراین حوزه می طلبد و منطقه باغستان در این زمینه باید بصورت جدی مورد توجه قرارگیرد.

وی درادامه به اقدامات شوراهای اسلامی و شهرداری های استان البرز اشاره کرد و افزود: اقدامات موثری ازسوی شهرداری ها و شوراهای اسلامی این استان صورت گرفته و کارهای زیربنایی بسیاری را شاهد هستیم.

شهبازی گفت: طرح هایی که مورد مطالبه مردم بوده مورد توجه قرار گرفته که از جمله آنها می توان به ایجاد زیرگذرها و پل ها اشاره کرد.

وی یادآورشد: دولت از شهرداری پشتیبانی می کند و اقدامات موثری که ازسوی این نهاد ها برای تامین مطالبات مردم صورت می گیرد قدردانی می شود.

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 7

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها