optima

کیا اپتیما ۲۰۲۱ خودروی جدید گروه کیا که به تازگی در بازار عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم تا این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

در سال ۲۰۱۹ تعداد نسبتا بالایی از خودروها در بازار به فروش رفتند. دراین بازار سهم خودروسازان کره جنوبی با معرفی کردن محصولات جدید در حال افزایش است. کیا تلورید یکی از این خودروها بشمار می رود که تقریبا در ردیف خودروهای پر فروش کراس اوور قرار گرفت.

optima

رقبا

بعد از ان نوبت به نسل جدید کیا اپتیما می رسد خودرویی که به مدل ۲۰۲۱ شناخته می شود و می تواند به عنوان یکی از خودروهای پر فروش این کمپانی در کنار سایر محصولات برای کمپانی کیا یک فرصت شگفت انگیز فراهم کند.

این سدان میان رده متوسط – که در کره به عنوان K5 فروخته می شود – مزدا۶ را برای بهترین فضای داخلی و هوندا آکورد برای مهارت های همه جانبه به چالش می کشد.

optima

این کمپانی در حال حاضر هیچ برنامه ای برای فروش و فرستادن این خودرو به بازارهای امریکای شمالی تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ ندارد.

تست خودرو

در تست های اولیه این خودرو که  بین پایتخت کره جنوبی ، سئول و مرکز تحقیقاتی و توسعه Namyang صورت گرفت این نکته را متوجه شدیم که خودروسازان کره جنوبی در حال ساخت وسایل نقلیه خانوادگی عالی هستند.

optima

در حالیکه K5 با عبور از اقیانوس ارام و تبدیل شده به اپتیما تغییرات فراوانی داشته است اما نسخه نهایی این خودرو که قرار است ان را مورد بررسی قرار دهیم و در اینده در بازارهای امریکا به نمایش در بیاید طراحی فوق العاده ای دارد. این خودروی سایز متوسط توانسته همانند کیا تلورید طرفداران زیادی برای خود بدست بیاورد.

نمای ظاهری

فرم کلی بدنه در مقایسه با نسخه قبلی تقریبا یکسان به نظر می رسد ولی تغییرات اساسی در بخش جلویی و عقب خودرو صورت گرفته است.

در نمای روبه روی شاهد جلو پنجره ای جدید از کیا هستیم که به نوعی یک سبک اختصاصی را برای ان خودرو در نظر گرفته است ، ظاهری کشیده و اسپرت تر.  به طور کلی اپتیما ۲۰۲۰ در نمای جلویی شباهت بسیاری به ماسل کار های آمریکایی پیدا کرده است اما زیباترین و خاص ترین نکته در ارتباط با طراحی جلوی این خودرو چراغ های آن است

optima

چراغ ها

یکی از قسمت های قابل توجه چراغ های جلو این خودرو است که به فرم Z طراحی شده است و با کشیده شدن تا زیر کاپوت ها نیز ظاهری خشن به این خودرو بخشیده است.

سپر و کاپوت عضلانی تر دیگر تفاوت کیا اپتیما ۲۰۲۰ با مدل های قبلی به شمار می رود. در نمای جانبی طول نسبتا زیاد کاپوت، قوس بسیار زیبای سقف و ترکیب هنرمندانه آن با صندوق عقب اپتیما را اتومبیلی جذاب و البته لوکس تر از آنچه که هست نشان می دهند؛ یک نوار کرومی نیز که از روی ستون A آغاز شده و با عبور از قسمت فوقانی شیشه ها به زیر شیشه عقب منتقل شده، بر شدت این حس می افزاید.

تغییرات بدنه

در اپتیما ۲۰۲۱ تغییرات زیادی ایجاد شده از ابعاد گرفته تا نمای ظاهری که شکل جدیدی به این خودرو داده است. طول به اندازه ۵۰ میلیمتر افزایش داشته و در حالت کلی به ۴۹۰۵ میلیمتر رسیده است. عرض نیز ۲۵ میلیمتر رشد داشته تا در این قسمت اپیتما ۲۰۲۱ عرضی معادل ۱۸۶۰ میلیمتر داشته باشد. اما ارتفاع با کاهش ۲۰ میلیمتری به ۱۴۴۵ میلیمتر رسیده که این نشانگر ظاهری تهاجمی تر و اسپرت تر برای اپتیما بوده است.

رینگ های اسپرت ۱۷ تا ۱۹ اینچی برای این خودرو قابل سفارش است که کیا متناسب با نمای جلو و عقب این خودرو سعی کرده نمای قسمت های جانبی را نیز بهبود ببخشد.

کابین خودرو

اپتیمای جدید در نمای عقب نیز کاملا جذاب طراحی شده؛ در صندوق با لبه برآمده، چراغ LED یکپارچه باریک، شکاف های موجود در دو طرف سپر، دو خروجی اگزوز و دیفیوزر از المان های شاخصی هستند که این خودرو را اسپرت تر از قبل کرده اند.

کابین این خودرو باید جزو یکی برترین کابین های این خودروساز باشد و باید با بیشتر سلیقه های خریداران متناسب باشد.

کیا با اپتیما ۲۰۲۱ یک کابین فناورانه را معرفی می کند که ظاهر آینده نگر آن می تواند الگویی از محصولات سال های بعد کمپانی کره ای باشد.

کیا مانند بخش داخلی Mazda 6 سعی کرده است تا کابین اپتیما را با استفاده از مواد با کیفیت و طراحی زیبا تولید کند.

optima

استفاده از یک نوار زیبا چوبی رنگ در قسمت داشبورد این خودرو باعث زیبا تر شدن و تا حدودی با اضافه شده مانیتور بزرگتر به قسمت میانی داشبورد حس و حال خودروهای bmw و مرسدس را به این خودرو افزوده است.

تغییرات کابین

در بیشتر قسمت های داخلی این خودرو از روکش های صندلی تا روکش های درب این خودرو از رنگ سیاه استفاده شده است که با یک دست نشان دادن داخلی کابین محیطی متفاوت تر از بقیه خودروها برای سرنشینان فراهم می کند. استفاده از نوار کرومی که امروزه در بیشتر خودروهای جدید قابل مشاهده است در کنار رنگ سیاه داخل کابین یک ترکیب رنگ فوق العاده ای را تشکیل داده است.

 

مانیتور ۱۲٫۳ اینچی این خودرو جایگزین صفحه نمایش قبلی این خودرو شده است که با رابط گرافیکی بهتر و سیستم تاچ به روز تر امکان استفاده از بخش های مختلف این خودرو را برای شما فراهم می کند.

صفحه کیلومترهای LED نیز جایگزین نسخه قبلی شده اند و دمای اب ، فشار سنج ها و  سرعت سنج ها که در نسخه قبلی به صورت انالوگ بودند اکنون دیجیتالی شده اند.

به لطف سیستم های تعلیق پیشرفته این خودرو در جاده از سرو صدا های اضافی که به داخل کابین منتقل می شد خبری نیست و تا میزان قابل توجهی از انها کاسته شده است. یکی دیگر از بخش های خوب این خودرو سیستم های ترمز ان هستند که با فشردن پدال ان خودرو در مدت زمان کوتاهتری متوقف می شود.

پیشرانه

در حال حاضر یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است و می تواند نیرویی در حدود ۱۷۷ اسب بخار و ۱۹۵ فوت پوند گشتاور را تولید کند.

optima

Optima هر دو موتور و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خود را با طراحی هیوندا سوناتا به صورت مشترک انجام داده است.

نسخه ازمایشی برای ایالات متحده یک خودروی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری است و نسخه Optima Gt نیز با یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری مجهز خواهد شد که قادر است نیرویی برابر ۳۰۰ اسب بخار به کمک سیستم های توربوشارژ تولید کند.

optima

در جدول زیر مشخصات کامل این خودرو اورده شده است.

optima

منبع : motor1

نوشته کیا اپتیما ۲۰۲۱ : بررسی و تست خودرو اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 379



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها