از قزوین؛ هدی حقیقی، معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه هویت جنسی یک حالت روان‌شناختی است که نمایانگر احساس فرد از مذکر یا مونث بودن خود است، اظهارکرد: افراد مبتلا به نارضایتی جنسیتی خود را متلعق به گروه جنسی مخالف می‌دانند و از وضعیت جنسی–بدنی خود ناراضی هستند.

او افزود: این افراد از اوایل کودکی تا بزرگسالی به خصوص در دوران بلوغ با مشکلات متعددی روبه رو می‌شوند؛ جنسیت متضاد آن‌ها با روحیه و عواطف آن‌ها همخوانی ندارد و افراد باید تن به پذیرش جنسیتی بدهند که از آن منزجرند؛ لذا برای پیدا کردن جایگاه واقعی خود در اجتماع دنبال روان درمانی، درمان هورمونی و اعمال جراحی می‌روند که خود با مسایل و مشکلات مختلفی همراه است.

حقیقی گفت: نارضایتی جنسیتی از سال‌های گذشته جزء اختلالات روانپزشکی است و چون بر یکی از محوری‌ترین مفاهیم وجودی انسان یعنی جنسیت وی دست گذاشته است رنج بی پایانی بر مبتلایان وارد می‌سازد.

این مسئول ادامه داد: هر چند شمار مبتلایان به نارضایتی جنسیتی نسبت به بیماری‌ها و اختلالات دیگر کمتر است از آنجا که این شرایط بر نظام شخصیتی و رفتاری و در نهایت بر سازگاری اجتماعی افراد تاثیر می‌گذارد می‌تواند به یک منبع بحران تبدیل شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: این افراد به واسطه انزوای اجتماعی ناشی از این مسئله در بسیاری موارد مهارت‌های لازم برای گذران زندگی، تامین نیازهای اولیه و حل مشکلات و مسایل خود را کسب نکرده و این مسئله تبعات اجتماعی و اخلاقی را در پی خواهد داشت.

او افزود: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی مسئولیت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از این افراد را به عهده گرفته و از اواخر سال ۱۳۸۱ طرح حمایت‌های اجتماعی از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی تهیه شده و بیماران برای تشکیل پرونده و انجام مراحل درمان و پیگیری‌های پس از آن و همچنین حمایت‌های مالی و اجتماعی دیگر باید به مرکز اورژانس اجتماعی محل سکونت خود مراجعه کنند.

حقیقی گفت: کاهش خشونت و اثرات و انگ و تبعیض علیه مبتلایان به نارضایتی جنسیتی؛ کاهش اثرات ناشی از خشونت، انگ و تبعیض اعمال شده علیه مبتلایان به نارضایتی جنسیتی؛ ارتقای سلامت روانی و اجتماعی و بازپیوند اجتماعی این افراد و توانمند سازی آن‌ها از اهداف فعالیت‌های انجام شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین مرکز اختلال هویت جنسی از سال۸۳ شروع به فعالیت و ارائه خدمات کرده است.

46

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 2

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها