به گزارش بخش ورزشی ، کارلوس کی‌روش ظهر امروز قبل از دیدار تدارکاتی با بولیوی در نشست خبری این مسابقه حضور یافت و صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن در ادامه آمده است:

عذرخواهی از خبرنگاران

بابت چند دقیقه ای که تاخیر داشتم، عذرخواهی می کنم. به دلیل جلسه هماهنگی این اتفاق پیش آمد. دلایل حضور ما در اینجا مشخص است. دلیل اصلی مان ارزش دادن و توجه ما به دیدار ایران و بولیوی است.

امیدوارم هواداران فردا ورزشگاه بیایند

مطمئنا بازی خوبی را فردا مقابل تیم خوب بولیوی خواهیم داشت. این تیم بازیکنان خیلی خوبی دارد؛ مخصوصا دوبازیکن این تیم که از بقیه سرتر هستند. آنها مقابل ما مطمئنا بازی خوبی ارائه خواهند داد و این فرصت خوبی برای بازیکنان ما خواهد بود تا بازی خوبی انجام دهند. این اولین بازی ما بعد از جام جهانی در تهران است. امیدوارم هواداران به ورزشگاه بیایند. بازی زیبایی باشد و لذت ببرند.

تیم ملی تغییر تاکتیک نمی دهد

در حال حاضر تغییرات بسیار بزرگ در بعد تاکتیکی نخواهیم داشت. چون زمان کم است و مطمئنا بازی های ما در جام ملت های آسیا نوع متفاوتی از بازی را به حریفان دیکته خواهد کرد. ما باید آمادگی کامل داشته باشیم. البته راهکارهای مناسبی هم داریم. مطمئنا هوشمندانه و منطقی نبود که بخواهیم پایه های اصلی عملکرد تیم در جام جهانی را نادیده بگیریم. باید از آنها که در جام جهانی بودند، استفاده کنیم تا در جام ملت ها موفق شویم.

مهره های اصلی جام جهانی را در امارات بازی می دهیم

همانطور که در جام جهانی ملاحظه کردید، بازیکنان ما مقابل پرتغال و اسپانیا و بازیکنان ستاره حریف توانستند کار بزرگی را انجام دهند. همین مهره ها را در جام ملت ها نیز استفاده خواهیم کرد. دقیقا به همین منظور ما بازی های تدارکاتی و آماده سازی مان را خواهیم داشت. اولین بازی ازبکستان بود که انجام شد و این روند ادامه دارد.

استراتژی برای جام ملت ها چیست؟

بیشتر از ۴۰ سال است که از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا می گذرد. سوالی که شما مطرح کردید، در ابتدای این اردو درباره اش کاملا شفاف صحبت کردیم. این سوال خیلی خوب است؛ ما باید بدانیم که کجا و در کدام زمینه باید موفق شویم؟ جایی که خیلی های دیگر در سال های قبل آمدند و متحمل شکست شدند. مساله اول که باید به آن بپردازیم این است که چرا در ۴۰ سال گذشته نتوانستیم به موفقیت برسیم؟

آیا می خواهید در جام ملت ها سردرد داشته باشیم؟

ما باید خاضعانه، سربه زیر و با فروتنی اشتباهات خود را بپذیریم. نقاطی که در آن قوی نیستیم را شناسایی کنیم. همه باید به یاد داشته باشیم که اگر می خواهیم در جام ملت ها به موفقیت برسیم، باید در دوره آماده سازی کار متفاوتی انجام بدهیم. یک مثال برایتان بزنم. ما در شرایط خوبی هستیم. در شرایط سلامتی هستیم. از شرایط گذشته خیلی بهتر هستیم. ولی هنوز تعدادی موضوع برای سردرد داریم. سوال اینجا است آیا شما می خواهید مسکن ها را قبل از جام ملت ها به ما بدهید یا بعد از جام ملت ها؟ آیا شما می خواهید ما جام ملت ها را با سردرد سپری کنیم؟ یا می خواهید قبل از مسابقات مسکن بدهید تا در جام ملت ها سردرد نگیریم؟

بازیکنانم مثل همیشه متعهد هستند

در حال حاضر ما کار خودمان را انجام می دهیم اما منتظر مسکن ها و داروها هستیم. وقتی آن را بگیریم، همه چیز بهتر می شود. استراتژی ما باید این باشد که تیم و بازیکنان راضی باشند. باید انگیزه خوبی داشته باشند. تمامی بازیکنان من مثل همیشه متعهد هستند. در حال حاضر باید فقط روبه جلو حرکت کنیم و برنامه آماده سازی مان را اجرا کنیم.

خواستم به پک بیایید و به مردم بگویید اینجا چه فضایی دارید

من برای جابه جا کردن محل نشست خبری دلیل داشتم. سوءتفاهم نشود اما من هر کاری در زندگی حرفه ای ام انجام می دهم برایش دلیلی دارم. دلیل اولی که تصمیم گرفتم کنفرانس مطبوعاتی اینجا باشد، به خاطر این بود که دوستان رسانه ای اینجا تشریف بیاورند. شما افرادی هستید که مستقیما با هواداران و مردم در ارتباط هستید. من می خواهم شما وقتی با هواداران صحبت می کنید این را منتقل کنید که شما هم جزوی از خانواده ما هستید. این مکان برای تعداد محدودی از افراد که بخواهند اینجا بیایند و لذت ببرند، ساخته نشده است. اینجا ساخته شد تا در خدمت فوتبال ایران باشد. از شما خواهش کردم که اینجا بیایید تا شرایط را احساس کنید.

پک مکانی است برای ادای احترام به مربیان و بازیکنان فوتبال ایران

دلیل دوم در این خصوص هم این است که متفاوت از کلمه احترام است. اگر به این ساختمان با دقت نگاه کنید، می بینید که احترامی است به فوتبال ایران. در هر گوشه از این ساختمان شما تصاویر افرادی را دارید که حقیقتا آنها فوتبال ایران را ساختند. بازیکنان، مربیان و کسانی که سخت کار کردند. هر گوشه و هر قسمت از این ساحتمان ادای احترامی است به مربیان و بازیکنانی که برای فوتبال ایران خدمت کردند. به همین دلیل کنفرانس خبری اینجا برگزار شد تا شما با اهالی فوتبال این مطلب را در میان بگذارید که این ساختمان مکانی است برای ادای احترام و تقدیر و تحسین. شما تصاویری از بازیکنانی که بیشتر از ۱۰۰ بازی ملی داشتند، تصاویر مربیان لیگ، گالری صحنه های پیروزی و خاص فوتبال ایران را می بینید. ما این کار را در کنار خانواده فوتبال ایران انجام دادیم.

چرا سیدجلال کنار گذاشته شد؟

مطمئن هستم ترجمه ای که در اختیارم قرار داده شده، دقیق است. شما گفتید برخی بازیکنان از تیم ملی ایران کنار گذاشته شدند. استفاده از این مدل کلمات سخت است و شاید مناسب اینجا نباشد. شما تنها در لحظه ای می توانید از عبارت کنار گذاشته شدن استفاده کنید که کسی صاحب پیراهن یا جنسی باشد. یک بازیکن در تیم ملی اینگونه نیست که از تیم ملی ایران کنار گذاشته شود. این نگرش اشتباهی است. تیم ملی و تیم های ملی و پیراهن های تیم ملی تنها چیزی است که تا ابد باقی خواهد ماند. در بازه های زمانی مختلف بعضی بازیکنان این حق را خواهند داشت تا بدنشان را در این پیراهن ها قرار دهند. همین جا که نشستیم با بازیکنان چشم در چشم صحبت کردم.

اگر مقدور بود ۴۶ بازیکن انتخاب می کردم

وظیفه اصلی مربیگری تصمیم گیری است. اگر مقدور بود به جای ۲۳ بازیکن، ۴۶ بازیکن انتخاب می کردم. وقتی من یا هر مربی دیگر مجبور هستیم ۲۳ بازیکن انتخاب کند، مطمئنا برخی بیرون از لیست می مانند. اما این به معنای احترام کمتر نیست. شما درمورد بازیکنی صحبت می کنید که عکسش بالای سر ما است.(کی‌روش به عکس سیدجلال حسینی اشاره کرد که دقیقا بالای سرش نصب شده است) ایشان تاریخ سازی کرد، او با من در تیم ملی ایران حضور داشت و در یک تصمیم بنده اعتقاد دارم بعضی از بازیکنان نفرات اول من برای حضور در ترکیب هستند. من در ذهنم دارم که در هر لحظه اگر احتیاج باشد، در تیم ملی به روی بازیکنی مانند سیدجلال حسینی همیشه باز خواهد بود. مخصوصا با چهره ای که او دارد.

رو به جلو نبودم، علی دایی به جای سردار در تیم ملی بود

باید به آینده هم فکر کنیم و روبه جلو حرکت کنیم. اگر روبه جلو حرکت نمی‌کردیم احتمالا سردار آزمون اینجا نبود، علی دایی اینجا نشسته بود! از سردار هم عذرخواهی می کنم؛(کی‌روش روبه سردار آزمون کرد و ادامه داد) اگر من نمی‌خواستم به آینده فکر کنم الان تو اینجا نبودی و علی دایی جایت نشسته بود. این فوتبال است، بازیکنان می آیند و می روند. ولی خیلی مهم است همانطور که سیدجلال حسینی در برنامه نود اشاره کرد، این تصمیمات را باید محترم شمرد. شما شاید مخالف و شاید موافق باشید، اما نمی توانید جایگاه بازیکن بزرگی مثل سید جلال حسینی را تضعیف کنید. ایشان یکی از بهترین بازیکنان و کاپیتان های ما بودند و در ۷ سال گذشته جزو بهترین ها بودند. او همیشه جایگاهش در تیم ملی را دارد، البته یک دلیل خاص وجود دارد که او همیشه جای خاصی از قلبم را تسخیر کرده است. همانطور که می دانید شماره او ۴ است و با حضور سیدجلال حسینی و با تیم ملی ایران من به چهارمین صعودم به جام جهانی رسیدم. شما این را نمی دانید ولی بعد از دیدار با ازبکستان پیراهن جلال را برداشتم و به نشست خبری بردم.

کمک کنید تا هواداران به ورزشگاه بیایند

کی‌روش در پایان افزود: همه کمک کنید تا فردا هواداران برای تشویق تیم ملی ایران به ورزشگاه بیایند.

نوشته کی‌روش: سید جلال بخشی از قلبم است/ آینده‌نگر نبودم، علی دایی در تیم ملی بود اولین بار در / مهم. پدیدار شد.

مشاهده لینک کی‌روش: سید جلال بخشی از قلبم است/ آینده‌نگر نبودم، علی دایی در تیم ملی بود

hotnewsورزش5 سال پیش • dahio.com • 133



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها