کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

نکاتی ساده برای تست زنی

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در آزمون‌های استاندارد یک نمره منفی وجود دارد یعنی اگر سوالی را بدون پاسخ بگذارید هیچ نمره منفی نمی‌گیرید، ولی در صورتی که به سوالی پاسخ اشتباه دهید علاوه بر آن که نمره آن را کسب نمی‌کنید، یک سوم نمره را نیز از دست می‌دهید شما باید در تست زنی به نکات ریز توجه کنید.

وی ادامه داد: اگر در تست هیچ یک از گزینه‌ها را نتوانستید حذف کنید و بخواهید از روی شانس به آن پاسخ دهید، احتمال انتخاب گزینه صحیح یک چهارم است یعنی ۲۵ درصد؛ ۲۵ درصد در ریاضیات احتمال ضعیفی است بنابراین به این تست پاسخ ندهید و به سراغ تست بعدی بروید.

علاالدینی شورمستی بیان کرد: اگر در تستی با توجه به معلومات و دانش‌تان توانستید یک گزینه را حذف کنید و بخواهید بین سه گزینه باقی مانده به طور شانسی به آن پاسخ دهید احتمال انتخاب گزینه درست یک سوم است و این احتمال خیلی بالا نیست.

کنکور 98/ از قانون احتمال و تست زنی در کنکور چه می‌دانید؟

این مشاور افزود: بر اساس اصول تست زنی اگر در تستی مطمئن شدید دو گزینه دیگر اشتباه بوده و بخواهید گزینه درست را به طور احتمالی حدس بزنید؛ احتمال انتخاب گزینه درست یک دوم یا پنجاه درصد است که احتمال خوبی است بنابراین در این مورد یکی از دو گزینه باقی مانده را انتخاب کنید.

وی تشریح کرد: هر چهار گزینه را بررسی کنید؛ هنگام پاسخ گویی به تست‌ها حتما چهار گزینه را با دقت بخوانید، زیرا بعضی اوقات گزینه آخر همه موارد است و داوطلبی که در این شرایط با دیدن اولین گزینه آن را علامت زده باشد به این تست پاسخ اشتباه داده است؛ بنابراین چهار گزینه را دقیق بخوانید، در مورد تست‌هایی که در صورت آن‌ها درست‌ترین گزینه را از شما خواسته اند به نکته فوق توجه کنید.

علاالدینی شورمستی ادامه داد: تست‌های وقت گیر را رها کنید؛ اگر در حل تستی متوجه شدید که این تست بیش از چند دقیقه وقت شما را به خود اختصاص داده و به جواب درست نرسیده‌اید، آن را رها کرده و به سراغ سوال بعدی بروید.

2323

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 85



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها