درمان های مختلف گلودرد می تواند در خانه به تسکین گلودرد و سایر علائم کمک کند. بعضی از درمان ها ممکن است آشنا باشند مانند نوشیدن مایعات گرم با عسل و لیمو و یا غرغره کردن آب نمک. سایر داروها را برای تسکین درد گلو، از جمله استفاده از ریشه ها و برگ ها و یا خوردن غذاهای یخ زده را بررسی کنید.

آیا “گلو درد” از طریق بوسیدن انتقال داده می شود؟

بله، فارنژیت (ویروسی و باکتری) مسری است و می تواند از یک نفر به فرد دیگر منتقل شود. مخاط (ترشحات بینی و بزاق) می تواند حاوی ویروس ها و / یا باکتری هایی باشد که می تواند باعث گلودرد شود. در نتیجه، حتی بوسیدن می تواند باعث انتقال این ارگانیسم های مسری شود (۲۵ روش درمان خلط گلو و سینه).

۱۸ درمان خانگی و سریع گلو درد سرماخوردگی

درمان خانگی گلودرد سرماخوردگی

۱- قرص روی

مطالعات نشان داده است که قرص روی مدت زمان سرماخوردگی را کاهش می دهد و شدت علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد را نیز کاهش می دهد. در هنگام استفاده از اسپری های بینی روی یا ژل مراقب باشید. گزارش هایی در خصوص از دست دادن حس بویایی در هنگام استفاده از اسپری های روی یا ژل وجود دارد (بهترین زمان برای مصرف قرص زینک). استفاده از اسپری و ژل کمتر از ۵ روز معمولا ایمن است و مدت زمان سرماخوردگی را کاهش می دهد. همچنین، مانند قرص های روی معمولی، قرص های روی می تواند به رطوبت گلو کمک کند و درد را کاهش می دهد. کودکان نباید از قرص های روی استفاده کنند.

۲- به مقدار زیاد مایعات بنوشید

مایعات به مقدار زیاد بنوشید. هنگامی که در معرض گلو درد هستید، جلوگیری از کم آبی می تواند به کاهش گرفتگی بینی، ترشحات مخاطی رقیق و حفظ رطوبت گلو کمک کند. علاوه بر این، اگر گلودرد با تب همراه باشد، ممکن است دچار کم آبی شوید، بنابراین باید مایعات از دست رفته را دوباره به دست آورید. آب یخ مانند نوشیدنی های گرم می تواند به رفع گلودرد کمک کند. از مصرف الکل و نوشابه های کافئین دار مانند قهوه یا کولا اجتناب کنید زیرا می تواند باعث کم آبی بدن شود.

۳- استراحت کنید

خواب در روند بهبود بسیار مهم است. خوابیدن در هنگام شب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند در برابر ویروس ها و باکتری هایی که می توانند گلو درد ایجاد کنند، مبارزه کنند. استراحت صدا نیز در هنگام استراحت مهم است. تا جایی که می توانید صحبت نکنید مگر اینکه ضروری باشد. از پیام کوتاه یا ایمیل برای برقراری ارتباط استفاده کنید تا گلویتان بهبود یابد.

۴- تهویه هوا

از تهویه هوا استفاده کنید تا هوای خشک مرطوب شود و گلو مرطوب شود یا در حمام آب داغ دراز بکشید و یک حوله روی سر خود قرار دهید و نفس بکشید. همچنین می توانید یک دوش طولانی بگیرید. هوای مرطوب می تواند شدت گلو درد را تسکین دهد. هوای مرطوب می تواند به جلوگیری از خشک شدن ترشحات بینی کمک کند. تهویه در هنگام سرماخوردگی نوزادان و کودکان نوپا بسیار مناسب است زیرا گلوی آنها را مرطوب نگه می دارد. با این حال، مطمئن شوید تهویه را به صورت مرتب تمیز کنید و آب آن را به طور مرتب عوض کنید.

۵- کمپرس گرم

کمپرس گرم بر روی گردن قرار دهید تا گلو گرم بماند و گره های لنفاوی آرام شوند. می توانید از پد گرم یا بطری آب گرم استفاده کنید یا حوله گرم بر روی گردن قرار دهید (چه چیزی برای گلود درد خوب است؟).

۶- اسپری گلو

استفاده از اسپری گلو به کاهش سریع نشانه ها کمک می کند. شایع ترین بی حس کننده های استفاده شده در اسپری های گلو عبارتند از فنل و بنزوکائین. این اسپری ها گلودرد را درمان نمی کنند و یا طول مدت سرماخوردگی را کوتاه نمی کنند، اما ممکن است باعث تسکین موقت گلودرد شوند.

۷- سوپ مرغ بخورید

سوپ گرم به کاهش گلودرد کمک می کند. درست مانند نوشیدن چای داغ، سوپ داغ می تواند گلودرد را تسکین دهد و می تواند به کاهش مخاط بینی سینوسی کمک کند. همچنین سوپ گرم بدن را هیدراته نگه می دارد.

۸- غرغره آب نمک گرم 

دهان را با آب نمک گرم (۱ قاشق چای خوری نمک در ۸ اونس آب) بشویید و سپس آن را بیرون بریزید. نمک را قورت ندهید و از نمک به مقدار زیاد استفاده نکنید، زیرا می تواند غشاهای حساس گلو را خشک کند. غرغره با آب نمک راهی آسان و مقرون به صرفه برای کمک به پاک کردن گلو و خلط است. غرغره مدوام به تسکین علائم التهاب گلو کمک می کند. 

۹- نوشیدن مایعات گرم

نوشیدن مایعات گرم مانند چای بدون کافئین با لیمو و عسل، آب گرم با لیمو و عسل و یا سوپ داغ می تواند به تسکین گلودرد کمک کند (۹ خواص مهم و دارویی آویشن).  نوشیدنی های گرم به هیدارته بودن بدن کمک می کند. هیدارته بودن بدن در حین بیماری بسیار مهم است.

۱۰- مکیدن تکه های یخ

مکیدن تکه های یخ می تواند گلو را خنک کند، درد و التهاب را کاهش دهد. هنگامی که یخ ذوب می شود، به شما کمک می کند که هیدراته شوید، که می تواند باعث تراکم و رطوبت گلو شود.

۱۱- اسپری اکیناسه گلو و سینه 

مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ نشان داد که اسپری اکیناسه گلو و سینه به عنوان یک اسپری موثر با استفاده از عوامل کلرهگزیدین / لیدوکایین عمل می کند. اکیناسه ضد باکتری و ضد عفونی کننده است و اکیناسه می تواند اثرات ایمنی را تقویت کند. این گیاهان به صورت ترکیب می توانند برای اسپری موثر گلو عمل کنند و باعث تسکین درد می شوند.

۱۲- سرکه سیب

سرکه اسیدی است و می تواند باکتری ها را در گلو از بین ببرد و همچنین گلو را پوشش داده و درد گلو را کم می کند (درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب). همچنین خلط را شل می کند که باعث کاهش تحریک گلو می شود. یک قاشق چای خوری سرکه سیب با ۸ اونس آب مخلوط کنید. این ترکیب را می توان با ۱ قاشق چای خوری نمک برای ترکیب سرکه آب نمک (غرغره آب گرم با آب نمک گرم) استفاده کرد. همچنین می توانید ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل به چای اضافه کنید.

۱۳- سیر خام

سیر دارای خواص ضد عفونی کننده است و به کاهش گلودرد کمک می کند. هنگامی که سیر خرد شده و خام است، یک ترکیب آلیسین دارد که دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. بهترین روش برای استفاده از سیر برای گلو درد جویدن، یا تکه کردن و مکیدن آن به مدت ۱۵ دقیقه است. ممکن است این کار برای اکثر افراد سخت باشد. برای هضم راحت تر سیر خام، می توانید آن را خرده کرده با عسل یا روغن زیتون مخلوط کنید. سبزیجات را با هم مخلوط کنید و آب سبزیجات تهیه کنید. نکته اصلی مصرف سیر به صورت خام و دریافت آلیسین در اسرع وقت می باشد.

۱۴- عسل

می توانید عسل را به آب گرم یا چای و لیمو اضافه کنید تا گلو درد را درمان کند. عسل دارای برخی از خواص ضد باکتری است و ممکن است به کاهش عفونت گلو درد کمک کند. مطالعاتی نیز وجود دارد که نشان می دهد عسل به کاهش سرفه کمک می کند. برای کودکان نوپا و نوزادان کمتر از ۱ سال عسل استفاده نکنید زیرا ممکن است با اسپورهای Clostridium botulinum آلوده شده باشد و سبب بوتولیسم نوزاد شود.

۱۵- چای پوشش گلو

چای پوشش گلو چای گیاهی است که به تسکین درد گلو کمک می کند. چای پوشش گلو حاوی ریشه شیرین بیان، پوسته درون درختی، ریشه گل ختمی و ریشه خشک شیرین بیان است و برای کمک به کاهش گلودرد مناسب می باشد. 

۱۶- روغن ضروری نعناع

جزء اصلی نعناع منتول است که با رقیق شدن مخاط به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند. نعناع گلودرد را تسکین می دهد و سرفه خشک را کاهش می دهد. چای نعناع بخورید و یا بعضی روغن نعناع را بر روی سینه بمالید.

۱۷- شیرین بیان

مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ در مجله Anesthesia & Analgesia نشان داد که شیرین بیان باعث کاهش درد شدید گلو می شود (خواص شیرین بیان+نحوه مصرف آن). علاوه بر آرامش گلو درد، ریشه شیرین بیان به کاهش تراکم و التهاب کمک می کند. 

۱۸- ریشه گل ختمی

این گیاه است. ریشه گل ختمی می تواند گلودرد را با پوشیدن بافت های متورم گلو خنثی کند. گل ختمی می تواند مخاطر گلو را از بین ببرد و به رفع سرفه کمک می کند. ریشه گل ختمی را می توان به عنوان چای مصرف کرد.

 www.medicinenet.com

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 371



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها