محققان اظهار داشتند که مصرف بیشتر موز و کاهش مصرف چیپس می تواند به پیشگیری از هزاران مرگی که براثر سکته رخ می دهد، کمک کند.

براساس یافته جدید محققان میوه های غنی از پتاسیم و کاهش میزان مصرف نمک در غذاهایی چون چیپس می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که میزان جذب پتاسیم در بدن آنها بالا است تا ۲۴ درصد با کاهش خطر حمله قلبی رو به رو هستند.

 تحقیقات پیشین نشان می داد که پتاسیم ممکن است به سالخوردگان صدمه بزند و کلیه های آنها از توانایی کافی برای از بین بردن پتاسیم از خون آنها برخوردار نباشد.

اما این تحقیق که نتایج آن در مجله اینترنتی «بی ام جی» منتشر شده نشان می دهد که این ترس ها بی پایه است، چرا که پتاسیم اثر منفی روی عملکرد کلیه ندارد.

نویسندگان این تحقیقات اظهار داشتند که شواهد با کیفیت عالی وجود دارند که نشان دهنده بهبود وضعیت افرادی است که از فشارخون بالا رنج می برند. این وضعیت تنها با افزایش جذب پتاسیم صورت گرفته است.

محققان با بررسی ۱۲۸ هزار نفر در بیش از ۳۳ آزمایش اظهار داشتند که مصرف بیشتر مواد معدنی برای مثال مصرف موز به صورت بالقوه برای اکثریت مردم دارای مزایای قابل توجهی است.

موز یکی از متداول ترین غذاهای غنی از پتاسیم است. هر یک موز دربرگیرنده ۴۲۰ میلیگرم پتاسیم است که می تواند بخشی از ۳۵۰۰ میلیگرم پتاسیمی که یک بزرگسال می تواند در طول روز مصرف کند را تأمین کند.

یک تحقیق دیگر نشان می دهد که کاهش مصرف نمک برای چهار هفته یا بیشتر می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، از این رو خطر سکته و حمله قلبی نیز کاهش خواهد یافت.

دکتر کلیر واتسن از انجمن حمله قلبی اظهارداشت: یک رژیم سالم در مدیریت خطر سکته قلبی نقش کلیدی برعهده دارد. فشار خون بالا به تنهایی بزرگترین عامل خطر برای حمله قلبی است. تغییر رژیم و کنترل فشار خون می تواند تأثیرات مهمی در این مسئله داشته باشد.

این در شرایطی است که وزارت بهداشت بریتانیا به سالخوردگان توصیه کرده است که بدون مشورت پزشک مکمل های پتاسیم مصرف نکنند.

مهر

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 50



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها