به گزارش بخش اجتماعی سایت ، تا جایی که یادمان می آید، معمولا سفرهای خانوادگی و دوستانه مان یا مربوط به تابستان بود و شمال و شرجی ۴۰ درجه، یا مربوط به عید و همان شمال و ترافیک وحشتناکش. یعنی اگر سه المان شمال، عید و تابستان را از تقویم حذف می کردیم، فقط شهر خودمان برایمان می ماند.

تا همین اواخر خیلی از مردم به خصوص در کلانشهرها ترجیح می دادند در این فرصت محدودی که برای سفر در اختیار دارند سراغ گزینه های آشنا بروند و بی خیال ماجراجویی و پیدا کردن مناطق بکر طبیعی و مرخصی گرفتن در پیک ایام کاری در سال باشند. اگر هم کسی می خواست وسط پاییز و زمستان بزند به دل سفر، مناطق جنوبی و سفر به کیش و بندرعباس تنها گزینه های رومیز بود.

چهار گوشه کشور پر از گزینه هایی است که برای یک سفر زمستانی متفاوت می شود بهشان فکر کرد.

آذربایجان، کردستان، کرمانشاه

کوهپایه ها و ارتفاعات سردسیری شمال و شمال غرب معمولا مقصد اسکی بازان، یخ نوردان، طبیعت نوردان ماجراجو و کلا هر نوع انسانی است که سرش برای یک چالش برفی در هوای کلی درجه زیر صفر حسابی درد می کند. اگر احیانا شما هم در زمستان خشک امسال هوس برف بازی به سرتان زده، توصیه می کنیم که جاذبه های طبیعی این نواحی را نادیده نگیرید.

فقط در صورت عمل به توصیه ما در نظر داشته باشید که با این کار عملا دارید خودتان را به قلب طوفان می زنید. پس قبل از حرکت برای مسافرت دقیقا مقصد را مشخص و خودتان را به تمام تجهیزات و امکاناتی که در سفر نیاز دارید، اعم از وسیله نقلیه به همراه تجهیزات ایمنی کامل، لباس گرم به میزان کافی و… مجهز کنید. به هوای اینکه حالا برویم ببینیم چه می شود با یک پراید سفید یخچالی که زنجیر چرخ هم ندارد، خودتان را به گردنه های کوهستانی نزنید، زیرا در آن صورت احتمالا چند روز بعد، پیکره یخی زیبایی از شما به دست خانواده محترمان خواهد رسید. این هم لیستی از مکان های دیدنی زمستان شمال غرب.

پیست اسکی پیام- آذربایجان شرقی: از تبریز که به سمت مرند حرکت کنید، بعد از حدود بیست کیلومتر به روستای زیبا و پلکانی به اسم «یام» می رسید که در دامنه کوه «می شو» قرار دارد. روبروی این روستا پیست اسکی «پیام» قرار دارد (جناس ناقص افزایشی را لذت بردید؟) که این پیست اسکی از قدیمی ترین پیست های اسکی ایران است و فقط ۳ روز آخر هفته باز است.

در این پیست شما می توانید وسایل اسکی را کرایه بگیرید سوار تله سیژ شوید و از امکانات آن مثل بوفه و پارکینگ و سرویس بهداشتی استفاده کنید. ناگفته نماند که این مجموعه، یک پیست اسکی هم مخصوص حرفه ای ها دارد.

پیست اسکیس

قره کلیسا (کلیسای طاطاوس)- آذربایجان غربی: آیا می دانستید یکی از قدیمی ترین کلیساها در سراسر جهان در همین ایران خودمان قرار دارد؟ در ۴۰ کیلومتری شهر ماکو کلیسایی است که گفته می شود به صورت اورجینال، توسط حواریون حضرت عیسی (ع) ساخته شده و هنوز هم بعد از صدها سال قرص و محکم پابرجاست.

اگر مسیحی هستید که تکلیفتان معلوم است، اما اگر مسلمان هستید هم توصیه می کنیم به هیچ وجه تجربه حضور در این بنای مقدس تاریخی را از دست ندهید. برای رسیدن به این کلیسای سنگی و فوق العاده زیبا باید از تبریز به سمت مرند حرکت کنید (کلا این مسیر خیلی برکت دارد) و بعد از ۷۰ کیلومتر به «شوط» برسید. بعد از اینکه به «شوط» رسیدید وارد جاده سمت چپ می شوید و کمی بعد از اینکه ۴۰ کیلومتر را طی کردید، چشمتان به جمال قره کلیسا روشن می شود.

قره

آبگرم معدنی- اردبیل: اصلا می شود کسی سروکارش به استان اردبیل بیفتد و بی خیال چشمه های معدنی آب گرم شود؟ حالا درست است که اصل رونق آن مربوط به ایام گرم تر سال است، اما فکر اینکه شما تا گردن در آب گرم فرورفته اید و دانه برف خیلی رمانتیک مشغول باریدن هستند، خیلی ها را مجاب می کند تا در زمستان هم عازم شهر سرعین در استان اردبیل شوند.

البته آن هایی که تازگی ها سرعین رفتند می دانند که حول بسیاری از چشمه ها فضای مسقفی ساخته شده و مانند استخرهای مدرن همیشه می توان از آن استفاده کرد اما باز هم هستند کسانی که به همین میزان طبیعی بودن کار قد نمی دهند و الا و بلا می خواهند از چشمه های سرباز استفاده کنند. اگر از این دسته هستید توصیه ما به شما، استخر گاومیش گلی در مرکز سرعین است . از زندگی چه می خواهید دیگر واقعا؟

دریاچه زریوار- کردستان: یکی از جاذبه های شناخته شده کردستان که سال ها است گردشگران را در زمستان های همیشه برفی آن جذب می کند، دریاچه زریوار است. این دریاچه تا قبل از توسعه شهر مریوان چند کیلومتری با شهر فاصله داشت، اما حالا تقریبا به آن چسبیده است. در زمستان تقریبا تمام سطح دریاچه یخ می زند، اما حواستان باشد که خیلی به استحکام این لایه اطمینانی نیست و توصیه ما این است که همین طوری از دور لذت ببرید، زیرا در صورتی که خدایی نکرده یخ زیر پایتان بشکند، آن وقت نباید انتظار کمک زیادی را داشته باشید.

زری وار

آبشار پریشان- کرمانشاه: این روستا در یکی از سردسیرترین نقاط این استان سردسیر قرار دارد پس طبیعی است که برای رسیدن به آن باید تمامی تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. برای تماشای این آبشار یخ زده باید به روستای «چرمه علیا» در ۲۳ کیلومتری شمال شرق سنقر در جاده سنقر به قروه بروید. فراموش نکنید اگر بخواهید بی هوا و بدون تدارک کافی خودتان را به جاده های این منطقه بزنید، جانتان پای خودتان است.

بر همین اساس شما کدام شهر و منطقه ایران را برای سفر زمستانی پیشنهاد می‌کنید؟ و چرا؟

نظرات خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 99



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها