kia-k5

کیا اپتیما با ظاهری جدید برای سال ۲۰۲۱ وارد بازار می شود

نمای ظاهری

کیا طراحی جدیدی را برای خودروی میان رده اپتیما در نظر گرفته است و ان را منتشر کرده است. از برجسته ترین ویژگی های این خودرو می توان به جلو پنجره جدید این خودرو اشاره کرد.

فرم اصلی مدل قبلی را همچنان حفظ کرده است ولی چراغ های جلو به کلی تغییر کرده اند. چراغ های LED با الگوی Z که برای اولین بار در کیا کادنزا استفاده شده بود در این مدل بکار رفته است.

بر روی کاپوت قسمت های برجسته ای به چشم می خورد که باعث زیباتر شدن این خودرو شده است. بدنه فرم کشیده تری پیدا کرده است و ارتفاع خودرو با توجه به تصاویر و مقایسه با نسل قبلی کوتاه تر به نظر می رسد.

یکی دیگراز قسمت هایی که در عکس های منتشر شده جلب توجه می کند قسمت انتهایی خودرو است.

kia-k5

تغییرات ظاهری خودرو

نمای عقب نیز دچار تغییراتی شده است یکی از این تغییرات اصلی چراغ های عقب این خودرو هستند که به صورت یک پارچه در قسمت انتهایی خودرو قرار گرفته اند. نماد اپتیما همچنان در قسمت مرکزی این قسمت به چشم می خورد.

یک خطوط کرومی رنگ از ابتدای درب های جلو شروع  و تا قسمت صندوق خودرو ادامه پیدا می کند این خطوط در نسل قبلی نیز موجود بود و فقط تا درب های اتومبیل شامل می شد.

نمای جانبی نیز کمی برجسته تر به نظر می رسد و با نبودن دستگیره درب ها ظاهری زیباترپیدا کرده است البته این ها برای تبلیغات است و به احتمال زیاد شاهد همان دستگیره های قبلی اپتیما خواهیم بود.

kia-k5

شیشه های درب ها بدون قاب ظاهری زیباتر پیدا می کنند و در کل می توان امتیاز قابل قبولی به نمای ظاهری این خودرو داد. با این حال تا زمان عرضه این خودرو و به نمایش درامدن ان باید صبر کرد تا جزئیات دقیق تر این خودرو به نمایش دربیاید.

نمای داخلی

نوبت به نمای داخلی این خودرو می رسد در این قسمت شاهد کابینی به روز شده هستیم که از فرم جدیدی برخوردار است. صفحه کیلومترهای LED دیجیتال جایگزین کیلومترهای عقربه ای انالوگ شده اند و مانیتور بزرگ تری که جایگزین نسخه قدیمی شده است از تغییرات داخلی این خودرو محسوب می شوند.

همانند مرسدس و BMW مانیتور به سمت راننده متمایل شده است و کابین فرم این خودروها به خود گرفته است در این کابین جدید دیگر شاهد دکمه های زیاد نسخه قبلی نیستیم و ظاهری نسبتا ساده و لوکس دارد.

اهرم تعویض دنده به شکل گرد تغییر کرده است و ورودی های هوا نیز باریک تر شده اند. نمای داخلی نیز همانند نمای بیرونی قابل قبول است و امتیاز نسبتا خوبی را می توان به طراحان هیوندای برای طراحی این خودرو داد.

زمان نمایش و عرضه این خودرو هنوز توسط هیوندای منتشر نشده است ولی به احتمال خیلی زیادی در اینده ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد و بعد از ان ما باید شاهد خودروهای به روزتر و زیباتری از هیوندا باشیم زیرا اپتیما نسل جدید را می توان شروع فصل جدیدی از طراحی های هیوندا در نظر گرفت.

منبع: motor1

نوشته کیا اپتیما با تغییراتی جدید در سال ۲۰۲۱ عرضه می شود اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 102



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها