محسن کوهکن، نایب رئیس‌جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره لزوم اقدامات مسئولان جهت ایجاد زمینه‌ای برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: کافی است مردم به این باور برسند که مسئولان اجرایی و دولتی کمر همت به حل مشکلات اقتصادی‌شان بسته‌اند. مردم ما مردمی هستند که اگر در گفتار و رفتار صداقت ببینند، ولو کارها هم به صورت مطلوب صد در صدی انجام نشود، قدردان خواهند بود.

جبهه پیروان خط امام و رهبری به تعامل با جناح مقابل هم تاکید دارد

نایب رئیس‌جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های انتخاباتی این جبهه گفت: ما هنوز به صورت جدی ورود نکردیم اما آنچه بنده از مجموع صحبت‌ها برداشت کردم به فرمایش مقام معظم رهبری مربوط می‌شود که آن بحث اتحاد و اتفاق است و این مسیر قبلا هم طی شده است. ما به روحیه تعامل و همگرایی با همفکران خود و حتی با جناح مقابل هم تاکید داریم. اگر بتوانیم با حفظ استقلال خود با جناح مقابل‌مان مناظره و نقاط اشتراک و اختلاف خود را احصا کنیم و ملت هم از آن اطلاع داشته باشند، باعث می‌شود مردم در انتخابات برای برگزیدن گرایش‌ها دید بازتری داشته باشند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تنش‌ها هم کم می‌شود. باید توجه داشته باشیم از تنش‌های بین جریان‌های سیاسی چیزی عاید مردم نمی‌شود اما بحث‌های کارشناسی، قوی و علمی و منطقی می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک کند.

باهنر، ابوترابی را سوگند داد که به جایش کاندیدا شود

وی در بیان خاطره‌ای از مجالس گذشته گفت: نمایندگان یک‌ سال برای انتخابات هیات رئیسه مجلس در فراکسیون به دونفر رای دادند و برادری دیگر دو یا سه رای بیشتر از آقای باهنر کسب کرد. باهنر اگر در صحن علنی کاندیدا می‌شد حتما رای می‌آورد اما به هیچ عنوان ورود پیدا نکرد و گفت بنده آدم تشکیلاتی هستم و اینگونه نیست که خرد جمعی را تنها آنجایی که به نفعم باشد بپذیرم بلکه خرد جمعی را همه‌جا قبول دارم. در نتیجه ایشان حاضر به انجام این کار نشد و در ادامه زمانی که دید آن شخص ممکن است در صحن رای نیاورد، شروع کرد و برای او کار کرد.

کوهکن گفت: داستانی دیگر وجود دارد که تنها شاهدش من بودم. یک سال بعد از آن ماجرا برای انتخابات هیات رئیسه در فراکسیون ما آقای باهنر و آقای صدر رای آوردند و آقای ابوترابی رای نیاورد. آقای باهنر زمانی که جلسه فراکسیون تمام شد به دفتر آقای ابوترابی رفت و من هم پشت سر او بودم، ایشان آقای ابوترابی را سوگند داد و خواهش کرد که شما در صحن علنی بیایید و من حضور پیدا نمی‌کنم و به دوستان هم می‌گویم شما کاندیدا شوید و ما به شما رای می‌دهیم. ببینید کسی که در فراکسیون رای آورده و فردا می‌خواهند در صحن علنی برایش به عنوان نائب رئیس اول رای بگیرند با تمام وجود به احترام آقای ابوترابی می‌گوید شما این کار را بر عهده بگیرید و آقای ابوترابی هم به هیچ عنوان قبول نکرد.

برخی التماس می‌کنند ما را برای فلان مسئولیت معرفی کنید

این عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم گفت: می‌خواهم بگویم این افراد در نظام ارزش دارند. داریم فرد یا افرادی را که در نظام جمهوری اسلامی خودشان را برای یک مسئولیت به آب و آتش می‌زنند. داریم کسانی را که التماس می‌کنند ما را برای فلان مسئولیت معرفی کنید اما از نظر من این اولین نقطه ضعف این گونه افراد است چون در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت باید به سراغ اشخاص برود و اگر مسئولیت به دوش یک شخص گذاشته شد با تمام قدرت آن را انجام دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مورد دیگری وجود دارد و به این دلیل که امسال صدا و سیما نشان داد آن را بیان می‌کنم. زمانی که بعد از رحلت حضرت امام بحث رهبری و جایگاه ولی فقیه پیش آمد مقام معظم رهبری در مجلس تلاش کرد که مسئولیت به سمت و سوی ایشان نیاید. زمانی که مشخص می‌شود حضرت امام(ره) حرفی را در مورد ایشان گفته بودند ایشان از کسانی که این حرف را شنیده‌اند به این مضمون درخواست می‌کنند یا به عبارتی سوگند می‌دهند که این را جایی مطرح نکنید. ایشان می‌خواهد که این حرف پخش نشود. اما زمانی که دیگران این حرف را در مجلس خبرگان پخش می‌کنند و زمانی که مجلس خبرگان رای می‌دهند و این مسئولیت سنگین به دوش ایشان گذاشته شد، همه متوجه حالت ایشان شدند که این بار چقدر سنگین است. بنده احساس کردم ایشان به خود لرزید. اما وقتی این مسئولیت به عهده ایشان گذاشته می‌شود برای ایفای این مسئولیت از نهایت قدرت در هر زمینه‌ای برخوردارند و توکل‌شان بر خداست و به خاطر خدا وارد می‌شوند و نهایتا هم خدا کمکشان می‌کند.

در جلسات گفت‌وگوی ملی قرار نیست باهنر و عارف مثل هم شوند

وی در پاسخ به این سوال که محمدرضا باهنر به عنوان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اخیرا تایید کرده است که در جلسات گفت‌وگوی ملی شرکت می‌کند نظر شما درباره این نوع گفت‌وگوها چیست و آیا گفت‌وگوی ملی در مجلس هم آغاز شده است یا نه؟ گفت: بنده اطلاعی از محتوای این جلسات ندارم اما گفت‌وگو بسیار خوب است و اگر کسی بگوید که بنده مخالف گفت‌وگو هستم، این عقیده انسان را به تعصب کور و به سمت و سوی دگماتیسم می‌برد و در نتیجه این حرف پسندیده‌ای نیست. در مقابل، افراد هم نباید احساس کنند وقتی آقای باهنر و عارف با هم صحبت کردند این دو قرار است مثل همدیگر شوند. بنده با همه تعاریفی که از آقای باهنر می‌کنم ممکن است ایشان در بعضی زمینه‌ها نقطه نظراتی داشته باشند که بنده آن را قبول نداشته باشم.

باهنر ویژگی‌های ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارد

کوهکن گفت: ما باید در جامعه یاد بگیریم که افراد را صفر و صد نبینم. هر چند که بنده ایشان را قبول دارم اما اختلاف‌نظر هم داریم و به این دلیل که ایشان هم علاقمند است، خیلی جدی با هم بحث می‌کنیم. یکی از موارد اختلاف نظر ما که زمانی در جمعی مطرح شد و من از دیدگاه خود دفاع کردم و ایشان نیز سکوت کرد، این بود که بنده به جد معتقد بودم و الان هم معتقد هستم که یکی از افرادی که اکثریت قاطع ویژگی‌های مثبت برای ورود به عرصه ریاست جمهوری را دارد، آقای باهنر است. اما ایشان ورود پیدا نمی‌کند تشخیص من است یکی از دلایلی که ایشان ورود نمی‌کند این است که ریاست جمهوری را امری سطحی نمی‌بیند که تبلیغات کند و کلید و درب نشان دهد و فردا طور دیگری عمل شود، بلکه او عمق گرفتاری‌ها را می‌داند و متوجه است که بعضی از مشکلات نهادینه شده و حل آن وقت می‌برد و مسئولیت سنگینی است.

نایب رئیس‌ جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بنده معقتدم ایشان ویژگی‌های خاصی دارد و در جلسه‌ای با حضور مرحوم حبیبی بنده این ویژگی‌ها را برشمردم و گفتم شما چه کسی را سراغ دارید که بعد از چند دوره حضور در مجلس و تشخیص مصلحت نظام اطلاعاتش در همه بخش‌ها به اندازه ایشان کامل باشد؟ وقتی کسی مثلا در نهادی امنیتی کار کرده رئیس‌جمهور می‌شود در این عرصه باید با بخش‌های مختلف مثل کشاورزی و بهداشت و… تعامل کنند تا به شناخت نسبی برسد. بنده گفته‌ام یکی از سخت‌ترین مدیریت‌ها مدیریت مجلس است و در زمان بودجه هم معروف بود که می‌گفتند کار خیلی کند پیش می‌رود در نتیجه فرمان را به آقای باهنر بدهیم. ایشان هم یکی از ویژگی‌هایش تیز بودن است و کسی نمی‌تواند کلاه سرش بگذارد و خیلی زرنگ است و حواسش جمع است.

یقین دارم باهنر برای انتخابات مجلس با صد در صد ظرفیتش به صحنه می‌آید

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: بنده در این مورد با آقای باهنر صحبت نکردم اما یقین دارم برای انتخابات مجلس و برای اینکه یک مجلس خوب و قدرتمند شکل بگیرد که بتواند مشکلات مردم را حل کند با صد در صد ظرفیتش به صحنه می‌آید. اما ممکن است الان سکوت کند و فردا که زمان ثبت‌نام است ناپدید شود و زمان یک هفته‌ای ثبت نام که به پایان رسید ظاهر شود و معلوم شود که ثبت‌نام هم نکرده است.

امیدی به احمدی‌نژاد نداریم/ اقلیت انگشت‌شماری از اطرافیان احمدی‌نژاد حاضرند دوباره با او کار کنند

وی در ادامه درباره لاریجانی هم گفت: آقای لاریجانی یک ظرفیت است و ما نباید به دنبال حذف باشیم. ما ملاک و معیار داریم، کسانی که از چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری زمان مسئولیت این افراد تعیین کرده عدول کرده‌اند و خارج شده‌اند ما با آنها دعوا هم نمی‌کنیم و در این دایره نمی‌آوریم و می‌گوییم کنار. ما با رئیس‌جمهور قبلی این طور برخورد می‌کنیم، دیدگاه من این است. در مورد رئیس‌جمهور قبلی به خاطر تکرر ایرادات و اشتباهاتش به هر جهت دیگر به او امیدی نداریم. البته از خودش امید نداریم اما از خداوند امید داریم که انشاالله همه را مشمول هدایت خودش قرار دهد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا امکان ائتلاف جبهه پیروان یا سایر جریان‌های اصولگرا با آقای احمدی‌نژاد وجود دارد یا خیر گفت: فرق آقای احمدی‌نژاد با دیگران این است که الان آن دو مجموعه‌ای که در دو دوره ریاست جمهوری‌اش بوده‌اند همه را یک جا جمع کنید و بگویید شما چند درصدتان حاضرید دوباره با او کار کنید یک اقلیت انگشت‌شمار جواب مثبت می‌دهند اما دولت‌های دیگر مثل دولت آقای روحانی و دوره‌های قبل‌تر را جمع کنید به نظر من اکثریت‌شان حاضر هستند ( با روسای جمهورشان ) دوباره کار کنند.

ادب، احترام و تواضع خاتمی مثال‌زدنی است

کوهکن گفت: در ارتباط با آقای احمدی‌نژاد اگر کسی بگوید ایشان مطرود است و هیچ رایی در جامعه ندارد این حرف غلط است و کسانی که این چنین فکر می‌کنند چشمانشان را بر روی واقعیات می‌بندند؛ چراکه شما الان هم به روستا بروید می‌گویند همین یارانه را هنوز از آن رئیس‌جمهور داریم و این ذهنیت بخشی از جامعه است. صددرصد ویژگی‌های آقای احمدی‌نژاد که منفی نبود ما حتی نمی‌گوییم صفر تا صد آقای خاتمی هم منفی بوده به هر حال آقای خاتمی یک ویژگی داشته که شاید بعضی از دیگران نداشتند که از جمله آن ادب و احترام و تواضع ایشان است که می‌توان آن را مثال زد. آقای خاتمی با اینکه می‌داند من در انتخابات دوم خرداد با تمام قوا از رقیبش حمایت کردم اما وقتی همدیگر را دیدیم بسیار محترمانه لطف دارد و هم من به او احترام گذاشتم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درباره احمدی‌نژاد صحبت کنیم باید بگوییم پیگیر بودن او در کارها یک حسن است برخی هم می‌گویند در کار کمی اگر کیفیت نباشد فایده ندارد و این هم درست است به همین دلیل است که اگر از من سوال کنید آرزو دارید رئیس‌جمهور بعدی چه کسی باشد، می‌گویم رئیس‌جمهوری که محاسن روحانی، احمدی‌نژاد، خاتمی و مرحوم هاشمی را داشته باشد و معایب هیچ کدام را نداشته باشد و این رئیس‌جمهور ایده‌آل من است.

۲۷۲۱۲

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 69



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها