به گزارش بخش اقتصادی سایت ، آیت محمد ولی در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: خرید و فروش طلا در بازار داغ نشده ولی نمی خواهیم گله کنیم که اصلا خرید و فروشی نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به ماه های قبل توجه مردم به مصنوعات طلا کمی بیشتر شده است، افزود: ولی آنطور که باید بگوییم کاسبی و داد و ستد داریم، نداریم، آنهم با این وضع و گستردگی صنعت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه داد و ستدها الان نسبت به اوایل سال طبیعتاً درصدی بهتر شده است، تصریح کرد: حباب سکه امروز بین ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

محمد ولی درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در روز های اخیر گفت: یکی از دلایل داخلی افزایش قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت ارز است که باعث افزایش قیمت طلا و سکه نیز می شود.

وی افزود: همچنین نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه است ضمن آنکه قیمت جهانی طلا نیز به دلیل پایان سال میلادی و افزایش تقاضا، افزایش یافته است.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۱۸۶ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۵دلار معامله می‌شود.

hotnewsاقتصاد5 سال پیش • dahio.com • 112



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها