بیانیه گام دوم رهبری بیانگر آن است که دور اول انقلاب دربرگیرنده تغییر نظام و تشکیل پایه‌های لشکری و کشوری نظام بوده است که اساس نظام تا حدودی تثبیت شد. مرحله دوم، مرحله از بین بردن کاستی‌ها است.

امروز مشکلات اقتصادی، نابسامانی‌های سرسام‌آور و بحران‌آفرینی در جامعه حاکم است. با وجود چوب لای چرخ کردن و ایجاد جنگ روانی کشورهای دیگر، بیشتر مشکلات ما داخلی است.

یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مربوط به تنظیم بازار است. این سازمان جز دلالی کار دیگری نمی‌کند. مرکبات کیلویی ۱هزار تومن را از تولیدکننده می‌خرد و با ۱۰هزار تومان وارد بازار می‌کند. واسطه‌ای که این مصیبت را بر سر ملت مظلوم ایران آورده، چه کسی است؟ سازمانی که بدون داشتن کوچک‌ترین  نقشی در تولید کالا، بازار را به فساد کشیده است.

با وجود آن که نظر بنده همیشه اصلاحی بوده و هست، انتقادهایی به دولت دارم و آن را مقصر اوضاع می‌دانم. آقای روحانی دلیل صادرات را ارزان بودن اجناس می داند. سوال بنده از ایشان این است که آقای روحانی مگر شما در بازار نیستید؟ مگر شما گوشت و میوه و حبوبات نمی‌خرید؟ در مملکتی که هم آب کافی وجود دارد و هم خاک حاصلخیز، عدس چرا باید کیلویی ۱۶هزار تومان باشد؟ طبق گفته امام جمعه بندرعباس، مگر آن که دیگر گوشت و مرغ را در خواب ببینیم.

آقای رئیس‌جمهور! کالای ایرانی را با پول ایرانی بسنج، نه اینکه قیمت نفت در فلان کشور را با ریال محاسبه کنی و در آخر تولیدات ایرانی را ارزان بدانی؛ سال ۶۶ تویوتا را در کویت خریدم ۳۵ هزار تومن. دینار کویت آن زمان ۴۵ تومان بود و اکنون نیز همین است. پول ما ارزان شده است؛. دلار را کرده‌اید ۱۴ هزار تومان و بنزین شده ۲۸ هزار تومان.۲ دلار آن‌ها قابل قیاس با پول ما نیست.

گرانی در کشور بیداد می کند و مردم با شکیبایی تحمل می‌کنند. اما متاسفانه وزیر کشاورزی با انکار وضع موجود، می‌گوید همه چیز هست و مشکلی برای عید نداریم؛ چه کنیم آقای وزیر که دست کوتاه است و خرما بر نخیل. بود یا نبود کالا در بازار اهمیتی ندارد، آن هنگام که استطاعت مالی برای خرید وجود نداشته باشد. عدم قدرت خرید مساوی است با عدم وجود کالا.

افتادن مسئولیت به دست نادانها مصیبت است اگر نمیدانید اما اگر میدانید و نادیده می‌گیرید، مصیبت دوچندان می‌شود؛ چرا به گونه ای رفتار می کنید گویی نمی‌بینید؟ به راه انداختن این حجم از استیضاح زشت نیست؟

بنابراین، گام دوم یعنی آن  که این نابسامانی‌ها و جنگ روانی بین مردم برطرف شود. هرکس نمی تواند از پس مشکلات برآید کنار بکشد. حتی رئیس‌جمور! وزیر کشاورزی اگر توانایی مدیریت ندارد، کناره‌گیری کند. وزیر صناع نیز به همین  منوال. قیمت پراید را می رساند به ۶۰ میلیون، سپس ۵ میلیون کاهش قیمت می دهد. دلیل چنین عملکردی چیست؟

چه شد که ارزش های انقلاب را فراموش کریدم؟ این میز و صندلی‌ها ماندنی نیست. خدا آیت الله مومن را رحمت کند. او امشب باید باید جوابگوی اعمالش باشد. دیگران هم همینطور.

*عضو مجلس خبرگان رهبری

۲۱۴۲۱۲

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 220



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها