به گزارش خبرآنلاین، صندوق بین‌المللی پول در این گزارش پیش بینی کرده است  در سال  ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی ایران به به ۴۶۳میلیارد دلار افزایش یابد.

 بر این اساس بخش غیرنفتی اقتصاد از رکود خارج شود و نرخ تورم کاهش و وضعیت بدهی دولت بهبود خواهد یافت.

 صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، اعلام کرد که رشد اقتصادی کشورهای منطقه به دلایل مختلفی هم‌چون کاهش قیمت نفت، کاهش رشد اقتصاد جهانی و کسری بودجه با کاهش مواجه خواهد شد.پیش بینی اخیر صندوق بین المللی پول نشان می دهد روند کوچک شدن اقتصاد ایران پس از دو سال متوالی به پایان می‌رسد. 

صندوق بین المللی پول

بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹ رشد منفی ۹.۵درصدی را تجربه کرده اما در سال ۲۰۲۰ اثر تحریم‌ها تخلیه خواهد شد و اقتصاد این کشور رشد صفر درصدی خواهد داشت.

همچنین ارزش تولید ناخالص داخلی ایران از رقم برآوردی ۴۵۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ مواجه خواهد شد و به ۴۶۳ میلیارد دلار خواهد رسید.این نهاد بین‌المللی تولید نفت ایران در سال جاری را ۲.۲۹ میلیون بشکه در روز برآورد کرده و پیش‌بینی نموده است در سال ۲۰۲۰ نیز تولید نفت ایران اندکی کاهش یابد و به ۲.۱۱ میلیون بشکه در روز برسد.پیش بینی شده است تورم در سال ۲۰۲۰ به ۳۱ درصد برسد . نرخ تورم در سال ۲۰۱۹ ۳۵.۷ درصد براورد شده است.

این نهاد بین‌المللی که کل ذخایر ارز و طلای ایران را در پایان سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰۱.۱ میلیارد دلار اعلام کرده بود برآورد کرده در پایان سال ۲۰۱۹ این رقم به ۸۵.۵ میلیارد دلار خواهد رسید .

وضعیت دیگر کشورها در گزارش صندوق بین المللی پول

در این گزارش تاکید شده است موریتانی با رشد ۶.۶ درصدی بالاترین رشد اقتصادی منطقه در سال ۲۰۱۹ را خواهد داشت. پس از این کشور نیز ترکمنستان با رشد ۶.۳ درصدی، ارمنستان و جیبوتی با رشد ۶ درصدی، ازبکستان با رشد ۵.۶ درصدی، مصر با رشد ۵.۵ درصدی و تاجیکستان با رشد ۵ درصدی دیگر کشورهای پیشتاز در رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ در منطقه خواهند بود.

لیبی با رشد منفی ۱۹.۱ درصدی، پایین‌ترین رشد اقتصادی منطقه در سال ۲۰۱۹ را خواهد داشت. پس از این کشور نیز ایران با رشد منفی ۹.۵ درصدی، سودان با رشد منفی ۲.۵ درصدی، فلسطین با رشد منفی ۱.۶ درصدی، الجزایر با رشد منفی ۱.۳ درصدی و عمان با رشد صفر درصدی دیگر کشورهای دارای رشد پایین خواهند بود.

در این گزارش هم‌چنین رشد اقتصادی عراق ۳.۲ درصد، عربستان ۰.۲ درصد، امارات ۱.۶ درصد، یمن ۲.۱ درصد، افغانستان سه درصد، آذربایجان ۲.۷ درصد و گرجستان ۴.۶ درصد پیش‌بینی شده است.

223223

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 12

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها