برترین‌ها – ترجمه از سجاد جوهر دلوری: چرا باید برایمان مهم باشد؟ چرا که فرصت می‌یابیم پای خود را در کفش قوی‌ترین و شجاع‌ترین روح‌ها قرار دهیم. قلب موزه‌ها برای آموزش موضوعات مهمی که تاثیر مهمی بر دنیایمان داشته‌اند می‌تپد. چه تاثیر مهمی بزرگتر و گرامی‌تر از نجات جان انسان یا حیوان یا درمان آن‌ها از طریق سیستم‌های حمایتی یا جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها (اغلب توسط خودشان) میتوان یافت؟ همراه هم با چند نمونه از تشکیلاتی آشنا شویم که وقف این شده‌اند تا ما به خاطر داشته باشیم شغلهایمان چقدر خطرناک نیستند.

آتش‌نشانان

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

آتش‌نشانان، چون پروانه‌ی گرد شعله‌اند. همین عبارت لایق یک موزه است. مدیر موزه‌ی آتش نیویورک، گری اوربانوویچ قصد دارد تا اشخاص را به درون دیواره‌های انجمنی برادرانه هدایت کند که از قضا زیرکانه پیشرفت آتش‌نشانی به پیشه‌ای چندفرهنگی و فارغ از محدودیت‌های جنسیتی را نیز به رخ میکشد. این موزه رد انقلاب در مسائل مربوط به آتش را پیگیری میکند، از سیاست‌های بیمه‌ای هیندنبرگ و اتوموبیل‌های دلربایی که حکم ماشین آتش‌نشانی را داشتند و با بخار کار میکردند تا لباس‌های آتش‌نشانی مدرنی که میتوانید در این موزه امتحان کنید. حتی میتوانید در طبقه‌ی سوم این مجموعه به منظور برگزاری مهمانی و عروسی محل خود را رزرو کنید. یک موزه‌ی آتش‌نشانی استونیایی نیز هست که بسیار کوچکتر است، اما مجموعه‌ی آنتیک آن کم‌نماتر از این موزه نیست.


پزشکان ارتش

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

موزه‌ی بخش درمانی ارتش در قلعه‌ی سم هیوستون تکزاس آمریکا، یکی از محدود موسسات وقف شده در جهت گرامیداشت و آموزش درباره‌ی کار پزشکان نبرد است و آثار این شغل مهم را از سال ۱۷۷۵ تاکنون گرامی میدارد. بازدیدکنندگان می‌توانند تغییرات این شغل در طی زمان را بنگرند که البته تمرکز این موزه روی جنگ‌های جهانی و جنگ ویتنام و طوفان صحراست (جنگ خلیج در نتیجه‌ی حمله‌ی عراق به کویت) بر خلاف مانکن‌های معمول و حس تقدیس‌شده‌ی اکثر موزه‌های ارتش، این موزه تلاش دارد تا چهره‌ای تازه از جنگ به نمایش بگذارد، چهره‌ی تقلا برای نجات جان‌ها در میدان نبرد. اکثر مردم می‌دانند که زمانی درمان گلوله‌ای که به قسمتی غیرکشنده از دست اصبت میکرد اره بود. دیدن رسیدن انسان‌ها از تجهیزات پزشکی اولیه، چون اره به اعمال بیمارستانی احساسی کامل از پیشرفت به انسان میدهد.


بشردوستان و کارگران

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

یاری‌رسانان هرروزه خود را در معرض خشونت و بلایای طبیعی و بیماری قرار میدهند، درون ماموریتی خطرناک و ۱۵۰ ساله، آن هم فقط به منظور یاری رساندن به دیگران. موزه‌ی صلیب سرخ واقع در ژنو سوییس، در سال ۱۹۸۸ بنا شد و این تاریخ را مایه‌ی مباهات میداند. پس از عبور از یک پای بزرگ و سفید که بر پرده‌ی فیلم بخش حقوق‌بشر این موزه به نمایش درآمده و نماد لگدمال شدن این حقوق است به هزاران اثر از جنگ جهانی اول (عکس‌ها و ویدئو‌های گرفته‌شده در میدان نبرد) و فیلم‌های مرتبطی که ماموریت این موزه را بیان میکنند و همچنین ادبیات غنی جنگی بر میخورید. در یک قسمت جهانی بر روی یک کره طراحی شده که ابتکارات این موزه را به تصویر میکشد. لوح‌های نزدیک به آن تاریخ این سازمان را تشریح میکنند و نقض‌های تاریخی حقوق بشر و ترقی‌های معاصر جهانی مثل تولید واکسن فلج اطفال را نشان میدهند. تم نمایشگاه‌ها سه مشخصه را در بر میگیرد، دفاع از ارزش انسان، بازسازی ارتباطات خانوادگی و کاهش خطرات طبیعی.


خلبان‌های هواپیما‌های ملخی

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

مرکز کانادایی میراث هواپیماهای ملخی از سال ۱۹۸۷ وقف یادآوری سبک زندگی و تاریخچه‌ی خلبان‌های این نوع هواپیما شده است. خلبان‌هایی که با این نوع هواپیمای اولیه در آب و هوای کشنده و با سیگنال ضعیف و ارتباط محدود پرواز میکردند تا به شهرها، شکارچیان، کارگران نفتی و ماهی‌گیران در مناطق دوردست خدمت برسانند. این موزه در اونتاریو قرار دارد و از بیش از ۳۰ عدد از این نوع هواپیما‌ها نگهداری میکند که در میان تمی هنرمندانه و بیابانی به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. دو تالار و بخش شبیه‌سازی پرواز نیز دارد. بچه‌ها عاشق اینند که از سروکول هواپیما‌ها بالا بروند و هوانوردی (یا به اصطلاح خلبان‌بازی) کنند. در اینجا همچنین میتوان با افرادی واقعا شگفت‌انگیز ملاقات کرد و به صحبت پرداخت، شاید بپرسید چه کسانی؟ البته که با خلبان‌هایی که زندگیشان را وقف یاری‌رسانی به افراد سرگردان در دریای بیابان‌ها کرده‌اند.


ملوانان

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

موزه‌ی کشتی شکسته‌ی دریاچه‌های بزرگ تاریخ فجایای دریانوردی را با عنوان شایسته‌ی بهشت در میشیگان آرشیو میکند که در آن بقایا، عتیقه‌جات و ترمیم‌شده‌ی تکه‌های کشتی‌هایی، چون ادموند فیتزجرالد به نمایش گذاشته میشود.


گاوباز‌ها

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

موزه‌ی گاوبازی مادرید تاریخ یکی از سنت‌های خونین فرهنگی را در دل خود جای داده است.


فضانوردان

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

موزه‌ی شاتل فضایی کلمبیا با مصنوعات فاجعه‌ی کلمبیا) اشاره به انفجار فضانورد کلمبیا در سال ۲۰۰۳ در فضا و توصیفات افرادی که در تمیز کردن اثرات فاجعه نقش داشتند نشان میدهد که بزرگترین ماجراجویی‌های بشر با چه سرعتی قابل فروپاشی‌اند.


صیادان

گرامیداشت مشاغل سخت در موزه‌ها

موزه‌ی فِر‌تِرِید به بازدیدکنندگان حس خطرات زندگی صیادان آمریکایی و دیدن اسلحه‌های لوکس و لباس‌ها و تدارکات و شنیدن از عادات و داستان‌هایشان را ارائه میکند.

منبع: ozy

hotnewsسرگرمی5 سال پیش • dahio.com • 84



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها