به گزارش ایسنا،  اسحاق جهانگیری عصر امروز(جمعه) در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های این استان و مناطق حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه و عملیات اطفاء حریق در این منطقه قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین از استاندار گهگیلویه و بویراحمد خواست از طریق هماهنگی مستمر با امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، امکانات و تجهیزات اطفاء حریق از جمله بالگردهای آبپاش را به منطقه اعزام کنند تا هرچه سریعتر شاهد مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش حریق در جنگل‌های مرز استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل ها و منطقه حفاظت شده خائیز در این استان ارائه کرد و از بسیج امکانات استان و تلاش برای اعزام تجهیزات برای مهار کامل آتش سوزی خبر داد.

اعزام یک گردان ارتش برای مهار آتش‌سوزی به جنگل‌های خسرج

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از اعزام گردان بلیات تیپ ۳۹۲ زرهی برای مهار آتش سوزی جنگل‌های خسرج خوزستان خبر داد.

 امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا) گفت: در ادامه روند مهار آتش سوزی جنگل های خوزستان از روز گذشته گردان بلیات تیپ ۳۹۲ زرهی با حضور در مناطق جنگلی خسرج به مهار آتش سوزی پرداخت.

وی افزود: به درخواست فرماندار شهرستان حمیدیه مبنی بر کمک رسانی به مهار آتش جنگل های خسرج در اطراف این شهرستان گردان بلیات تیپ ۳۹۲ زرهی خوزستان با اعزام یگ تیم کامل و نیروی انسانی مجرب  به منطقه در مهار آتش سوزی اقدام کرد.

جانشین نزاجا با اشاره به اینکه طرح مردم یاری از جمله برنامه های ارتش در کمک به ستاد بحران است خاطر نشان کرد: از روزهای گذشته که برخی از جنگل های استان کهکلویه و بویر احمد و بخشی از جنگل های استان خوزستان دچار حریق شد تیم های بلیات نیروی زمینی ارتش در قالب طرح مردم یاری به همراه دیگر ارگان‌ها جهت مهار آتش وارد عمل شدند و در مهار آتش نقش موثری را داشته‌اند.

امیر نعمتی ادامه داد: پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان در این حادثه از ابتدای حریق جنگل‌ها در این دو استان حضور دارد و با بیش از ده ها سورتی پرواز در مهار آتش سوزی اقدامات خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه مراتع طبیعی متعلق به تمام مردم است خاطر نشان کرد: تا زمانی که آتش سوزی جنگل ها ادامه داشته باشد نیروهای جان برکف ارتش با هماهنگی ستاد بحران استان حضور خواهند داشت و به مهار آتش‌سوزی خواهند پرداخت.

2727

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 7



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها