بررسی قیمت اقلام خوراکی در مرداد ماه سال جاری به استناد گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ برنج ایرانی درجه یک و برنج خارجی درجه یک نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۸ و ۱.۹ درصد کاهش یافته است در حالیکه نسبت به مرداد ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۶۳.۵ درصد و ۷.۷ درصدی داشته است.

بررسی قیمت گوشت نیز نشان می دهد که نرخ گوشت گوسفند و مرغ ماشینی به ترتیب نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد و ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است؛ همچنین نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۹۰.۷ درصد و ۴۶.۷ درصد رشد قیمت داشته اند.

در این بین گوشت گاو یا گوساله اگرچه نسبت مرداد ماه سال قبل ۹۱.۳ درصد رشد قیمت داشته است اما نسبت به تیر ماه ۱.۷ درصد با کاهش قیمت مواجه شده است.

در بخش لبنیات نیز، نرخ شیر، ماست و پنیر ایرانی و کره پاستوریزه طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده اند به گونه ای که به ترتیب ۵.۵ درصد، ۳.۶ درصد، ۶.۵ و ۰.۵ درصد افزایش قیمت داشته اند. نرخ این محصولات نسبت به مرداد ماه سال گذشته به ترتیب ۷۳.۷ درصد، ۵۵.۸ درصد، ۵۵.۹ درصد و ۱۰.۳ درصد با رشد قیمت مواجه بوده اند.

بررسی نرخ میوه نیز نشان می دهد که قیمت موز و پرتقال محصول داخل نسبت به تیر ماه ۲.۹ درصد و ۱۰.۳ درصد افزایش قیمت و نرخ سیب درختی زرد ۷.۸ درصد کاهش قیمت داشته است. نرخ این ۳ محصول نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۶۳.۳ درصد، ۲۳.۲ درصد و ۱۹.۹ درصد رشد کرده است.

قیمت صیفی جات نیز در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهشی بوده است به گونه ای که نرخ خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۱۰.۹ درصد، ۱۷.۱ درصد، ۲۱.۲ درصد و ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است. البته برای نرخ گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۳۲.۵ دصد، ۲۶۷.۸ درصد و ۷۵.۳ درصد رشد قیمت ثبت شده است در حالیکه نرخ خیار نسبت به مرداد سال قبل ۴.۴ درصد کاهش قیمت داشته است.

برای قیمت حبوبات نیز در مرداد ماه نسبت به تیر ماه در دو محصول لوبیا چیتی و عدس به ترتیب رشد ۰.۷ درصد و کاهش ۰.۳ درصد ثبت شده است. نرخ این دو محصول نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۲۳.۵ درصد و ۲۱ درصد رشد داشته است.

نرخ قند و شکر نیز در مرداد ماه نسبت به تیر ماه به ترتیب با کاهش ۳.۵ درصد و ۵.۳ درصد مواجه بوده است؛ البته نرخ این دو محصول نسبت به مرداد ماه سال قبل ۶۹.۷ و ۶۳.۱ درصد رشد داشته است.

قیمت رب گوجه فرنگی و چای بسته ای خارجی نیز نسبت به تیر ماه به ترتیب ۰.۲ و ۲۹.۹ درصد و نسبت به مرداد ماه سال قبل ۲۰۰.۸ درصد و ۸۷.۶ درصد افزایش داشته است.

نرخ تخم مرغ ماشینی در مرداد ماه نسبت به تیر ماه ۰.۳ درصد و نسبت به مرداد ماه سال قبل ۷.۲ درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت روغن مایع نسبت به تیر ماه ۱.۱ درصد و نسبت به مرداد ماه ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

۲۲۶۲۲۵
hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 89



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها