سطح بالای هورمونهای مردانه در زنان باعث ایجاد موهای ضخیم در صورت و ریزش موی سر به صورت الگودار می شود. این حالت به عنوان آلوپسی آندروژنی و یا کچلی الگودار زنانه نامیده می شود. در زنان مبتلا به PCOS رشد دوباره موها به سختی اتفاق می افتد.

چگونه کیست تخمدان می تواند باعث ریزش مو شود؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال است که در آن هورمون های زن از تعادل خارج می شوند. این وضعیت تعدادی از کیست های تخمدان را به همراه تستوسترون بالا (هورمون مردانه)، کمبود تولید تخمک سالم و سایر اختلالات فیزیکی ایجاد می کند.

زنان مبتلا به PCOS معمولا دارای اختلالات نامنظم هستند و گاهی اوقات ممکن است عادت ماهانه آنها متوقف شود، آنها با مشکل بارداری مواجه می شوند، به سختی کاهش وزن خواهند داشت، روی صورت آن ها آکنه تشکیل می شود (قرص اسپیرونولاکتون و نحوه مصرف آن)، ممکن است موهای بیش از حد روی صورتشان وجود داشته باشد، ممکن است از افسردگی و نوسانات خلقی رنج ببرند.

استرس و تغییر سبک زندگی یکی از دلایل اصلی PCOS در زنان است. کیست تخمدان می تواند با مشکل تیروئید (اغلب کم کاری تیروئید) همراه باشد. تشخیص PCOS با انجام اولتراسونوگرافی لگن، آزمایش خون برای سطوح استروژن، سطوح تستوسترون، هورمون تحریک کننده فولیکول و سطح هورمون لوتئینیزه تایید می شود. PCOS همراه با مشکل اساسی تیروئید اغلب به مشکلات ریزش مو و وزن منجر می شود.

کمبود مواد مغذی همراه با PCOS مانند سطح پایین آهن، کمبود ویتامین B12 و سطوح پایین ویتامین D3 می تواند ریزش مو را تقویت کند.

مدیریت هومیوپاتی از کیست تخمدان و ریزش مو

داروهای هومیوپاتی در PCOS و ریزش مو واکنش خوبی در دراز مدت نشان می دهند. داروهای متعارف برای PCOS هیچ درمان خاصی ندارند، اما دارویی هستند که تشکیل کیست را مهار می کنند و استفاده طولانی مدت می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود. از بین بردن بیماری مهم تر از از بین بردن علائم است. هومیوپاتی PCOS را بسیار موثر و بدون عوارض درمان می کند.

هومیوپاتی یک مشکل پزشکی جامع است و بیمار و همچنین آسیب را درمان می کند. از این رو کیست تخمدان و ریزش مو می تواند به طور همزمان در هومیوپاتی بدون مصرف داروی مختلف درمان شود. هومیوپاتی به منظور جلوگیری از عود بیماری و موفقیت در درمان موارد کیست تخمدان و ریزش موی سر استفاده می شود. هومیوپاتی از عود بیماری جلوگیری می کند.

استرس در زنان علت اصلی کیست تخمدان و ریزش مو است و می تواند با هومیوپاتی به راحتی درمان شود.

هومیوپاتی نه تنها تمام مشکلات جسمی را مورد توجه قرار می دهد، بلکه ذهن را هدف قرار می دهد و به آرامی توازن ذهن و بدن را بازسازی می کند – بنابراین بیمار به طور کلی درمان می شود. هومیوپاتی دارویی مانند Thuja Occidentalis و Sabal Serrulata است که در درمان ریزش مو بسیار موثر بوده است. این دو داروی هومیوپاتی با عمل طبیعی مهارکننده DHT ذکر شده است، به عنوان مثال آنها ریزش مو ناشی از DHT را بدون عوارض جانبی کنترل می کنند.

راهنمایی های لازم در ارتباط با ریزش مو ناشی از کیست تخمدان

  •  فعال باشید، به طور منظم ورزش کنید تا متابولیسم شما افزایش یابد و به شما در بهبود علائم PCOS کمک کند.
  •  موهای خود را با شامپوهای ملایم به صورت روز در میان بشویید تا روغن پوست سر تحت کنترل باشد و از شوره سر جلوگیری شود.
  •  از خوردن غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید زیرا کیست تخمدان و موهای زائد را تشدید می کنند (برای تنبلی تخمدان چه بخوریم).
  •  از مصرف قند، آب میوه و نوشابه اجتناب کنید چون مقاومت انسولینی که باعث کیست تخمدان می شود، بدتر می شود.
  •  از مصرف الکل و سیگار اجتناب کنید. سیگار کشیدن و الکل می تواند موجب کاهش وزن شود. آنها همچنین باعث عدم تعادل هورمونی می شوند که PCOS را بدتر می کند.
  •  دانه های کتان و سویا را به رژیم غذایی خود بیفزایید. دانه های روغنی برای ریزش مو مناسب هستند، در حالی که سویا برای تعادل هورمونی و ریزش مو مناسب است.
hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 144



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها