به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،«مهدی جمال» در دیدار با فرماندار گرمسار افزود:معادن نمک گرمسار دارای قابلیت بالایی برای جذب گردشگر هستند و از این پتانسیل برای معرفی این شهرستان و جذب گردشگر استفاده می شود.

وی نزدیکی به پایتخت و جاذبه های تاریخی و طبیعی را از جمله ظرفیت های گرمسار عنوان کرد و گفت: سنگ نمک نیز رشته جدیدی در حوزه صنایع دستی گرمسار است و با استقبال خوبی روبرو شده است.

جمال با تاکید بر اینکه خرید صنایع دستی زمینه ساز اشتغالزایی است، افزود: با ترویج خرید صنایع دستی شهرستان گرمسار می توان، زمینه اشتغالزایی را فراهم کرد.

فرماندار گرمسار نیز در این دیدار با اشاره به جاذبه ها و قابلیت های شهرستان گرمسار، خواستار تقویت و مهرفی محور گردشگری شمال به جنوب گرمسار از بنه کوه تا قصر بهرام و منطقه بهورد در ایوانکی شد.

«داریوش طاهری» با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاهای گرمسار از جمله کهک و سنرد ، گفت: اهالی این روستاها نسبت به مرمت خانه های روستایی اقدام کرده اند و زمینه ساز جذب گردشگر شده اند.

وی با تاکید بر توجه به تبدیل منطقه سیاهکوه به عنوان محور گردشگری، افزود: برای رشد گردشگری هر منطقه باید به ظرفیت های همان منطقه توجه شود.

فرماندار گرمسار بر معرفی گرمسار به عنوان قطب نمک درمانی دنیا و کشور تاکید کرد و گفت: باید زیرساختهای لازم برای رشد گردشگری گرمسار فراهم شود.

طاهری خواستار تبدیل استان به مقصد گردشگری شد و افزود: توجه به رشد گردشگری گرمسار، زمینه ساز رشد گردشگری استان است.

وی از راه اندازی متروی البرز-گرمسار حداکثر تا نوروز سال جدید خبر داد و گفت: این پروژه، گردشگری استان را متحول می کند.

فرماندار گرمسار افزود: تقویت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به تحقق سیاستهای عمومی دولت کمک می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گرمسار نیز با تشکر از حمایتهای فرماندار گرمسار از حوزه گردشگری گفت: آمار بازدید گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از کویر گرمسار در دو سال اخیر دو برابر شده است.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 77



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها