پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مختلف علمی سبب سهولت انجام کار ها شده است. علوم دندانپزشکی نیز از این قضیه مستثنی نبوده است و در سال های اخیر با پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف مواجه بوده است. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که تحولات عظیمی را در علوم دندانپزشکی ایجاد کرده است، ورود تکنولوژی به این علم بوده است که سبب افزایش کارآیی عمل های جراحی و همچنین افزایش سرعت بهبودی بیماران شده است.

در شرایط عادی دندانپزشکان تمام تلاش خود را انجام می دهند تا ریشه دندان آسیب دیده را حفظ کنند با این وجود این امکان وجود دارد که مواردی مانع این امر شود و دندانپزشک به ناچار مجبور شود دندان بیمار را بکشد. در این صورت دندانپزشک با بررسی شرایط بیمار به او توصیه می کند که از روش های مختلف درمانی مانند ایمپلنت، بریج، دندان مصنوعی و غیره استفاده کند و بیمار می تواند انتخاب کند که کدام روش برای او می تواند بهتر باشد. اما کار به همین سادگی ها پیش نخواهد رفت و بیمار باید 3 تا 4 ماه صبر کند تا لثه او آماده انجام ایمپلنت دندانی شود. پس از انجام مراحل اولیه نیز فرد حداقل باید 4 ماه دیگر صبوری کند تا بتواند ایمپلنت دائمی یا دندان های جدید خود را داشته باشد. در طول این بازه زمانی بیمار از یک دندان مصنوعی قابل خروج از دهان استفاده می کند. در بسیاری از موارد دندان از دست رفته به راحتی در هنگام حرف زدن و خندیدن قابل رویت است و این مسئله برای بسیاری از افراد می تواند نگران کننده باشد که دست کم برای مدت 4 ماه، یک دندان از دست رفته داشته باشند.

پیشرفت تکنولوژی در علوم دندانپزشکی اما خبری خوشی برای این افراد دارد به طوری که می توان تنها در یک جلسه اتفاقاتی که باید برای رسیدن به آن 8 ماه منتظر بود را رقم زد. امروزه امکان کشیدن دندان و انجام ایمپلنت دندان به صورت همزمان بوجود آمده است. از جمله مهم ترین مزیت های انجام ایمپلنت دندان به صورت سریع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر شدن جای دندان از دست رفته به طبیعی ترین شکل ممکن و زیبایی حتی بیش تر نسبت به دندان اصلی
  • انجام یک مرحله عمل جراحی بدون نیاز به بخیه
  • کمک به حفظ بافت های لثه
  • عدم نیاز به دندان های موقت و همچنین عدم احساس جای خالی دندان از دست رفته
  • تحمیل درد کم تر به بیمار

ایمپلنت فوری در واقع یک نوع اقدام درمانی در دندانپزشکی است که از آن برای کاشت و جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می‌شود و مدت زمان آن غالباً کوتاه بوده و در طی یک جلسه صورت می‌گیرد. البته ممکن است در مواردی کاشت دندان بعد از مدت خاصی نظیر دو یا چند هفته صورت گیرد که باز هم در مقایسه با شیوه‌های سنتی راهکاری فوری به حساب می‌آید. ایمپلنت یک روزه در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری  با کمک دندانپزشکی دیجیتال امکان پذیر شده است. شما به راحتی میتوانید با تماس با کلینیک، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

حال ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش آید که آیا استفاده از این روش ایمن است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که جای تردید در این باره وجود ندارد اما باید صادقانه به این نکته نیز اشاره داشت که در این روش نیز به مانند بسیاری از روش های دیگر درمان دندانپزشکی، ریسک هایی وجود دارد اما تجربه نشان داده است که این خطرات به ندرت برای بیماران اتفاق می افتد و در بسیاری از موارد در صورت بروز مشکلات، قابلیت درمان و رفع آن ها وجود دارد. یک برنامه ریزی دقیق با استفاده از فناوری اشعه ایکس به صورت 3 بعدی و همچنین استفاده از یک دندانپزشک حرفه ای و متخصص در این انجام این عمل می تواند به شما اطمینان خاطر دهد که یک عمل جراحی موفق را پشت سر خواهید گذاشت.

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب که دندانپزشک در رابطه با آن توصیه هایی را به شما ارائه خواهد کرد می تواند در روند بهبودی کامل بیمار پس از انجام عمل جراحی نیز بسیار موثر باشد. در بسیاری از موارد پس از انجام عمل جراحی به بیمار توصیه می شود تا حدود 3 الی 4 ماه کمترین فشار ممکن را به دندان ایمپلنت شده وارد کنند. آگاهی از یک نکته در رابطه با ایمپلنت دندان بسیار مهم است. بیماران باید بدانند که ایمپلنت دندانی در 6 هفته نخست ممکن است ضعیف شود و روند قوی تر شدن آن پس از این مدت شروع شود. پس بنابراین این افراد باید با دقت فراوانی نظرات دندانپزشک خود را اجرا کنند تا ایمپلنت آن ها با شکست روبرو نشود.

انجام ایمپلنت دندانی نیز دارای پروسه مشخصی است. دندانپزشک در مراحل اولیه با انجام اسکن های سه بعدی و دو بعدی اطمینان حاصل می کند که می تواند عمل ایمپلنت موفقی را پشت سر بگذارد. قبل از انجام عمل ایمپلنت دندانی، ممکن است پزشک با توجه به بررسی های انجام داده، آنتی بیوتیک ها یا آرام بخش هایی را تجویز کند. توصیه به استفاده از برخی از داروهای ضد التهاب نیز ممکن است رخ دهد. در روز انجام عمل جراحی نیز به بیمار آرام بخش خوراکی داده می شود و قبل از انجام عمل بی حسی موضعی انجام می شود.

دندانپزشک در این زمان دندان آسیب دیده را از دهان خارج می کند و پس از آن بررسی های لازم را انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که بافت های آلوده در لثه وجود ندارد و اطراف دندان کشیده شده کاملا پاک شده است. زمانی که دندانپزشک اطمینان حاصل کند که محیط دندان کشیده شده آماده انجام عمل ایمپلنت است، فعالیت خود را شروع می کند و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و بدون نیاز به بخیه، ایمپلنت دندانی را در درون لثه قرار می دهد. پس از دو هفته از انجام عمل جراحی بیمار به دندانپزشک مراجعه مجدد می کند و بتواند از موفقیت عمل خود اطمینان حاصل کند. معمولا قرار ملاقات بعدی در فاصله 14 هفته ای تنظیم می شود.

بطور کلی ورود تکنولوژی به علوم مختلف دندانپزشکی، کار را برای دندانپزشکان ساده تر کرده است و بیماران نیز علاوه بر این که سریع تر به خواسته خود در رابطه با درمان می رسد، پس از انجام عمل درد کم تری را تحمل می کند و پروسه درمان نیز برای او ساده تر است. ایمپلنت دندانی یکی از رایج ترین روش های درمانی برای جانشین کردن دندان های از دست رفته است اما پروسه درمانی آن بسیار طولانی تر از سایر روش های درمانی است و ممکن است بسیاری از افراد از روی آوردن به آن اجتناب کنند با این وجود، پیشرفت تکنولوژی، امکان کشیدن دندان و انجام ایمپلنت به صورت همزمان را فراهم کرده است.

وب سایت رسمی دکتر نوشین نصیری

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت3 سال پیش • dahio.com • 9

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها