به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج,جشن عید سعید غدیر همراه با برنامه های فرهنگی و محفل انس با قرآن، اجراء برنامه ورزش پهلوانی و زورخانه ای و تجلیل از سادات زندانی با حضور مدیران کل زندانها و اوقاف و امور خیریه در سالن ورزشی زندان مرکزی یاسوج برگزار شد . 

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه از اولویت‌های مهم سازمان زندان ها پر کردن اوقات فراغت زندانیان است، گفت: زندان های استان با برنامه ریزی های مدون در امر تقویت باورهای دینی و ارتقاء آموزه های اخلاقی، بازسازی شخصیت زندانیان همراه با برنامه های تربیتی و در نهایت بازاجتماعی شدن آنان اهتمام جدی دارد به گونه ای که زندانی وقتی از زندان آزاد می گردد جامعه و اجتماع به راحتی پذیرای اوست.

وی اظهارکرد: زندانی هرجرمی که مرتکب شده، مجازات آن را با سلب آزادی اش گذرانده و به نوعی پاک شده است، بنابراین جامعه بدون هیچ‌گونه ذهنیتی باید بعنوان شهروند عادی پذیرای او باشد . 

جمیاری بیان کرد: ائمه معصومین (ع) چراغ راه هدایت و نظاره گر اعمال ما هستند، بنابراین توصیه می شود تا با رفتار و کردار خودمان رضایت و پذیرش و شفاعت آنان را جلب کنیم . 

همچنین حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین ضمن قدردانی از مدیریت و مجموعه زندان های استان به خاطر دیدگاه فرهنگی و توجه به برنامه های تربیتی برای زندانیان گفت: چنین برنامه هایی در راستای شناخت و معرفت مددجویان مطلوب و مورد پسند می باشد . 

وی با اشاره به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امور مربوط به خیریه اوقاف در جهت تقویت برنامه های جامعه اسلامی مد نظر قرار گرفته که ان شاء الله قرار است در این راستا جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد زندان های استان با حمایت اداره کل اوقاف برنامه ریزی شود . 

جنتی پور خطاب به زندانیان اظهارکرد: زندان را مأمنی برای بازگشت به خدا و استغفار از گناهان بدانید و امید به رحمت خدای متعال داشته باشید . 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سطح کشور قرار است ۲۸۰ زندانی جرالئم غیرعمد از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آزاد و به آغاوش خانواده بازگردند که ۱۵ نفر از این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.

در این برنامه علاوه بر مولودی خوانی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استان با شور معنوی خاصی برگزار شد؛ ضمن اینکه ورزشکاران ورزش پهلوانی و زورخانه ای به اجرای حرکات این ورزشی سنتی اسلامی پرداختند . 

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 108



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها