حجت الاسلام علی مصائبی افزود: موقوفات جدید ثبت شده در آذربایجان شرقی شامل ۲ باب منزل مسکونی و ۳ قطعه زمین است که خیران نیک اندیش استان، آنها را از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، برای انجام فعالیت های قرآنی، ساخت مسجد و عزاداری محرم وقف کردند.
وی اضافه کرد: پارسال هم خیران آذربایجان شرقی، ۵۰ مورد وقف کرده اند و با احتساب آنها تعداد موقوفات استان به ۲۰ هزار رقبه رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی درباره اجرای طرح آرامش بهاری در استان نیز گفت: این طرح امسال در ۵۰ امامزاده و بقعه برای پذیرایی از مسافران نوروزی اجرار شد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۴۵ روحانی شامل ۲۰ روحانی اعزامی از قم و ۲۵ روحانی بومی آموزش دیده با حضور در امامزاده ها و بقاع متبرکه برنامه های مختلفی اجرا کردند.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه در تبریز نیز مراسم شاخص تحویل سال نو در امامزاده سیدحمزه برگزار شد، ادامه داد: ۱۳۰ مسجد آذربایجان شرقی نیز شبانه روز باز بوده و زائران و مسافران توانستند فریضه دینی خود را در این مساجد ادا کنند که از این تعداد ۳۶ مسجد در تبریز قرار داشت.
وی با بیان اینکه برنامه های طرح آرامش بهاری در ۳ سطح امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار شد، یادآوری کرد: این طرح در سطح یک شامل ۶ امامزاده با حداقل ۳ غرفه و ۳ روحانی و سطح ۲ شامل ۱۵ امامزاده با حداقل ۲ غرفه و ۲ روحانی اجرا شد و در سطح ۳ امامزاده ها و بقاع باز بود، ولی برنامه های خاصی در آن ها اجرا نشد.
حجت الاسلام مصائبی افزود: در ایام نوروز ۳۰۰ باب میهمانسرای امامزاده ها نیز از جمله امامزاده سیدمحمد جلفا، امامزاده ابراهیم مراغه و کلیبر برای اسکان و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی آماده بود.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۶۰ امامزاده و بقاع فعال است.

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 45



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها